Har dere søkt om foreldrepenger?

Linkii

Forelsket i forumet
Jeg er nå 29 +2.. Trodde jeg hadde all verden av tid til å søke foreldrepenger! Men så kom jeg over behandlingstiden i min kommune: 8 uker.. Fikk sendt søknaden i dag. Det går vel akkurat innenfor fristen. Har dere andre søkt? Valgte dere 80 eller 100? Jeg falt på 80 denne gangen. Ønsker å være lengre hjemme. Så får det bare være at vi taper litt penger på det :-)

Jeg prøver å få søkt, men får ikke logget meg på nav.no og nå begynner det å haste[emoji85] 29+5 og 12 ukers behandlingstid her[emoji849]
Skal ha 100% dekning denne gangen[emoji4]

Nei, men skal få gjort det i løpet av de neste dagene, bikker 29+0 på lørdag, og det er visst 12 ukers behandlingstid i fylket her også. Men på svangerskapspengene står det 6 uker og der brukte de bare 3, så satser på det går litt raskere. *host*

Står 8/9 uker behandlingstid her og, men tok kun 3 uker. Fink bekreftelse på vedtak forrige fredag :) 80% på oss, da slipper vi ulønna perm.

Håpløst i min kommune, behandlingstid 15 uker og jeg passerer 26 uker nå så får ikke time hos fastlegen før en stund etter påske... men jeg får lønn fra jobben uansett når jeg er i permisjon, så det får ikke noen direkte konsekvenser for meg.

Med termin i mnd-skiftet juni/juli er jeg veldig heldig. Tar 100% permisjon og kombinerer med betalte ferier, så kommer vi til 1. august uten ulønnet perm

Jeg trenger det skrivet fra legen for å få søkt. Skal til legen over påske, da er jeg 28 uker. Tenker det får holde. Sist gikk det kjempekjapt , men da bodde jeg i en annen bydel.

Søkte for en uke siden. Jeg går for 100% dekning, og forlenger med ferie. Ikke for det, her skal mannen være hjemme når jeg er ferdig i permisjon uansett, blir neppe barnehage før i 2021 på den her karen.

Trenger det skrivet fra legen jeg også. Hadde egentlig time i dag, men legen måtte visst avlyse. Så nå må jeg vente til mandag. :rolleyes:

Søkte for en uke siden, da var jeg 29+4. 8 ukers behandlingstid her også, men jeg får utbetalingen fra jobb, som igjen får det refundert fra NAV :) Har termin sent i mai og valgte 80% for å rekke fram til barnehageplass i august, få være hjemme litt lengre, samt slippe ulønnet permisjon :happy:

Sniker fra august, dere med termin i mnd skiftet juni/juli. Hva gjør dere hvis permisjonsreglene blir endret? Vil det ha innvirkning på dere hvis dere går over i juli?

Jeg har startet å fylle ut søknaden, men må avklare når jeg skal avvikle ferie med arbeidsgiver før jeg sender avgårde. Planlegger å få det gjort i løpet av de neste dagene.
Det haster egentlig ikke mtp behandlingstid for min del, da jeg uansett vil få lønn som normalt fra arbeidsgiver.
Vi velger 80% lønn og lengre tid hjemme.

Jeg skal ringe legen i morgen for å få terminbekreftelse til å sende med:) vi velger engangsstønad x 2 denne gangen, da inntekten min har vært for lav. Får i tillegg foreldrestipend fra Lånekassen, samt at jeg får (om mulig) jobbe med firmaet mitt ved siden av uten konsekvens for engangsstønaden.

Har ikke søkt enda[emoji51] 8 ukers behandlingstid her også. Søker i morgen, er da 29+6. Nettopp fått bekreftelse på svangerskap. Jobben utbetaler lønna mi så det har ingen praktisk betydning for meg når jeg evnt får vedtaket. Må bare sende det inn til jobben når jeg får det[emoji4]

(Sniker)

Det lønner seg å søke 26+1, som er det tidligste man kan søke. Nav er ramme på å tulle til akkurat dette...

Søkte her om dagen [emoji4] 28+5 nå. 8 ukers behandlingstid her også men søkte så fort jeg fikk termimbekreftelse fra jordmor, jordmor sa at dem pleier å bruke kortere tid enn 8 uker så da får vi satse på det [emoji5] Vi har valgt 80% dekning, vil være hjemme så lenge som mulig så har også puttet inn noe ulønnet [emoji85] Hvordan vi får det til tar vi når den tid kommer [emoji28]

Back
Topp