Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei!
Kan jeg spørre hvorfor så mange av dere velger 80%? Hos oss blir den totale utbetalinga høyere ved å velge 100%, så vi tar dette. Setter av penger til ulønnet permisjon slik at jeg kan være hjemme til lille er 14 mnd. Eneste ulempen jeg har funnet ved dette er at jeg må da jobbe 4 uker før jeg har rett på sykepenger. Er det noe jeg har glemt å tenke på? [emoji848]
Vi velger også 100%. Hadde tapt nesten 20k på å velge 80%, så da tar vi eventuelt ulønna på slutten. Og som du sier, eneste jeg har fått med meg er ulempen med dette er at man mister retten på sykepenger når man går ulønna. Vi tenker barnehage fra august da, så trenger ikke gå så lenge ulønna.
Samme her.Vi velger 80% fordi vi i totalsum ikke taper så mye på det at vi orker å tenke på å spare opp til en periode ulønnet, og vil ha lengst mulig perm. sånn at vi kommer til barnehagestart uten å måtte ta noe ulønna. Har regnet på det og tapet blir så lite at det ikke er verdt å måtte tenke på å legge av penger til den ulønna perioden + tapet av trygderettigheter for oss, med vår inntekt.
Vi har betalt ferie i julen. Noen som vet om jeg da kan skrive inn i søknaden at jeg jobber fullt denne uken, sånn at jeg ikke går glipp av disse feriedagene?
Tenkte å ferdigstille søknaden nå, og da funker ikke engangskode-appen. Ikke meningen jeg skal få søkt med det første skjønner jeg.
Mulig noen her vet, men om ikke kan du jo spørre på NAV foreldrepenge-chatten?
Foreldrepengechatten er selvfølgelig nede, åpner igjen 3.april
Lurer også på hva dere som tar 80% permisjon gjør etter permisjonen og ferien er brukt opp? Er jo fortsatt noen uker igjen til barnehagestart...
tar dere ulønnet perm og får kontantstøtte (om det er mulig)?
Foreldrepengechatten er selvfølgelig nede, åpner igjen 3.april
Lurer også på hva dere som tar 80% permisjon gjør etter permisjonen og ferien er brukt opp? Er jo fortsatt noen uker igjen til barnehagestart...
tar dere ulønnet perm og får kontantstøtte (om det er mulig)?
Vi har betalt ferie i julen. Noen som vet om jeg da kan skrive inn i søknaden at jeg jobber fullt denne uken, sånn at jeg ikke går glipp av disse feriedagene?
Bare for å klargjøre: når du sier 80% permisjon, så snakker du om 100% dekningsgrad? For med 80% dekningsgrad og både årets og neste års ferie så har tilogmed jeg, med termin 29.mai, perm og fri til september
Så typisk!
Jeg jobber deltid (gjør det fast til vanlig altså) og mannen skal gradere sin permisjon slik at han har permisjon de dagene jeg jobber og dermed får strekt ut tiden på den måten. Vi hadde kommet oss til barnehagestart med ferieukene også da (har termin 12. juni, og med 59 uker perm. som det jo er med 80%, så vil permisjon vare til 8. juli - b-hageåret starter vel 15 august så med overføring av ferie fra i år til neste år hadde det gått fint uten gradert uttak også, men mannen ønsker å gjøre det sånn så da får vi heller tatt endel av ferien sammen ).
Ja, mente 100% dekningsgrad
Ser ut som om disse feriedagene vi har i julen ikke kan tas med videre, i følge leder. Så da er de nok tapt
Men skjønner fortsatt ikke hvordan folk klarer seg frem til barnehagestart...?
Jeg har termin 6.juni, og har da brukt 3 uker allerede før termin. Ettersom mannen skal ha 10 uker, så er det da 36 uker igjen til fellesperiode, som jeg skal ha. Hvis jeg regner på det (uten å inkludere helligdager osv, for det får man vel ikke utsettelse for...?), så får jeg da:
6. juni 2018 - 15.februar 2019: 36 uker
16- feb - 15.mars: 4 uker ferie fra 2018
18.mars - 24.mai: Pappapermisjon
27.mai - 21.juni: 4 uker ferie 2019
24.juni - 19. juli: Feriedager (10 ekstra pga at jobben har 25 feriedager per år, og 2 ekstra fordi jeg bare regnet 4 uker lovbestemt ferie tidligere)
Så da er det fortsatt 1 mnd igjen til barnehagestart... Så det jeg lurer på da... Er det lurt å ta en mnd ulønnet permisjon? F.eks mens pappaen har pappapermisjon? Da blir jo min permisjon forlenget?