Har dere lang reisevei til sykehuset?

Har ca et kvarter til sjukehuset nå. Med førstemann hadde vi under 5min men rakk likevel bare en halvtime på sjukehuset... så ikke akkurat stressa, men jeg tenker at vi kanskje får reise litt før denne gangen.

Var de vi prata med på føden som ba oss om å bli hjemme sist, og klassisk flink pike som jeg er så venta vi kanskje litt lenge... :hilarious:
 
Vi noe 500 meter fra sykehuset så vi er nærmer. Greit ift til at jeg hadde styrtfødsel sist :p
 
Har 10 mil til nærmeste sykehus. Forrige fødsel tok 7 timer fra jeg satt hjemme å begynte å kjenne at ting kanskje var på gang til storesøster ble født på sykehuset. Jordmor i kommunen ønsker å sende meg med helikopter dersom fødsel skulle starte hjemme da ambulanse ikke går særlig mye raskere og føret kan være varierende på vintervei. Kan velge å bli lagt inn på sykehuset i påvente av fødsel, men det ønsker jeg ikke. Synes det er stressende med pleiere som skal komme inn å hilse på ved hvert vaktskifte. Pappaen kan jo heller ikke ta fri fra jobb for å være sammen med meg i mange dager/uker. Vil heller ikke risikere å gå i fødsel uten han til stede slik at han ikke rekker seg fram. Har selvfølgelig midt oppi alt fått ny jordmor da min jordmor er sykemeldt, hun mener så klart at jeg bør legges inn enda jeg har tydelig sagt at det er noe jeg IKKE ønsker.
 
Har 10 mil til nærmeste sykehus. Forrige fødsel tok 7 timer fra jeg satt hjemme å begynte å kjenne at ting kanskje var på gang til storesøster ble født på sykehuset. Jordmor i kommunen ønsker å sende meg med helikopter dersom fødsel skulle starte hjemme da ambulanse ikke går særlig mye raskere og føret kan være varierende på vintervei. Kan velge å bli lagt inn på sykehuset i påvente av fødsel, men det ønsker jeg ikke. Synes det er stressende med pleiere som skal komme inn å hilse på ved hvert vaktskifte. Pappaen kan jo heller ikke ta fri fra jobb for å være sammen med meg i mange dager/uker. Vil heller ikke risikere å gå i fødsel uten han til stede slik at han ikke rekker seg fram. Har selvfølgelig midt oppi alt fått ny jordmor da min jordmor er sykemeldt, hun mener så klart at jeg bør legges inn enda jeg har tydelig sagt at det er noe jeg IKKE ønsker.
Hvorfor vil hun legge deg inn?
 
Hvorfor vil hun legge deg inn?

For hvis de legger meg inn i forkant så er jeg på sykehuset når fødselen starter så da trenger man ikke å tenke på å nå fram i tide eller at det kan bli ambulansefødsel. Skjønner tankegangen til jordmor, men ønsker ikke å være på sykehuset langt unna familien min og all tryggheten det medfører.
 
Vi har ca 30 min til sykehuset, gjerne det dobbelte hvis det er kø. Men jeg er ikke så stressa over å ikke nå frem i tide. Tenker det får gå som det går!
 
Ca 25 minutter. Regner med at det skal gå bra. Håper bare vi slipper bomtur og ikke blir sendt hjem igjen for å vente.
 
For hvis de legger meg inn i forkant så er jeg på sykehuset når fødselen starter så da trenger man ikke å tenke på å nå fram i tide eller at det kan bli ambulansefødsel. Skjønner tankegangen til jordmor, men ønsker ikke å være på sykehuset langt unna familien min og all tryggheten det medfører.
10 mil er ikke så langt, men er det med ferje?
 
Ca en halvtime
Får ta det som det kommer
 
Jeg synes 10 mil hørtes eviglangt ut når man er i fødsel :nailbiting::hilarious:

Gikk ganske greit sist, helt til vi kom i rushtrafikken og fikk rødt på alle trafikklysene. De siste 30 minuttene med rier i bilen var ganske interessante og ubehagelige. Da hadde jeg hatt rier med 3 minutters mellomrom som økte i styrke i 1,5 time.
 
Har 5min med bil ca. Likevel redd for å ikke rekke frem om ting starter hjemme. Har hatt fødsler på 3timer, 2timer og forrige på 50min, så ca 1 time kortere per gang, og ingen flere timer å kutte.
Satser på at det ikke starter før planlagt igangsetting.
 
7 min til sykehuset bare :) så lenge vannet ikke går hjemme med rier he Ej god tid. Går vannet må vi forte oss litt for pleier å gå kjapt hos Meg da:p
 
5 min eller noe med bil, sist gikk jeg det tok 15min :hilarious: Så glad vi har sykehus i nærheten, kan ikke tenke meg den usikkerheten det må være å ha 2t+ på vanlig føre
 
Har ca 40 min til sykehuset på veier det ofte er en del kø, så ja jeg er litt redd for å ikke rekke fram hvis det skulle skje i rushtida.. fødte førstemann på under 3 timer fra første tegn på rier, så redd det kan gå veldig fort denne gangen også :nailbiting:
 
12-15 minutter til sykehuset. Den verste og lengste bilturen jeg har hatt.. Rier med 1.mann..
 
Back
Topp