Har dere lang reisevei til sykehuset?

En tråd i 'Februar 2020' startet av Jolanda, 7 Nov 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

Har dere lang reisevei til sykehuset når dere skal føde? Er det noen spesielle hensyn dere må ta? Er det noen som er redde for og ikke rekke frem?

2. Pjusken91 Glad i forumet Februarbarna 2020

Vi bor 50 minutter med bil fra sykehuset. Jeg er ikke bekymret for å ikke rekke frem, men håper at det ikke blir for dårlig vinterføre. Lite lysten på å stå i kø på grunn av snøvær og trailere som sperrer veiene :p

3. Batuuli Gift med forumet Februarbarna 2020

Opprinnelig har vi 50 minutter med bil til sykehuset, men de er ikke utstyrt til å ta imot tvillinger så da blir det 4 timer. Jeg er litt redd for å ikke nå frem dersom ting skulle starte av seg selv når jeg er hjemme, men trur det skal gå greit.

4. FrkVerpesyk Gift med forumet Marsboerne2017 Februarbarna 2020

Tilhører Riksen som er knapt 20 min unna, men har også Bærum sykehus under 10 min unna dersom det virkelig haster, så det ordner seg nok :)

Har ellers fått beskjed fra jordmor om å kaste meg i bilen ved første antydning til rier denne gangen siden det fort kan bli en ny styrtfødsel nå med nr tre :)

5. Firevakreskatter Forumet er livet Januarhula 2014 Marsboere 2020 Februarbarna 2020

5 minutter med bil, og redd for å ikke rekke frem :hilarious: Rakk det akkurat på minuttet forrige gang. Registrert inn på sykehuset 1727, født 1729..

• Morsom Morsom x 1
    Last edited: 7 Nov 2019
  6. Toffifee Forumet er livet Januarlykke 2020 Februarbarna 2020

20 min til sykehus her :)

7. Oktoberprinsesse17 Glad i forumet Februarbarna 2020

20-25 min til sykehuset her:happy:

8. Julilykke-17 Forumet er livet Marsboere 2020 Julibaluba 2017 Februarbarna 2020

25-30 min her, deler av strekket på smale Vestlandsveier med stor rasfare. Kommer det ned noe blir vi stående..

9. Hurraaa Forelsket i forumet

Rett under en time, men fort 1,5 time med kø. Var selvfølgelig kø sist og håper jeg slipper det nå. Gikk fort unna forrige gang så spent på hvirdan det blir denne gangen.

10. Hurraaa Forelsket i forumet

Hvordan var den forrige fødselen din?

Min forrige gikk ganske kjapt, og fikk beskjed om å komme mye tidligere ved en evt neste gang.

Da jeg spurte på oul sa bare jordmor at de ikke stressa med å ta i mot tredjegangsfødende, siden de ofte var en «luring»..

Så litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det :wideyed:

11. Hjertemor Forumet er livet Tilgangsansvarlig Mailykke 2018 Sommerfuglene Himmelbarn Februarbarna 2020

Dit jeg flytter har jeg 5 min med bil, kanskje mindre.

12. Mrs_F Gift med forumet ♡Julekulene 2021♡ Februarbarna 2020

Ca 35 min inn til sykehuset :happy:
    Litt redd for snøkaos elr kø i rushen,da vi må inn til en stor by.. og spent på om jeg selv kjenner når tiden er inne, da jeg allerede lå på sykehuset sist:joyful:

13. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

.

Last edited: 1 Sep 2020
  14. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

.

Last edited: 1 Sep 2020
  15. Mamashark Forelsket i forumet Februarbarna 2020

10 min. Med mindre vi må dra midt i fredagsrushen :p
    Ikke redd for å ikke rekke fram..

16. Preggi2017 Elsker forumet Marsboere 2020

30 min, ikke redd for å ikke rekke fram :) ihvertfall ikke tenkt så mye på det til nå. Hadde god tid med nummer 1, men kanskje det går fortere denne gangen

17. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

30 min omtrent, litt avhengig av trafikk.
    Hadde over ett døgn fra vannavgang til fødsel sist, så tror det skal gå fint.

18. Bruspulver Forelsket i forumet

Maks 10 min å kjøre :)
    Så ikke bekymret i det hele tatt.

19. FrkVerpesyk Gift med forumet Marsboerne2017 Februarbarna 2020

Den tok totalt tre timer fra jeg våknet opp og lurte på om det var rier eller kynnere til hun var ute, men ifølge jordmor var den eneste grunnen til at det tok såpass «lang» tid at jeg fikk spinalbedøvelse på sykehuset (dette var halvannen time etter at jeg våknet med rier), ellers ville hun ha vært ute en time tidligere (spinalbedøvelsen forlenget ifølge henne fødselen med ca en time men tok bort smertetoppene og ga meg pause nok mellom riene til at jeg kunne puste mellom hver rie, så det var det absolutt verdt!)

20. Spitsbergen Forelsket i forumet

Ja jeg er redd. Har allerede luftet det med jordmor. Har nesten 2,5 time til sykehuset og storesøster kom kjapt (da bodde jeg bare 30 min fra sykehus) . Kjenner at det er kjipt å gå å tenke på det så mye som jeg gjør...

Del denne siden