Har dere lagt en plan for permisjonen?

Er egentlig bare akkurat det som står. Altså hvilken og hvor mye mer ferie enn de fire ukene og en dag man kan forlenge permisjonen med. Men for enkelthets skyld er det greit å holde seg til den lovfesta ferien. Da unngår du også risikoen med å måtte diskutere med nav eller arbeidsgiver ift hva du kan gjøre.

vil det si at man mister feriedager da? Jeg trekkes i lønn for 5 uker, og forventer derfor å få igjen disse 5 ukene i permisjonen?! Fikk det sist
 
vil det si at man mister feriedager da? Jeg trekkes i lønn for 5 uker, og forventer derfor å få igjen disse 5 ukene i permisjonen?! Fikk det sist
Nei du mister ikke ferie, men må evt overføre og ta dem ut etter den lovfesta ferien.
Nav sine regler er at permisjonen kun kan utsettes med lovfesta ferie.
Dersom du bruker den planleggeren på nettsiden får du opp det.
Den er veldig grei i bruk
 
Nei du mister ikke ferie, men må evt overføre og ta dem ut etter den lovfesta ferien.
Nav sine regler er at permisjonen kun kan utsettes med lovfesta ferie.
Dersom du bruker den planleggeren på nettsiden får du opp det.
Den er veldig grei i bruk

ah.. ja nei jeg har lagt inn ferien etter permisjon jeg - mellom permisjon og ulønna permisjon ;)
 
ah.. ja nei jeg har lagt inn ferien etter permisjon jeg - mellom permisjon og ulønna permisjon ;)
Aller enklest. Sjekk opp litt regler ved ferie ift ulønna perm og rettigheter fra folketrygden.
Ved ulønna perm mister man som regel rett på sykepenger etc
 
Aller enklest. Sjekk opp litt regler ved ferie ift ulønna perm og rettigheter fra folketrygden.
Ved ulønna perm mister man som regel rett på sykepenger etc

ja barn nr 3, så er klar over det ;) men vi får ikke barnehageplass midt i året likevel så må være hjemme til august ;)
 
ja barn nr 3, så er klar over det ;) men vi får ikke barnehageplass midt i året likevel så må være hjemme til august ;)
Mange som er i den situasjonen
Var bare ment som tips så man ihvertfall er klar over det og kan finne en løsning
 
Mange som er i den situasjonen
Var bare ment som tips så man ihvertfall er klar over det og kan finne en løsning

Er vel ikke så mange andre muligheter enn å gå ulønnet? Er ikke så lenge man må jobbe før man har rettigheter til sykedager igjen ;) og blir man syk får man jo sykmld - og sykt barn dager får mab også ;)
 
Er vel ikke så mange andre muligheter enn å gå ulønnet? Er ikke så lenge man må jobbe før man har rettigheter til sykedager igjen ;) og blir man syk får man jo sykmld - og sykt barn dager får mab også ;)
poenget er at man mister retten til sykepenger og sykemelding ved ulønnet permisjon over fire uker. Man får reduserte rettigheter allerede etter to uker og mister helt retten etter fire uker.
Man må være tilbake på jobb i minst fire uker for å ha opptjent retten igjen. Husker ikke hvor mye man må jobbe for å kunne bruke egenmelding igjen, tror sykt barn dager ikke påvirkes
 
poenget er at man mister retten til sykepenger og sykemelding ved ulønnet permisjon over fire uker. Man får reduserte rettigheter allerede etter to uker og mister helt retten etter fire uker.
Man må være tilbake på jobb i minst fire uker for å ha opptjent retten igjen. Husker ikke hvor mye man må jobbe for å kunne bruke egenmelding igjen, tror sykt barn dager ikke påvirkes

jeg fikk sykmld da jeg kom tilbake fra ulønnet permisjon sist og fikk omgangssyke ;)
 
Jeg tar mødrekvote og felles. Så tar mannen min sin kvote desember-februar, og så satser vi på bhg-start ved 10 mnd. De to eldste startet ved 10 mnd og var begge veldig fornøyd med det. Tredjemann var 11,5 mnd og virket som om han kjedet seg hjemme fra 10 mnd. Jeg kommer da til å ha ferien fra i år igjen ved barnehagestart (om vi får plass i mars da). Jeg får lov å bruke den ferien til å jobbe redusert, så det kan bli kortere barnehagedager. Alternativet ville vært å bytte ut de siste 4 ukene av permisjonen med ferie og ha gradert permisjon etter barnehagestart. Men å ta redusert arbeidstid gjennom jobb er mer fleksibelt.
 
Vi deler permisjonen 50:50, men tar ut 80% selv om vi taper penger på det. Vi trenger sikkerhet pga kronisk sykdom og tør ikke ta ut ulønnet permisjon i tilfelle den som tar ut permisjonen, blir syk. Men med 80% dekningsgrad og ferie bør vi klare å komme til august (og kanskje ha noen dager igjen til juleferien 2021).
 
Samboeren studerer derfor skal jeg ta all permisjonen. Vi tenker å gjøre det sånn at vi tar 100%, men spare såpass mye hver måned at vi kan ha ulønna permisjon frem til barnehagestart i august neste år :)
 
Å, helt fantastisk hvis det stemmer! Da er det jo ingen grunn i det hele tatt å ta ut 80% dekningsgrad lenger - jeg tenker at det må være ytterst få, om noen, personer som ikke taper penger på 80%.
Jaa, jeg ble overrasket selv! Vil dobbeltsjekke det før jeg bestemmer meg helt for hvordan vi skal gjøre det, men det ser ut til å være rett! Diskuterte det på en annen side jeg er medlem av.. Forsto det slik at du selv må finansiere arbeidsgiverperioden(14 dager) for så å få 65% lønn. :) Det tenker jeg er fair :)
 
Jaa, jeg ble overrasket selv! Vil dobbeltsjekke det før jeg bestemmer meg helt for hvordan vi skal gjøre det, men det ser ut til å være rett! Diskuterte det på en annen side jeg er medlem av.. Forsto det slik at du selv må finansiere arbeidsgiverperioden(14 dager) for så å få 65% lønn. :) Det tenker jeg er fair :)
Ja, for vår del (termin 1. mai) er disse fire ukene nemlig helt nødvendige for å kunne være hjemme helt til barnehagestart i august. Jeg skal diskutere det med arbeidsgiveren under permisjonsmøtet :).
 
Prøve gå mye tur , være sosial.. og søke jobber... får jeg jobb må kanskje pappaen ta over deler av permisjon. Vi ønsker oss større hus, men for tiden er det bare han som har jobb/lån.. Og jeg orker ikke mer jobbsøking nå som magen begynner og vises ...
 
Back
Topp