Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi tar ut 100 % foreldrepenger og 10 uker ulønnet permisjon (slik at tiden tilsvarer 80 %). Så tar jeg ut ferien for 2020.. etter det mener jeg å huske at vi er i ferietid - og da bruker vi av mannens og min sin ferie for året, slik at hu får drøyd permisjon til barnehage start i august
Vi tar ut 100 % foreldrepenger og 10 uker ulønnet permisjon (slik at tiden tilsvarer 80 %). Så tar jeg ut ferien for 2020.. etter det mener jeg å huske at vi er i ferietid - og da bruker vi av mannens og min sin ferie for året, slik at hu får drøyd permisjon til barnehage start i august
De
De ti ukene ulønnet - tar dere disse midt i eller etter tiden for foreldrepenger?
Vi og tar 100% og fyller opp med ferie og ulønnet. Sparer litt hver mnd for å klare oss den tiden vi har ulønnet. Søker selvfølgelig kontantstøtte når den tiden kommer og.Vi tar ut 100 % foreldrepenger og 10 uker ulønnet permisjon (slik at tiden tilsvarer 80 %). Så tar jeg ut ferien for 2020.. etter det mener jeg å huske at vi er i ferietid - og da bruker vi av mannens og min sin ferie for året, slik at hu får drøyd permisjon til barnehage start i august
SnikerDe
De ti ukene ulønnet - tar dere disse midt i eller etter tiden for foreldrepenger?
Sniker
med mindre man graderer den lønna permisjonen og samtidig graderer ulønna må man ta den etter den lønna
Du kan ikke ta ulønna permisjon før du er ferdig med mødrekvote og fellesdel av den lønna permisjonen.Hva mener du? Forsto ikke heelt hehe
Du kan ikke ta ulønna permisjon før du er ferdig med mødrekvote og fellesdel av den lønna permisjonen.
De to må være brukt opp før en tar ulønna permisjon.
Men mor kan ta ulønna etter de ukene før pappa tar fedrekvota (han må søke om utsettelse før ulønna begynner).
og mor kan gradere den lønna permisjonen og kombinere med ulønna etter avtale med jobbe
F eks ta ut fire dager med lønna foreldreperm og en dag med ulønna perm pr uke.
Men gradering lønner seg søke om senere, bare søke hvor mye perm og 80/100% lønn i første omgang
Du kan forlenge permisjonen med lovfestet ferie. Altså 4 uker+1 dag hvert kalenderår.Ja okei, da skjønner jeg litt mer Jeg tenkte ta min del av permisjonen også ferien innbakt i det(?) også når far har tatt sin del pluss ferie så tar jeg litt ulønnet permisjon fra jobb + avspasering, også tar vi ferien i lag før bhg start, men vet ikke helt enda om en kan gjøre det slik
Bruk kalkulatoren på nav.noJeg skjønner egentlig ikke helt hvordan dette funker. Kan noen forklare hvordan vi går fram for å finne ut hvordan det blir best å gjøre det for vår del?
Jeg har et barn fra før, men hun er 17 år, og jeg var ikke i jobb da, så jeg vet rett og slett ikke hvordan dette funker.
Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan dette funker. Kan noen forklare hvordan vi går fram for å finne ut hvordan det blir best å gjøre det for vår del?
Jeg har et barn fra før, men hun er 17 år, og jeg var ikke i jobb da, så jeg vet rett og slett ikke hvordan dette funker.
Du kan forlenge permisjonen med lovfestet ferie. Altså 4 uker+1 dag hvert kalenderår.
Så du kan ta ut den lengde ferie både i år og neste år uten å ha brukt all mødrekvote eller fellesdel. Ferie utover den lovfestede må tas ut etter at den lønna permisjonen er over
Er egentlig bare akkurat det som står. Altså hvilken og hvor mye mer ferie enn de fire ukene og en dag man kan forlenge permisjonen med. Men for enkelthets skyld er det greit å holde seg til den lovfesta ferien. Da unngår du også risikoen med å måtte diskutere med nav eller arbeidsgiver ift hva du kan gjøre.Ja ok! Men fant noe på nav om at så så mange dager ferie kunne overføres til neste år eller tas fra kommende år? Men skjønte det ikke helt haha