Har dere handlet noe til januarbabyen?

Tror vi har det meste, så det blir ikke så mye handling med mindre det viser seg at det blir en gutt. Skal ha ny bilstol da, den vi har begynner å bli litt på grensen med tanke på alder.

Er det 10 år som er «maks»?
 
Ikke handlet noe enda :) Har mye fra storesøster som kan brukes.
 
Er det 10 år som er «maks»?

For babystoler pleier produsentene å anbefale 5–7 år, men noen sier 10 år. Jeg ville brukt en babystol som var fem år gammel dersom jeg selv kjøpte den ny, kanskje syv år, også. Men en ti år gammel bilstol kan rett og slett ikke måle seg med en som er produsert i 2019, da det har skjedd utrolig mye på sikkerhetsfronten på ti år. Vi hadde Maxi-Cosi Cabriofix til førstemann og var strålende fornøyd, men det er en veldig "basic" babybilstol og vi kommer til å kjøpe ny til lillebror (solgte Cabriofix-en med en gang han vokste ut av den, så uansett ikke noe alternativ å bruke den).
 
For babystoler pleier produsentene å anbefale 5–7 år, men noen sier 10 år. Jeg ville brukt en babystol som var fem år gammel dersom jeg selv kjøpte den ny, kanskje syv år, også. Men en ti år gammel bilstol kan rett og slett ikke måle seg med en som er produsert i 2019, da det har skjedd utrolig mye på sikkerhetsfronten på ti år. Vi hadde Maxi-Cosi Cabriofix til førstemann og var strålende fornøyd, men det er en veldig "basic" babybilstol og vi kommer til å kjøpe ny til lillebror (solgte Cabriofix-en med en gang han vokste ut av den, så uansett ikke noe alternativ å bruke den).
Ble litt nysgjerrig jeg nå, hva legger du i at den er "basic"? Tenker du at den er utdatert sikkerhetsmessig liksom, eller er det noe annet? Hvis du mener den er utdatert, hva baserer du det på? :)
 
Jeg trodde ikke det, men det har jeg jaggu...! :joyful:
Vi har kjøpt bedside crib på finn. Og fikk et gratis bilsete fra finn. Og så har jeg handlet et sånt bæresete man kan ha rundt livet, så ikke all tyngden blir på nakke og rygg. Og 3 bleiesekker, (den ene bruker jeg allerede som hobbysekk da)  og så har mamma kjøpt det første plagget :Heartred
 
Svøpeteppe, ringslynge og en body + matchende bukse. Tatt helt av altså. :hilarious::p

Har det meste fra før av, både av klær og større ting da, så har ikke noe hastverk med det som må handles. Må ha en seng/vugge da, og ei ny vogn. Og noen klesplagg tilpassa vinterbaby, storebror er sommerbaby. :p Dog har vi noe arvetøy fra søskenbarn født på vinteren, så må se over det først.
 
Kjøpte de første plaggene, tre ullbodyer, her om dagen :D Har mye fra førstemann, men ull til nyfødt har jeg ikke noe særlig av så det trengs :) Og så var de på salg, så da slo jeg til!
 
Ble litt nysgjerrig jeg nå, hva legger du i at den er "basic"? Tenker du at den er utdatert sikkerhetsmessig liksom, eller er det noe annet? Hvis du mener den er utdatert, hva baserer du det på? :)

At den ble lansert for mange år siden, og at det har skjedd veldig mye på babystolfronten siden da. Så vidt jeg vet har den ikke blitt krasjtestet på en stund, og den ville antakeligvis ikke kunne måle seg med nyere stoler. Jeg mener ikke at man alltid må ha det nyeste av det nye, altså, men hvis jeg skulle kjøpe en ny babystol i dag, ville jeg ikke valgt denne!

Anbefaler ellers bilstolgruppen på Facebook, de har peiling (men er litt over the top ...).
 
Kjøpte bilstolpose på 50% i dag og en bag til vognen etter storesøster for to uker siden. Har mye etter henne og stresser mindre med innkjøp denne gangen.
 
At den ble lansert for mange år siden, og at det har skjedd veldig mye på babystolfronten siden da. Så vidt jeg vet har den ikke blitt krasjtestet på en stund, og den ville antakeligvis ikke kunne måle seg med nyere stoler. Jeg mener ikke at man alltid må ha det nyeste av det nye, altså, men hvis jeg skulle kjøpe en ny babystol i dag, ville jeg ikke valgt denne!

Anbefaler ellers bilstolgruppen på Facebook, de har peiling (men er litt over the top ...).
Skjønner! Enig i at jeg ikke ville kjøpt den ny i dag, men har den etter storebror, så lurte på om det var noe konkret du siktet til. Men da er jeg med! Jeg kommer nok til å bruke den til denne babyen også, siden jeg fortsatt har den :)
 
Skjønner! Enig i at jeg ikke ville kjøpt den ny i dag, men har den etter storebror, så lurte på om det var noe konkret du siktet til. Men da er jeg med! Jeg kommer nok til å bruke den til denne babyen også, siden jeg fortsatt har den :)

Vi hadde den til førstemann og var superfornøyd. :)
 
Kjøpte noe klær her om dagen, etter at vi fikk vite kjønn! ☺️ Og mer blir det vel sikkert, etterhvert som jeg finner søte klær. Og så driver vi nå med research på bilstol, det blir det neste store kjøpet.
 
Last edited:
Har det meste av utstyr fra før, men har kjøpt en del babyklær. Leter nå etter brukt bedside crib, som vi gjerne skulle hatt til første
 
Back
Topp