Har dere fått dilla eller avsmak på noe?

Jeg har i alle fall lyst på helt andre ting enn vanlig, og det er mye lettere å spise sunt nå. Er vanligvis veldig glad i alt som er usunt ... bacon o.l, har majones på alt osv., men har ikke lyst på det nå. Nå har jeg lyst på fisk og grønnsaker. Sliter også med matlysten til vanlig og går veldig lenge uten å spise, og spiser mye når jeg først spiser, så det blir få og store måltider, som jo ikke er så sunt. Men nå blir jeg fort sulten og fort mett, så det er mye mer i tråd med det som er anbefalt. Lite og regelmessig.
 
Jeg har i alle fall lyst på helt andre ting enn vanlig, og det er mye lettere å spise sunt nå. Er vanligvis veldig glad i alt som er usunt ... bacon o.l, har majones på alt osv., men har ikke lyst på det nå. Nå har jeg lyst på fisk og grønnsaker. Sliter også med matlysten til vanlig og går veldig lenge uten å spise, og spiser mye når jeg først spiser, så det blir få og store måltider, som jo ikke er så sunt. Men nå blir jeg fort sulten og fort mett, så det er mye mer i tråd med det som er anbefalt. Lite og regelmessig.
Det høres jo supert ut! Jeg hadde planlagt å følge denne "Best odds" kostholdsplanen som står i "What to Expect when you're expecting" med mye salater og yoghurt og næringstett mat. Det har ikke gått så veldig bra hittil. Har dårlig matlyst selv om jeg er sulten hele tiden og da ender det opp med at jeg spiser det jeg klarer å spise, som ikke er i nærheten å inneholde salat og yoghurt. Klarer ikke engang å blende det til en smoothie og drikke det
Får prøve å tvinge det i meg så får jeg ihvertfall noe sunt i meg hver dag. Middagen er vanligvis sunn nok, mye grønnsaker. Det får jeg heldigvis i meg, i tillegg til kikertene. :p
 
Det høres jo supert ut! Jeg hadde planlagt å følge denne "Best odds" kostholdsplanen som står i "What to Expect when you're expecting" med mye salater og yoghurt og næringstett mat. Det har ikke gått så veldig bra hittil. Har dårlig matlyst selv om jeg er sulten hele tiden og da ender det opp med at jeg spiser det jeg klarer å spise, som ikke er i nærheten å inneholde salat og yoghurt. Klarer ikke engang å blende det til en smoothie og drikke det
Får prøve å tvinge det i meg så får jeg ihvertfall noe sunt i meg hver dag. Middagen er vanligvis sunn nok, mye grønnsaker. Det får jeg heldigvis i meg, i tillegg til kikertene. :p

Ja, det er en stor fordel å klare å putte det i munnen ... vet veldig godt hvordan du har det, har utrolig dårlig matlyst til vanlig, særlig når jeg er stressa. Jeg googlet den kostholdsplanen, må sjekke ut! Takk for tips.

Har du prøvd grønnsaksjuice? F.eks disse:
Juicy-morning01.jpg
 
Ja, det er en stor fordel å klare å putte det i munnen ... vet veldig godt hvordan du har det, har utrolig dårlig matlyst til vanlig, særlig når jeg er stressa. Jeg googlet den kostholdsplanen, må sjekke ut! Takk for tips.

Har du prøvd grønnsaksjuice? F.eks disse:
Juicy-morning01.jpg
Grønnsaksjuice skal jeg sjekke ut! Takk for tipset :) Det må jo være et bra alternativ hvis man ikke får i seg så mye.
 
Grønnsaksjuice skal jeg sjekke ut! Takk for tipset :) Det må jo være et bra alternativ hvis man ikke får i seg så mye.
Ja, var akkurat det jeg tenkte. Og hvis hjernen sier nei til den også, er det bare å holde pusten, det er fort gjort å svelge ned et glass! Velger ofte dette selv istedenfor frokost før jobb.
 
Ja, var akkurat det jeg tenkte. Og hvis hjernen sier nei til den også, er det bare å holde pusten, det er fort gjort å svelge ned et glass! Velger ofte dette selv istedenfor frokost før jobb.
Ja, det er det jeg også tenker, det går jo ned på bare noen sekunder så det skal gå fint, tror jeg. :)
 
Veldig behov for å spise lefseruller hver eneste dag! Hvilke lefser er ok å bruke til denne annet enn hvetelefser?! Det er vel ikke så sunt!
Har på ruccola, kokt skinke og krydderost!
 
Sist gang spiste jeg et helt glass oliven om dagen.. Denne gangen går det i melon og søtsaker.. Yum Yum
 
Kikerter. Så ofte og mye som mulig og dekket i rømme. Og sjokolade, dessverre. Hadde holdt meg unna det helt til jeg ble gravid og NÅ får jeg kjempelyst på det!
Haha, er ikke det veldig typisk da! For å trøste deg litt her da, jeg spiste sjokolade så jeg holdt på å sprekke i mitt siste svangerskap og jeg gikk ikke mye opp i det hele tatt. Og gutten var frisk :)
 
Sist måtte jeg ha rundstykke med meierismør, men bare fra de små pakkene ikke fra den store! Hadde også dilla på frukt, og melk! (Brekker meg av melk og smør til vanlig)
Også hadde jeg en pus, og jeg hadde SÅ lyst på våtforet hennes. Det luktet som den deiligste middagen noensinne! -klarte heldigvis å kontrollere meg så jeg aldri smakte :p
Denne gangen har jeg ikke merket noe spesielt enda, men er bare 4+0 da :)
 
Veldig behov for å spise lefseruller hver eneste dag! Hvilke lefser er ok å bruke til denne annet enn hvetelefser?! Det er vel ikke så sunt!
Har på ruccola, kokt skinke og krydderost!


Du kan kjøpe spelt eller havrelomper. Det er super godt med diverse pålegg :)
 
Ingen cravings enda men merker at desserter og godteri frister mindre. Når mannen tar frem is til kvelds og jeg lar den stå urørt helt til den nesten er smeltet bort,fordi jeg heller vil ha vann:p
 
Ingen cravings enda men merker at desserter og godteri frister mindre. Når mannen tar frem is til kvelds og jeg lar den stå urørt helt til den nesten er smeltet bort,fordi jeg heller vil ha vann:p

Rart hvordan det virker! Jeg har også vært mindre snopesyk de siste dagene og prøver å spise enda mer frukt og grønt.
 
Snopsyk til tusen! Jeg som hadde vært uten kjempelenge før jeg ble gravid! Kommer til å bli dundertjukk :-(
 
Umiddelbart tenker jeg at jeg ikke har merket noe cravings ennå, er bare 4+6 eller noe sånt, så det er kanskje ikke så rart.

Men når jeg tenker meg om, har søte matvarer og godteri vært mindre fristende de siste dagene. Har derimot sykt lyst på tikka masala og liknende retter.
 
Jeg er en kaffeelsker! Men har ikke lyst på det lenger. Begynte ca 6dpo og fortsetter kan kanskje ta en kopp om dagen med melk i for å ikke vise at jeg er gravid enda, hehe.
 
avsmak på egg! Klarer ikke lukten! Slik var det forgje svangerskap også.....
 
Til å begynne med levde jeg på alt som var frossent! Is, da gjerne lollipoppis på boks:) frossent vann og saft osv. Så gikk det over til at eneste som hjalp med kvalmen var wienertoast Nå har jeg helt dilla på de runde knekkebrødene fra wasa med havsalt og sesamfrø, med tine kremost naturell og tomat på. Kan spise det til alle måltider gjennom dagen ☺
 
Back
Topp