Har dere bestemt

Vi var godt i gang med guttenavn debatt i heimen, og var langt ifra enige. Men her kommer det jente, så da har vi hatt navnet klart lenge :)
 
Her blir det enten Kornelia etter min mormor eller så blir det Mathias/Matias etter min morfar :) 1 åringen heter Willy etter gubben sin morfar ♡
 
Mine to skal mest sannsynlig hete Karoline og Nikolai.
Jeg synes det verserer utrolig mange "stygge" navn - hvorfor skal alt være så spesielt. Tenk på ungen som skal leve med navnet!
Godt man er forskjellige! Som barnehagelærer kommer jeg over mange forskjellige navn, men jeg blir vant til alle sammen og mange av de er navn som hersker langt oppe i navnetoppen et par år senere. Navetrenden forandrer seg og noen må jo være først ute, sånn er det bare. Det finnes utrolig mange fine navn å velge mellom :) Jeg er helt sikker på at folk en gang i tiden syns Nikolai var et moderne og kanskje til og med "stygt" navn, fordi de ikke var vant med det.

Navn er en smaksak og en identitet. Det er vel derfor jeg syns det er så vanskelig selv.

I Norge er det forresten ikke lov å gi navn som kan virke ufordelaktig for barnet, så man kan ikke bare kalle barnet hva som helst :) Tenker de barna som du syns har "stygge" og "spesielle" navn klarer seg helt fint.
 
Synes det er veldig vanskelig. Vi har jo Ida og Even fra før, så må ha noe som passer til det. Og siden vi ikke vet kjønn, må vi ha ett av hver. Føler vi er milevis unna en løsning!
 
Synes det er veldig vanskelig. Vi har jo Ida og Even fra før, så må ha noe som passer til det. Og siden vi ikke vet kjønn, må vi ha ett av hver. Føler vi er milevis unna en løsning!
Siri og Iver?
 
Uff nei, vi har så mange navn på lista nå, og jeg synes det er en veeeldig stor oppgave å gi et barn "riktig navn", som tross alt også blir en stor del av identiteten resten av livet..
 
Jeg håper vi blir enige snart, står mellom to og vi har "hvert vårt" men synes begge er fine :) aner ikke hvordan vi skal avgjøre det :)
 
Vi nærmer oss faktisk noen alternativer! Så får vi se hva det blir [emoji14]
 
Back
Topp