Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei studievenninne av meg har tatt mitt navn. Hun skal ha 1 mnd før! Fatter ikke at det går an
vet ikke om du fortalte navnet før du var gravid eller mens du venta, og om det var sistnevnte om det var før du viste hva dere venta og ho tok det før hun viste dere venta gutt og hun jente. Vet heller ikke hvor nære dere er, du sier studievenninne.. er dere mye sammen på fritid og kommer til å være det etter studietida???Jeg hadde fortalt henne at hvis jeg noensinne fikk ei jente skulle hun hete det. Nå venter vi riktignok en gutt, men fremdeles veldig sårende!
Jeg hadde fortalt henne at hvis jeg noensinne fikk ei jente skulle hun hete det. Nå venter vi riktignok en gutt, men fremdeles veldig sårende!
Samme skjedde her utrolig dårlig.
Er derfor jeg bare sier man bør være forsiktig med å fortelle navnet.
vet ikke om du fortalte navnet før du var gravid eller mens du venta, og om det var sistnevnte om det var før du viste hva dere venta og ho tok det før hun viste dere venta gutt og hun jente. Vet heller ikke hvor nære dere er, du sier studievenninne.. er dere mye sammen på fritid og kommer til å være det etter studietida???
Hadde det vært ei jeg bare skulle være med under timer, forelesninger og "friminutta" og hun hadde valgt navnet etter dere fikk vite dere sku ha gutt så tror jeg ikke jeg hadde brydd meg så mye i lengden, men hadde nok svidd bra i starten. Jo bedre dere kjenner hverandre og jo mer tid en har planer om å tilbringe sammen i fremtida jo mer skuffa og fornærma hadde jeg blitt... Uansett... hun kunne brydd seg med å spørre om hva du syntes ihvertfall!
Uff! Ja, jeg har vært veldig tilbakeholden med navna vi har nå. Det nye jentenavnet vårt har jeg kun sagt til broren min og bestevenninna mi. Gutten i magen sitt navn har jeg sagt til folk som ikke er venter barnSamme skjedde her utrolig dårlig.
Er derfor jeg bare sier man bør være forsiktig med å fortelle navnet.
Men hun hunne spurt uansett. Da vi venta nr to venta og fetteren min og kona sin nr 2, vi venta og fikk jenter begge to. Vi hadde lenge planlagt og bestemt at jenta vår skulle ha mitt mellomnavn(jeg er 5 genrasjon blir det vel med dette mellomnavnet) og ante ikke noe om at fetteren og kona fikk tulla si 1-2 mnd før oss og navnga henne XXXX Marie. Selv om det både er et veldig vanlig navn og for begge oss parene "bare var et mellomnavn" følte jeg at jeg i det minste kunne spørre om hun syntes at det var greit vi brukte samme navn... og det var det heldigvis så tuppa vår fikk navnet Ulva Marie.Jeg har fortalt henne dette lenge før jeg ble gravid. Typisk den praten man har med venninner om hva kommende barn skal hete vi har vært såpass gode venninner at jeg har besøkt henne på andre siden av landet, så synes det er drøyt! Menmen.kommer ikke til å være mye med henne, ettersom vi bor i ulike byer nå. Hadde sikkert vært verre hvis jeg måtte forholdt meg til jenta hennes og navnet "mitt"
Det het min onkel, og han var en meget god mannKan røpe at navnet til lillegutt er Hans Kristian
Jeg er litt i den gaten at jeg ikke synes noe om å 'holde' på navn. Om noen sier at de vil kalle barnet sitt det eller det, så er det ikke dermed reservasjonsrett på navn, sånn som jeg ser det
Om det f.eks er et jentenavn, så er det jo ingen garanti for at en får jente. Og skal ingen få bruke det navnet da? Det blir jo litt rart.. Og tviler på at noen 'rapper' navnet, bare for at de har hørt noen si de vil ha det selv..
Nå skal det være sagt at jeg aldri ville valgt et navn som noen av mine nære hadde et 'forhold' til, for da ville jeg følt det var oppbrukt. Men samtidig synes jeg det blir litt feil å reservere et navn sånn 'i tilfelle vi får bruk for det en gang..'
Vi har valgt å vente med å si navn for at det ikke skal bli 'ødelagt' av reaksjoner og meninger fra folk rundt .. Opplevde det med førstemann, da navnet var litt uvanlig. Da var det enkelte som rynket litt på nesen, og stusset over det. Det var litt kjedelig..
Men vi er alle forskjellige.
Vi har ei jente som heter Hedda. Da vi fortalte navnet vi vurderte, fikk vi høre 'surmuling' fra nær familie, som hadde tenkt på Hedvig om de skulle gå jente. Nå er jo det langt ifra samme navn, og en kan jo ikke reservere alle navn som begynner på samme bokstavene....?? Hvor skal isåfall grensa gå?
(Vedkommende har nå fått en gutt, så problemet har ikke vist seg enda )