Har dere begynt å hovne opp i kroppen?

Fikk den i bena i forrige uke og snart er det bare de gamle, utgåtte joggeskoene som passer. Er der fra morgen til kveld. Hadde håpet det kunne vente litt til med å komme. Føler meg kvapsete og varmen som kom hjelper ikke heller. Helt ok om finværet ikke varer så lenge ;)

Jeg har sluppet billig unna foreløpig. Kun litt småhoven i fingrene innimellom. Men hvis denne sommervarmen vedvarer så regner jeg med at vannmengden i kroppen også øker. Samboeren masserer føttene mine nesten hver dag og han ble oppfordret av jordmor til å fortsette med det fordi det godt kunne hende at det var noe av grunnen til at jeg ikke har vært plaget med vann i føttene enda. Passer meg utmerket ;)

Det er det som er karpaltunnelsyndrom ;) Et ligament i håndleddet blir for trangt på grunn av hevelsene og presser på en nerve som går inn i hånda. Går normalt over etter fødsel :)

Kjekt å vite! :) Men har ingen hevelser i kroppen? Normalt likevel?

Jeg tror det - jeg kjenner det godt også når jeg ikke har noen synlig hevelse. Men nå er jeg ikke lege heller, så jeg skal ikke uttale meg for bombastisk :)

Jeg har sluppet billig unna foreløpig. Kun litt småhoven i fingrene innimellom. Men hvis denne sommervarmen vedvarer så regner jeg med at vannmengden i kroppen også øker. Samboeren masserer føttene mine nesten hver dag og han ble oppfordret av jordmor til å fortsette med det fordi det godt kunne hende at det var noe av grunnen til at jeg ikke har vært plaget med vann i føttene enda. Passer meg utmerket ;)
Åh, høres ikke så verst ut i grunnen! Veldig grei oppfordring å få! ;)

Jeg har vært litt hoven I føttene lenge! Gifteringen måtte jeg ta av meg ved påsketider, men heldigvis stoppet det litt opp der. Nå har jeg dessverre blitt noe mere hoven, spesielt i beina. Men det hjelper godt å ha på støttestrømper de dagene jeg orker det. Dersom det er for varmt så blir det for ubehagelig! Jeg har også vært plaget med at fingrene dovner bort og gjør vondt. Jeg får det mest på natten, men også på dagen dersom jeg har hatt armene i samme stilling over for lang tid. Jordmor mente også at dette hørtes ut som karpaltunnelsyndrom og at det gjerne gikk over når vannet i kroppen ble borte etter fødsel.

Bruker dere de tynne støttestrømpene? Noen anbefalinger? Må kjøpe inn før jeg skal ut å reise med tog, båt, fly.. ;)

Bruker dere de tynne støttestrømpene? Noen anbefalinger? Må kjøpe inn før jeg skal ut å reise med tog, båt, fly.. ;)

Anbefaler glatte strømper, ikke de som er ribbestrikket. ;-) De glatte er tynne og kan se ut som finstrømpebukse på en måte. De blir ikke så varme. De ribbestikkede er litt tjukkere og jeg synes stripene(ribbene) i de er vonde.

forlovelsesringen begyner å bli vanskelig å ta av og på nå, men bena er fortsatt like små :P legg kramper & sovende ben/føtter har holdt på en stund.

Åh, høres ikke så verst ut i grunnen! Veldig grei oppfordring å få! ;)

Tar tilbake det jeg sa om ikke å ha vann i føttene. Jeg har garantert vann i føttene nå! Mest i høyre fot. Tærne mine ser ut som småpølser.... for no herk asså...

Tar tilbake det jeg sa om ikke å ha vann i føttene. Jeg har garantert vann i føttene nå! Mest i høyre fot. Tærne mine ser ut som småpølser.... for no herk asså...
Ah, kjedelig! Jaja, vi er i alle fall flere! Jeg må kjøpe meg noen sandaler tror jeg, for jeg får snart ikke på meg de vanlige skoene mine om kvelden lenger :P

Jeg tror nok jeg har mer vann I kroppen enn det ser ut som. Og hoven. Fordi jeg får skikkelige merker i huden om noe blir trykt inntil huden og merkene kan være der i timesvis... Har ikke det sånn til vanlig...

Det er ballerinaskoene mine som blir trange... Sukk! :oops: Får vel dra på skoshopping en dag :)
Jeg har heldigvis kjøpt for store ballerinasko fordi jeg har tverrplattføtter, og da skal jeg egentlig alltid gå med spesial såler som er tykkere enn vanlig såler, formet etter beina mine (type 2000kr såler).. Men de har jeg tatt ut for å ha god plass i stedet, akkurat nå ;)

Jeg har heldigvis kjøpt for store ballerinasko fordi jeg har tverrplattføtter, og da skal jeg egentlig alltid gå med spesial såler som er tykkere enn vanlig såler, formet etter beina mine (type 2000kr såler).. Men de har jeg tatt ut for å ha god plass i stedet, akkurat nå ;)
Aha, lurt :) Får håpe det ikke går utover føttene dine på andre måter, da!

cc0983341c01ae0a5e9e8ce674b4a1e7
Sånn ligger jeg hver kveld. Beina høyt. Slenger den ene ryggputa mot armlene på sofaen og slenger bena oppå. Det hjelper på bekkenet også, samtidig som at det forebygger for hovenhet i bena. Pleier å ta ankeltrening når jeg ligger sånn her, det forebygger enda mer ;)
Men kjenner jeg nesten ikke kan bruke v.hånd mer....... Den sovner så fort den ikke er i rett linje.. og det prikker i lillefinger og ringefinger samt håndleddet. Ikke behagelig... har hvert sånn på natt en liten stund, men nå har det begynt på dagen også. Må dra på apoteket i morgen, kjøpe en støtte til hånda(hendene) og støttestrømper til flyturen seinere..

Jobbet ett par år i skobutikk for noen år siden og da husker jeg at jeg solgte mange par med Rieker sko til gravide frøkener. De er av myk skinn som utvider seg veldig lett. Flere av modellene har strikk osv. over risten men mange sa at de bare klippet dem bort slik at de kunne tråkke rett ned i dem. Min søster har sverget til Rieker når hun har vært gravid og hun er veldig plaget med vann i føttene. Jeg er egentlig ikke noe flip flop fan men jeg har et par etter en ferietur til Madeira i fjor. Tror jeg skal ta meg en tur innom min gamle arbeidsplass og investere i et par med Rieker sko neste gang jeg er i byen :happy:

Back
Topp