Sniker fra mars
Sist hadde jeg ting sånn halvveis klart, og selv om jeg bor i byen med alt tilgjengelig i butikker ganske nærme, synes jeg fortsatt det var stress og utrolig slitsomt å dra i butikk med nyfødt i januar. I starten brukte vi jo minst 45 min fra vi startet å forberede oss til vi var ute av døra

i tillegg til at jeg brukte ganske mange uker på å få tilbake energien etter en lang fødsel og gjerne skulle ha vært bare hjemme. Vi måtte også dra tilbake til sykehuset mange ganger pga gulsott og div med babyen. Denne gangen tenker jeg faktisk at alt skal være helt klart.
Men som førstegangs er det jo umulig å vite akkurat hva som er "alt" da, og det som er "alt" for meg kan jo være noe helt annet for noen andre
Jeg elsker å lage sånne her lister

så dette er det vi ikke hadde i hus - som det gikk helt greit å kjøpe i løpet av de første 4 ukene etter fødsel:
- Babycall
- Brystpumpe (apoteket på sykehuset hadde)
- Ammeskjold, purelan og multimam kompresser (kunne jo ikke vite at jeg trengte det)
- Engangs ammeinnlegg (lakk visst som en sil i starten)
- Ammepute fra cozyfix (hadde en annen myk variant, mens visste ikke at jeg trengte en helt hard pute før etter fødsel)
- Ekstra gulpekluter og små sikle/gulpesmekker
Det jeg derimot gjerne skulle ha hatt da vi kom hjem fra sykehuset:
- En bilstol som faktisk passet i bilen - hadde ikke sjekket dette nøye på forhånd og endte opp med å dra ut for å kjøpe ny stol dagen etter vi kom hjem fra sykehuset.
- Ferdig kokte flasker og et lite lager ferdigblandet MME. Jeg tenkte bare at vi skulle amme, og ikke at vi ville bli sendt hjem fra sykehuset med en baby som ikke klarte å suge fra brystet og med bryster som knapt nok inneholdt melk. (ammingen ordnet seg da heldigvis)
- Mer ammevennlig tøy - dette hadde jeg ikke tenkt på på forhånd.
- Flere bodyer i 50/52, hadde bare 2 stk.
- Mer ferdigmat i skap og fryser
- Lekegrind
Så med andre ord ikke såå mye som ikke var i orden. Men denne gangen skal jeg altså ordne alt klart til uke 37