Har barnet ditt opplevd mobbing?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Har barnet ditt nokon gong opplevd mobbing? Korleis takla dokker det?
 
Ja, i den forrige barnehagen. Endte med å bytte barnehage. Nå går det veldig bra.
 
Ikke alvorlig mobbing..
men det har vært episoder på skolen.
Da har jeg tatt kontakt med skolen, og forventet at de følger det opp.
Da skolen er livredde for ordet mobbing og fylkesmannen osv. Nektet de på at barnet vårt ble krenket, og la skylden over på han.
Da kokte det over for meg.
Da meldte jeg inn mobbesak til rektor og de måtte åpne sak.
Dette måtte grundig dokumenteres og følges opp. Der såg de hva som skjedde. Og barnet som plaget gutten vår ble avslørt.
Foreldrene til mobberen ble kontaktet, og denne mora hilser ikke på meg i dag. Men det er helt greit. Gutten min får i dag gå i fred på skolen og har det bra
 
Nei, heldigvis ikke, og håper ungene hverken blir mobbet eller mobber i fremtiden.
 
Har barnet ditt nokon gong opplevd mobbing? Korleis takla dokker det?

Det er litt i bhg nå, ingen vil leke med henne og ho blir utestengt. Det er veldig vanskelig å takle fordi det skjer kun i bhg, jeg får kun høre om det og ikke sett det. Men det er pga litt uønsket atferd :( så det er veldig sårt
 
Ikke mobbing, men enkeltepisoder som ble tatt tak i med en gang.
 
Dette er faktisk noe jeg gruer meg til når lille begynner å bli så stor. Barn kan virkelig være slemme med hverandre. Men tenker det er viktig å være våken og følge med, ta tak i det med en gang en ser noe. Det gjelder selvfølgelig også hvis det skulle vert mitt barn som mobber noen andre
 
Ja, gjennom flere år i barnehagen. Nå har barnet nye venner og helt nytt miljø, skolen var veldig ønsket :)
 
Nei, heldigvis ikke!
 
Hun har opplevd det hun selv ser på som mobbing, men som kanskje ikke jeg ville kalt mobbing direkte.

Hun ble veldig mye plaget av ei jente i klassen i 1. Og 2. Denne jenta sa mye stygt og unødvendig til henne. Ofte. Ble tilslutt til at vi hadde samtale på skolen med hennes foreldre osv. Da ble det bedre.

Skjevheten i maktforholdet var ikke helt der, da denne jenta hadde det veldig tung og vondt og slet mye med seg selv. Og hun oppførte seg sånn mot alle jentene i klassen. Men jenta mi var veldig følsom og tok seg veldig nær av det. Mer enn de andre.

Men hun lærte veldig mye og vokste veldig på det. Tåler mye mye mer nå og vi var også veldig opptatt av å lære henne at mennesker som oppfører seg sånn gjør det fordi at de ikke har det godt selv. Så selv om det var en slitsom tid så har hun bare gått seirende ut av det.
 
Ja, dessverre. Hun byttet klasse og nå går det veldig bra! :happy:
 
Barnehagen har gått strålende. Men jeg er livredd for skolen, for jeg vet hvor stygge noen barn kan være. Ble selv mobbet som liten, og husker hvor vondt det var. Ingen traumer i dag, men vil absolutt ikke at datteren min skal ha det sånn :) Jeg kommer til å sette hardt mot hardt om hun blir mobbet eller om hun skulle mobbe noen. Ingen av dela er okei!
 
Back
Topp