Har babyene deres lagt seg i hodeleie?

Ånei! Her har vesla vært i hodeleie iallefall siden ultralyden i uke 28 (kan såklart være lengre også), men idag (34+0) har hun plutselig funnet på å snu seg! Hikking langt oppi ribbena.. Håper virkelig hun bare ser seg kjapt rundt, for så å legge seg med hodet ned igjen. Kjennner jeg blir litt stressa nå..
 
Ånei! Her har vesla vært i hodeleie iallefall siden ultralyden i uke 28 (kan såklart være lengre også), men idag (34+0) har hun plutselig funnet på å snu seg! Hikking langt oppi ribbena.. Håper virkelig hun bare ser seg kjapt rundt, for så å legge seg med hodet ned igjen. Kjennner jeg blir litt stressa nå..
Min lå også helt likt i maaange uker. Tverrleie. Men for ei uke siden snudde han seg med hodet ned og la seg til godt nedi bekkenet. Er 37+5 i dag. Så gode muligheter for at hun snur seg igjen enda!:)
 
Ånei! Her har vesla vært i hodeleie iallefall siden ultralyden i uke 28 (kan såklart være lengre også), men idag (34+0) har hun plutselig funnet på å snu seg! Hikking langt oppi ribbena.. Håper virkelig hun bare ser seg kjapt rundt, for så å legge seg med hodet ned igjen. Kjennner jeg blir litt stressa nå..
Her har lillegutt vært i hodeleie i ganske mange uker, også på kontroll i dag 38+0, og jeg kjenner hikking høyt opp. Så hun trenger ikke nødvendigvis å ha snudd seg, med mindre du har fått det sjekket på kontroll :)
 
På kontroll i går (35+0) sa jordmor at hodet sitter godt fast i bekkenet :-D For et par uker siden kunne hun lett "løfte" hodet opp fra bekkenet.
 
Vet ikke om jeg har skrevet her tidligere:) Tvilling 1 ligger i hodeleie og har gjort det ganske mange uker nå og tvilling 2 har lagt seg fra seteleie til tverrleie, så hun ligger nå over broren :-D Heldigvis har ikke det at hun har lagt seg sånn noe å si i forhold til fødselen :)
Jeg sniker litt fra januar 2017. Har leita litt rundt etter hvordan andre sine tvillinger ligger. ;) Var på kontroll i dag (uke 24) og da lå tv1 med sete ned foreløpig. Men det kan jo endre seg flere ganger fikk jeg beskjed om. Men jeg tenker jo at de etterhvert må begynne å få litt mindre plass til å snu seg. Vet du hvordan tv1 har ligget lenge? Håper tv1 her legger seg med hodet ned altså. Har så lyst på vaginal fødsel. :)
 
Først av alt :) Det er ingen problem å føde vaginalt selvom tvilling 1 er i seteleie :)

Min tvilling 1 har lagt med hodet godt ned i bekkenet siden rundt rett over uke 20 tipper jeg for han satt en stund i seteleie nemlig, så at han tok til fornuft å snudde seg er jo bare bra :)
Tvilling 2 hadde snudd seg igjen til seteleie i går og har nå de to siste ukene lagt i seteleie, hodeleie, tverrleie, hodeleie og tilbake i seteleie. Men hvordan tvilling 2 ligger bryr de seg ikke noe om, da det er tvilling 1 som er viktigst i forhold til dette :) Jeg har ingen tro på at han snur seg igjen så jeg forventer at han blir født i hodeleie også får tv2 komme som den vil :-D Har du fått beskjed om at du ikke får vaginal fødsel om tvilling 1 er i seteleie??
 
hodeleie hele veien så vidt jeg vet, i hvertfall på alle ultralyd og kontroller :) Hodet festet seg mellom uke 34/35 en gang :) er nå i uke 35+5 og baby er langt nedi bekkenet og har veldig kort livmorhals. Spennende tid fremover nå :)

Mye vondt i hoftene som jeg har hatt hele veien, men slitsomt når jeg bare klarer å ligge på venstreside. Hatt det sånn i sikkert 16 uker nå :(
 
Nettopp vært på kontroll (36+5). Han ligger i hodeleie men er ikke festet.. Hadde jo håpet på det og at det var et tegn på at han snart ville komme. Men da blir det vel å vente til termin eller litt lenger :/ #lengter
 
Hodeleie en god stund her, skal på sjekk i morgen så blir spennende å se om hodet er festet. Tipper nei, men hadde jo vært kjekt..
 
Uke 34+1 Jordmor sa at frøet ligger ned ja, og at hodet var delvis bevegelig. Ikke sikker på hva hun mente med det... men glad for at den ligger riktig vei, håper bare den fortsetter med det :p
 
34+6
jenta har ligget ned med hode i mange måneder nå :) var på kontroll i dag, og enda lå hun sånn, ikke festet seg enda og det var vist bra :)
 
Ny sjekk i dag, 34+3, og baby ligger fortsatt i hodeleie, men ikke festet. Betryggende at alt er på rett plass i alle fall :)
 
Hodeleie på kontroll på mandag, tror han ligger slik enda :)
 
her ligger hun i hodeleie, men vingler litt mom hun ligger mot høyre eller venstre. Håper hun ender opp til venstre (der hun har lagt i dag hvertfall) menjeg skal vel overleve om hun velger høyre også :p Greia er vel egentlig bare at da KAN hun komme som stjernekikker.. er 33+4 :)
 
Har ligget i hodeleie ihvertfall siden oul i uke 18. Festet seg rundt uke 33+4
 
Mitt lillesøster gull ligger i sete gitt. Vært på to kontroller nå. Spørs om hun snur seg. Fått foreløpig dato for ks. Ting ble plutselig litt annerledes enn planlagt gitt:)
 
Han ligger med hode ned og gjort det noen uker nå. På kontroll sist uke sa jordmor at han var festet seg litt ☺️ Er uke 36+6
 
Nå tror jeg liten ligger stabilt rette veien. :)
 
Back
Topp