Handicap

Ja, det skjønner jeg. Jobber med AAP og får veldig vondt av flere som har sykdommer som ikke synes. Det er bare så leit at det har blitt sånn. Spesielt provoserende er det med helsevesenet som bidrar til dette. En overlege på Ullevål sa til meg da jeg lå innlagt med hyperemesis (fordi bekkenløsningen startet i uke 8) at bekkenløsning ikke eksisterer og at det er et nordisk fenomen. Ble ganske satt ut av kommentaren.

Jeg fikk beskjed om at hyperemesis var pga misbruk som barn, og syntes det var rart at jeg ikke hadde blitt misbrukt siden jeg hadde hyperemesis. Det er en psykisk diagnose fikk jeg beskjed om. Jeg blir noen ganger redd av de som jobber i helsevesenet vårt, de er mange ganger uvitende:(
Ja, når du jobber med aap ser du jo mange kronikere som kjemper mot systemet og fordommene vi har i samfunnet vårt. Og når politikerene snakker slik de gjør så blir det ikke mindre fordommer.
Jeg prøver ikke å bry meg, men jeg viser aldri til noen hvordan jeg helt har det :)

Og jeg er sikker på at den som sa dette til deg var mann eller en kvinne som aldri har opplevd noe vondt i livet. Der kom mine fordommer frem :p haha
 
Jeg fikk beskjed om at hyperemesis var pga misbruk som barn, og syntes det var rart at jeg ikke hadde blitt misbrukt siden jeg hadde hyperemesis. Det er en psykisk diagnose fikk jeg beskjed om. Jeg blir noen ganger redd av de som jobber i helsevesenet vårt, de er mange ganger uvitende:(
Ja, når du jobber med aap ser du jo mange kronikere som kjemper mot systemet og fordommene vi har i samfunnet vårt. Og når politikerene snakker slik de gjør så blir det ikke mindre fordommer.
Jeg prøver ikke å bry meg, men jeg viser aldri til noen hvordan jeg helt har det :)

Og jeg er sikker på at den som sa dette til deg var mann eller en kvinne som aldri har opplevd noe vondt i livet. Der kom mine fordommer frem :p haha
Haha, det var en ganske så arrogant overlege!

Hæ?? Hyperemesis skylder misbruk som barn? :eek: Jeg blir helt satt ut. Skjønner ikke hvorfor man på liv og død må jobbe i helsevesenet med slike holdninger. Uff!
 
Eg har en diagnose som heter reaktiv tilknytning forstyrrelse, heter noe annet nå siden Eg er voksen men har ikke lært meg navne :p har fått påvist stress migrene også sliter eg med utmattelse de tror at alt har noe med barndommen å gjøre
 
Gjelder ME, fibromyalgi, astma, bare delvis brusk under kneskålene, kronisk bekkenløsning? Og flere diagnoser også som fører til smerter :)

Handikap er så mye. Alt fra psykiske lidelser til lammelser til hjerneskader, mangel av syn og hørsel. Ikke alt kan sees, og noe er veldig tydelig. Så jeg ville sagt at jeg har flere handikap, fordi det hindrer meg i å gjøre mye av det "normalt friske" personer tar for gitt i hverdagen :)

Jeg er ødelagt etter et familiebesøk, og trenger noen dager på å komme meg. Jeg får innimellom så sterke smerter at jeg mister sidesynet og ligger og spyr. Jeg kan ikke gå i nedoverbakker fordi mangel på brusk i knær gjør at det ligger og gnisser inni der og knærne hovner opp og blir veldig smertefulle så må valge flate turer uten ulendt terreng, eller stier som ikke har mye opp og ned i seg så kan ikke være med venner og bekjente på alle turene deres.
Jeg kan ikke løfte og bære tungt så må parkere så nært jeg kan til inngangsdører men kvalfisierer ikke til handikapplasser fordi jeg kan gå mer enn 10 meter for egen maskin, men det forutsetter jo at jeg har en bra dag og ikke tunge løft.

Så ja jeg har flere handikap men ikke noe man kan se på meg, heldigvis :) Må jo bare tilpasse og gjøre det beste ut av situasjonen.
 
Har artrose i kne å rygg, en form for hoftedysplasi, PCOS, leidenmutasjon, ADHD, kronisk betennelse i slimposen i hoftene, og begynnende leddgikt. Er 25 og føler meg fanget i en 75 år gammel kropp til tider, men jeg klarer og fungere. Og klarer og jobbe slik at jeg får betalt regninger ☺
 
Back
Topp