Halsbrann

Syns alt med tomat fremkaller halsbrann, samt sterk og krydra mat.. veldig plaga sjølv og syns flytenda Gaviscon hjelper!

Hadde ekstrem halsbrann forrige graviditet og begynte tidlig denne gang også (jeg sliter litt med det til vanlig også da), sist drakk jeg melk i litervis fordi jeg bare kasta opp av gaviscon og andre lignende.. denne gang har jeg fått lov å ta sterkere tabletter rett og slett, drakk melk døgnet rundt allerede.. så nå tar jeg når jeg kjenner det begynner og så virker den i noen dager om gangen foreløpig..
men å passe på hva du spiser hjelper, spesielt stekt og fet mat er oppskrift for halsbrann, drikke litt melk (det er syrenøytraliserende) og ellers gaviscon om du får ned det..

Melk, iskrem, yoghurt osv har hjulpet. Mot mild halsbrann kan du ta lovehearts. Nyco/Samarin hjelper.
Gaviscon har jeg ingen erfaring med, og det fungerer sikkert bra det også.
Jeg syntes også det hjelper å suge på en sitron, men det er kanskje ikke for alle...

Kaffe og sjokolade er også verstinger mtp halsbrann, så en bør unngå de litt utpå dagen i alle fall [emoji4] Ellers er det veldig forskjellig hva en får halsbrann av, jeg får det uansett hva jeg spiser [emoji849][emoji12] Har alltid Gaviscon på lager [emoji85]

Melk, iskrem, yoghurt osv har hjulpet. Mot mild halsbrann kan du ta lovehearts. Nyco/Samarin hjelper.
Gaviscon har jeg ingen erfaring med, og det fungerer sikkert bra det også.
Jeg syntes også det hjelper å suge på en sitron, men det er kanskje ikke for alle...
Melk synes jeg også fungerer bra :) Prøvde det her om dagen.

Kjenner det noen kvelder, ikke hver kveld. Ligger med 2 puter og tat gaviscon hvis det blir for ille

Gaviscon! Jeg er en av de (få?) som digger tyggetablettene. [emoji28] Levde på de sist sv.skap og etter hvert syntes jeg faktisk de smaker godt... hehe, type gleder meg til å tygge de. [emoji85]

Jeg syntes faktisk flytende gaviscon smaker litt smågodt også jeg da :hilarious:

Samme her, syntes ikke smaken er så fæl. Syntes egentlig den smaker bedre og bedre for hver gang jeg tar den[emoji23][emoji12]

Har halsbrann noen kvelder innimellom, men ikke værre enn at noen lovehearts hjelper.
Men husker det var ille forrige graviditet.
Og jeg brukte Gaviscon tyggetabletter nesten hver dag. Og de gruer jeg meg veldig til å ta i bruk, for jeg hatet de! Smaken er OK, men konsistensen er så gruuuuusom!!!
Godt vi er forskjellige, og noen liker de da. Hihi

Jeg kan ikke forstå at det går ann å like Gaviscon [emoji23][emoji106] men synes dere er veldig heldige dere som gjør det!! Skal til legen i morgen å høre om jeg kan få noe annet, da de ikke virker så lenge om gangen for min del [emoji17] og av erfaring blir det bare værre og værre utover svangerskapet, og jeg har allerede brukt opp 1,5 120pk når jeg er kommet til uke 24 [emoji849][emoji849]

Jeg også har fått skikkelig halsbrann og sure oppstøt de siste kveldene :( en teskje med natron i et glass vann, det har vært en reddende engel for meg.

Jeg bruker kalktabletter, Titralac, mot halsbrann! Fungerer med en gang, smaker ingenting og er så greit å bare ha i veska :D Spiser som en hest for tiden og får halsbrann om jeg bare ser på mat så det var en skikkelig drøm å finne:cat:

Bruker gaviscon nå, pluss sitronvann.. men hjelper ikke helt. Inatt våknet jeg av at jeg hadde så ille halsbrann, stod opp å tok gaviscon pluss vann TRE ganger[emoji17] får flere ganger hosteanfall så jeg nesten spyr å er bare i uke 29[emoji17] Var ikke så ille sist [emoji85]

Bruker gaviscon nå, pluss sitronvann.. men hjelper ikke helt. Inatt våknet jeg av at jeg hadde så ille halsbrann, stod opp å tok gaviscon pluss vann TRE ganger[emoji17] får flere ganger hosteanfall så jeg nesten spyr å er bare i uke 29[emoji17] Var ikke så ille sist [emoji85]

Har du prøvd å bygge opp med ei pute ekstra slik at du ligg litt meir «oppreist»? [emoji4] Det tar den verste toppen av for min del i alle fall.
Eg har vore ein tur til legen og fått tablettar som er litt sterkare, akkurat pga det samme, så det er eit alternativ [emoji4]

Har du prøvd å bygge opp med ei pute ekstra slik at du ligg litt meir «oppreist»? [emoji4] Det tar den verste toppen av for min del i alle fall.
Eg har vore ein tur til legen og fått tablettar som er litt sterkare, akkurat pga det samme, så det er eit alternativ [emoji4]
Hadde nok ikke fått sove i det hele tatt uten hotellputa mi som gjør at jeg kommer høyere med overkroppen (og den vanlige høye puten min oppå der igjen). Ligger jeg flatt så kjenner jeg magesyresmaken med en gang

Jeg hadde forringe svangerskap og har nå også veldig halsbrann - helt avhengige av Gaviscon sovetabletter. Syntes de smaker godt.
Men nå i det siste har det blitt mye værre. Uansett hva jeg spiser så blir det halsbrann. Tab fungerer ikke på natta, så sover nesten sittende. Gulerøtter og mandler fungerer best. Taco, tomat saus/suppe er værst å spise. Kaffe og cola drikke.

Hadde nok ikke fått sove i det hele tatt uten hotellputa mi som gjør at jeg kommer høyere med overkroppen (og den vanlige høye puten min oppå der igjen). Ligger jeg flatt så kjenner jeg magesyresmaken med en gang

Eg har óg 2 puter, søv nesten sittande dei verste dagane [emoji849] så veit dessverre akkurat korleis du har det... Fungerer melk for deg kanskje? At du kan ta litt melk saman med Gavisconen f eks [emoji4] om ikkje du finn noko som funker, så hadde eg absolutt gått til legen og spurt! [emoji106]

Eg har óg 2 puter, søv nesten sittande dei verste dagane [emoji849] så veit dessverre akkurat korleis du har det... Fungerer melk for deg kanskje? At du kan ta litt melk saman med Gavisconen f eks [emoji4] om ikkje du finn noko som funker, så hadde eg absolutt gått til legen og spurt! [emoji106]
Ikke merket noe verken bedre eller verre av mat/drikke faktisk. Eneste jeg har merket er at det er verre når turnefrøkna legger seg i seteleie i stedet for tverrleie (hun ligger for det meste på tvers [emoji6]). Og å ligge på høyre side klarer jeg ikke, da blir det verre.

Gaviscon funker ikke lengre, men novalucid funker foreløpig, så klarer meg med den ennå [emoji4]

Back
Topp