Halsbrann

Tullingen

Gift med forumet
Desemberskatter 2016
Halsbrann jenter.... Koss oppleve dåkke d?

Eg snakka me føden nettopp for råd, di trodde eg hadde d.

Ekkelt som fy, rape mye, litt småkvalm innimellom, komme kun på kvelden.
Har ein sånn ekkel følelse i halsen å ned mot mellomgrulvet.

Har hatt det de siste ukene. Hjelper å spise regelmessig for meg. Sukker og kaffe er triggere. Melk lindrer :) Er i halsen og nedover hos meg også.

Har hatt det de siste ukene. Hjelper å spise regelmessig for meg. Sukker og kaffe er triggere. Melk lindrer :) Er i halsen og nedover hos meg også.

Betyr det at cola er fy fy? mye sukker i....
Jeg er ikke flink til å spise da, hm.... Må kanskje gjøre noe med det også :p

Betyr det at cola er fy fy? mye sukker i....
Jeg er ikke flink til å spise da, hm.... Må kanskje gjøre noe med det også :p
Har drukket lite cola i de siste, så vanskelig å si. Du får nesten prøve deg frem :) Dårlig med matlyst her også de siste dagene og kjenner helt klart at halsbrannen har blitt verre. Går ann å ta tabletter mot det, men jeg har så langt overlevd uten :)

Åh. Magesyre... Helt grusomt. Vært mye plaget siste tiden og vært på randen til å bli gal om natten når det står på som verst :p

Melk kan lindre for noen, men kan også lindre en kort stund for så å gjøre problemet verre. Veldig forskjellig fra person til person her hva som funker og ikke, men som hovedregel har jeg lest at man bør prøve å styre unna sterk mat, kullsyre, koffein, sukker som andre her sier - og til min store skuffelse også sjokolade :(
Var så plaget at jeg spiste skånekost et par døgn for å roe ned, deretter innførte jeg litt og litt for å se hva jeg tålte og ikke. Fant etterhvert ut at det for min del handlet om å roe ned tempoet når jeg spiser og heller spise halve porsjoner med en time eller to i mellom. Men kullsyre og sukker trigger fortsatt da så det holder jeg meg enda unna.
Har blitt fortalt av lege at det gjerne kommer av en kombinasjon av økt trykk oppover og at lukkemuskelen er slappere pga hormoner, så gir mening for min del at mindre porsjoner er det som hjelper. Men har måttet ta novaluzid innimellom for å nøytralisere det som først kommer opp, blir ikke like vondt da.

Ellers må jeg ligge med 4 puter + ammepute på natten for å ikke være plaget.

Gleder meg enormt!! til det gir seg, men skjønner at det gjerne ikke skjer før lillemor er ute ;)

Haha sorry langt innlegg. Har bare vært så plaget at her øste jeg ut! Jeg føler med deg for å si det sånn :p

Det finnes tyggetabletter mot halsbrann på apoteket som gravide kan ta også finnes det også flytende middel i doseposer som gravide kan ta. Tyggetablettene klarte jeg ikke men dette flytende middelet er lettere å få ned selv om det smaker dritt. Hjelper meg for å klare og sovne i allefall :)

Kan bruke gaviscon fra apoteket, lindrer mye. Men som alle andre sier her, mat og drikke har mye å si. Har vært plaget med det siden uke 22 ca, kaster ofte opp på kveldene når det det er som værst. Hjelper mye på det også:p

Kan bruke gaviscon fra apoteket, lindrer mye. Men som alle andre sier her, mat og drikke har mye å si. Har vært plaget med det siden uke 22 ca, kaster ofte opp på kveldene når det det er som værst. Hjelper mye på det også:p

Var rett før jeg måtte kaste opp i går kveld.
Alt vi må gjennomgå :o

Var rett før jeg måtte kaste opp i går kveld.
Alt vi må gjennomgå :eek:
Haha, jaa! Som samboeren min sa, det er ikke bare rosen rødt å være gravid og han va glad han slapp det:p
Men har funnet ut at smertene og ubehaget ved halsbrann er værre enn å kaste opp;) så er like greit å bare få det opp så man får sove ordentlig om natta:p

Haha, jaa! Som samboeren min sa, det er ikke bare rosen rødt å være gravid og han va glad han slapp det:p
Men har funnet ut at smertene og ubehaget ved halsbrann er værre enn å kaste opp;) så er like greit å bare få det opp så man får sove ordentlig om natta:p

Så da er det bare å spy altså? :p
I går kveld satt jeg i sofaen å grein, fy så grusomt det var :(

Jeg prøvde tyggetabletter og flytende gaviscon, men tyggetablettene var helt forferdelig , ble skum i munnen som jeg brakk meg av og satt fast i tennene. Den flytende smakte så jævlig at jeg brakk meg. Så ble jeg tipset av ei gravid veninne om at nexium (på resept, brukt mot magesår osv) funker, og at det er godkjent for gravide! Hurra! Tar 1 kapsel, og har ikke halsbrann på 3 dager! Før jeg begynte å ta dem tok jeg gaviscon 1-2 i slengen 1-2 ganger om dagen.. Legen min visste ikke om dette før jeg spurte om han kunne sjekke det.

Jeg prøvde tyggetabletter og flytende gaviscon, men tyggetablettene var helt forferdelig , ble skum i munnen som jeg brakk meg av og satt fast i tennene. Den flytende smakte så jævlig at jeg brakk meg. Så ble jeg tipset av ei gravid veninne om at nexium (på resept, brukt mot magesår osv) funker, og at det er godkjent for gravide! Hurra! Tar 1 kapsel, og har ikke halsbrann på 3 dager! Før jeg begynte å ta dem tok jeg gaviscon 1-2 i slengen 1-2 ganger om dagen.. Legen min visste ikke om dette før jeg spurte om han kunne sjekke det.

Ser for meg det smaker noe ekstremt fælt ja.

Link tyggegummi anbefaler jeg ☺ smaker ikke så ille. . Fåes kjøpt på apoteket ☺

Back
Topp