ORIGINAL: *Meya*
ORIGINAL: Qualitas
ORIGINAL: inamaria
ORIGINAL: Bouncy Buttocks
ORIGINAL: inamaria
ORIGINAL: QualitasHva med Abraham? Og mener du da at kristne arabere som sier Allah, ikke er kristne?
Men dere ber jo, til syvende og sist, til Allah dere også, selv om dere går igjennom Jesus. Det er jo Gud, Abrahams Gud, som oppfyller bønnene.
tror du på at jesus er guds sønn?
For kristne tror på en Gud som har en sønn som heter Jesus.. som ble korsfestet, døde, stod opp igjen 3 dag og dro opp igjen til himmelen.. sitter ved guds høyre hånd..så lenge det ikke er Allah jeg snakker om nå så mener jeg at det er to forskjellige
jeg som selv ikke er kristen mener at det blir helt feil, ja.
for i den kristene religionen finnes det ingen gud som heter Allah. hvis de vil kalle guden sin allah så burde de nok revurdere hvilken religion de tilhører
Du driter deg ut nå, du vet det? Slå opp betydningen av det arabiske ordet Allah. Hvorfor kan ikke folk i det minste prøve å sette seg inn i hva de preiker om før de skal uttale seg om alt mulig rart?
jeg driter meg jo ikke ut. det er jo som flere andre her sier at gud og allah ikke kan være den samme, da allah ikke har jesus som sønn. Allah tilhører islam, gud tilhører kristendommen. kristne bruker bare gud som navn, mens muslimer bruker Allah.
om Kim i norge hadde hatt en sønn som het peter, så hadde jo ikke han vært den samme som kim i usa med en fetter som het peter fordi om de på mange måter ble oppfattet som veldig like.
Abraham hadde to sønner.. ut fra de to går det to ulike historier.. Islam og Kristen troen..[:)]
Nope. Islam og Jødedommen.
Kristendommen kommer ihvertfall fra der det å.. Islam tilhører jo Hagar sin side ihvetfall... men er ikke det som er poenget mitt Meya.. Poenget er at når jeg sier Gud så tenker jeg ikke bare på navnet, men på historie og veien til Gud.. derfor det blir feil for meg å si jeg tror på Allah.. kan vi ikke bare la det ligge med det?[:)]