Hadde du gjort det..?

Nope...

Nei!
Som nevnt før så kan mye skje..
Og jeg har noia for brann.

Nei. Jeg går ikke ut med søpla etter leggetid engang.. Litt paranoid, ja 

Har ikke lest gjennom alle svarene, så mulig noen har svart dette...men jeg tror ikke jeg hadde gjort det: Ikke først og fremst pga at noe kunne ha skjedd hjemme, men pga at noe kunne skjedd med deg - og da visste ingen at det var et barn alene hjemme!

Hva gjorde du da?

Nei, jeg ville ikke gjort det - hvis det gikk bra, hvilket det helt sikkert ville gjort, så ville terskelen til å gjøre det flere ganger fordi det gikk så bra første gangen være tilstede - så derfor NOPE! 

Lailalala skrev:
Hm.. jeg hadde nok ikke gjort det. Jeg hadde nok heller brukt servietter el som toalettpapir og sett hva jeg kunne få til å spise av det jeg hadde i skapene. Hadde det vært noe mer akutt jeg trengte hadde jeg kanskje vurdert det.
Spørs litt hvor gammelt barnet er, om han/hun ligger i sprinkelseng eller ikke osv. Hadde nok tatt med babycall i så fall. 
Det hadde nok gått bra, men tror ikke jeg hadde fått meg til det.

Ja det er kjempesmart, så kan du betale to tusen for en rørlegger når doen din er tett. Og jeg håper ikke du hadde kastet det i søppelbøtten for det er fryktelig uhygienisk.

Hvis jeg hadde vært helt i nød kunne jeg nok gjort det.. Men jeg hadde gjort det med en klump i magen, og jeg hadde nok forta meg alt jeg kunne.

Hei Vill i Trusa
kjøpte du papir så du fikk tørket ... rompa?
Eller står du fortsatt i kø?
Denne tråden gjør meg snart helt sprø!

Hva skjedde, ble det sjokolade?
Eller ble du hjemme så ingen tok skade?
Sitter du hjemme og heller i deg sukker?
Nå som hele BV stønner og sukker?

Lissyjane skrev:

Lailalala skrev:
Hm.. jeg hadde nok ikke gjort det. Jeg hadde nok heller brukt servietter el som toalettpapir og sett hva jeg kunne få til å spise av det jeg hadde i skapene. Hadde det vært noe mer akutt jeg trengte hadde jeg kanskje vurdert det.
Spørs litt hvor gammelt barnet er, om han/hun ligger i sprinkelseng eller ikke osv. Hadde nok tatt med babycall i så fall. 

Ja det er kjempesmart, så kan du betale to tusen for en rørlegger når doen din er tett. Og jeg håper ikke du hadde kastet det i søppelbøtten for det er fryktelig uhygienisk.

Er vel ikke noe mer uhygienisk enn og kaste bleier og våtservietter med møkk på i søppelbøtta. Og om alternativene er og la ungen være alene hjemme eller være litt uhygienisk i eget hjem, så er ikke mitt valg vanskelig i allefall...

Vet ikke.. Jeg har vært i butikken mens hun er hjemme alene.. men ser på det som litt annerledes når hun sover.. og våkner.. for om hun våkner så er det mest sannsynlig av mareritt.. og om jeg da ikke hadde vært her.. så hadde det vært vondt for henne..

Vet ikke hvor gammel sønnen din er,men jeg hadde uansett ikke gått fra et barn som lå og sov.

Nei, det hadde jeg nok ikke fått meg til å gjort. Bodde veldig sentralt før, med butikker veldig nært. Men å dra på butikken når jenta mi lå og sov, alene hjemme, kunne nok ikke falt meg inn i det heletatt..

Spørs hvordan butikken ligger i forhold til huset.. Er fristet til å si nei, men kunne vel kanskje ha gjort det om jeg hadde løøøøpt.. Hadde hatt litt noia, og det hadde nok vært siste utvei. 

Hmm.. Jeg ville i utgangspunktet ALDRI gjort det, for jeg er superparanoid, enda barna her sover som steiner hele natta. Men hadde det vært sinnsykt krise, så kanskje.. Ikke det at jeg kommer på noe som er såpass "krise" at man finner det på butikken :p Jeg er helt nervevrak de få gangene jeg har våget meg ned til postkassen når barna sover... Det er 30 meter liksom :p
Heldigivs har vi veranda langs hele den ene ytterveggen, så skal jeg ut for å ta en røyk, eller sitter på verandaen å skravle i telefon, så er vinduet til barna rett ved siden av meg ;)

Nei. Ville aldri tenkt tanken.

Ja... kjem an på alderen til ungen, med ein nyfødd er det jo uaktuelt, men med 3åringen hadde det ikkje vore problem. Når han er sovna, så søv han.
3min til butikken, max 10min handling(som regel vesentleg kortare), 3min heim...10-15min klarar ein unge å vere aleine, i allefall min.
Han er uansett vant til at eg ikkje kjem stormande kvar gong det er eit kvart han vil, men at det kan ta litt tid. Eg har jo andre ting som må gjerast, som eg ikkje berre kan slippe.
Og no som han snart får søsken er det veldig greit at han kan å vente og gjerne vere aleine litt. Er ikkje verre at eg er vekke ei lita stund, enn at han er ute og leikar aleine, utan tilsyn (hehe,fy og skam:P).

Heldigvis er det skjeldan behov for å la han vere heilt aleine, for ein blir jo småstressa og nervøs av å la dei vere aleine (tenk om at viss kanskje!!!o_O).
Har hendt eg har stukke på butikken medan han har sett på film/tv f.eks (han pleier å sjå filmar på ca 20min, og då rekk eg fram og tilbake til butikken i goooood tid).
Han er veldig sjølvstendig og skikkeleg i veremåten, hadde han vore meir "trollunge" så hadde saka vore ei anna:P
Men må eg ut, så har han som regel enten far til stades eller besteforeldre i nabohuset(som då gjerne kjem over, eller får ein babycall).

Barn er forskjellege, ein må nesten vurdere ut i frå sin eigen situasjon; alder, avstand, oppførsel, sovemønster, omgivelsar o.l.
Mykje som avgjer om ein gjer ting slik eller slik.
Skjønt enklaste er jo å ta med ungen;) Ein liten kveldstur til butikken før natta?:)

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Lissyjane skrev:

Lailalala skrev:

Er vel ikke noe mer uhygienisk enn og kaste bleier og våtservietter med møkk på i søppelbøtta. Og om alternativene er og la ungen være alene hjemme eller være litt uhygienisk i eget hjem, så er ikke mitt valg vanskelig i allefall...

enig med frk tvertimot!
Doet blir ikke tett av en eller to servietter  :-) Så jeg tror man ungår 2000 i rørlegger...

Lissyjane skrev:

Lailalala skrev:

Merkelige prioriteringer...

Kommer an på hvor gammel ungen er. Nå er jenta mi bare ett år, så jeg hadde nok ikke turt... da hadde jeg heller tørka meg i ræva med servietter og spist kokesjokolade fra innerst i skapet... 

Back
Topp