M
Moderator Camilla
Guest
Hadde du en plan om enten å fullamme eller gi flaske, men ting gikk ikke etter planen?
Hva skjedde og hva var planen?
Gikk det fint uansett?
Hva skjedde og hva var planen?
Gikk det fint uansett?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra at det gikk fintHadde planer om og amme og regnet med at det gikk fint. Prøvde men det fungerte ikke etter hvordan ting ble og hvordan situasjonen var da så det ble flaske. Det gikk veldig fint
Så fint at dere fikk det til etterhvertMålet var å prøve å amme, i starten ble det endel flaske også, men ammingen løsnet og vi fikk til fullamming etter 2 måneder
Samme erfaring som jeg harPlanen var å prøve så godt jeg kunne å amme, og helst minst ett år.
Med første gikk planen i vasken, med andre gikk det tipp topp
Så bra at det ble oppdaget stramt tungebånd så tidlig daJeg var veldig bestemt på å amme. Var veldig vanskelig pga brystvegring i nesten to uker, rundt 5ukers-alder. Hjalp veldig etter at vi fikk klippet tungebåndet.
Ny vanskelig periode ved 5 og en halv mnd, da fikk han to tenner på to uker. Og jeg fikk to runder med brystbetennelse. Måtte gi litt mme i den perioden, fordi han hadde så vondt i munnen at han ikke klarte å die ordentlig. Det føltes veldig som en nedtur, men i etterkant så tenker jeg det er rimelig uproblematisk.
Delammet, ved siden av fast føde, helt til ungen var 13 måneder. Godt fornøyd med det.
Nå venter jeg nummer to. Denne gangen skal jeg pumpe mindre i begynnelsen, gi mindre morsmelk på flaske og ikke gi smokk. Håper det skal gjøre at vi får stimulert tungen og sugerefleksen riktig, og slipper unna brystvegringen.. Men klart, er tungebåndet stramt så får vi det klippet igjen altså.
Men hva som skjer med neste gang, det vet jeg jo ikke sikkert. Planer er vel og bra, men virkeligheten kan fort bli noe annet.