Hadde du en plan om amming/flaske før babyen kom?

En tråd i 'Amming og ernæring' startet av Moderator Camilla, 14 Mar 2019 kl 22:55.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Moderator Camilla Glad i forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Hadde du en plan om enten å fullamme eller gi flaske, men ting gikk ikke etter planen?

Hva skjedde og hva var planen?
    Gikk det fint uansett? :)

2. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017

Hadde planer om og amme og regnet med at det gikk fint. Prøvde men det fungerte ikke etter hvordan ting ble og hvordan situasjonen var da så det ble flaske. Det gikk veldig fint :)

3. Klussedull Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna 2019 Junibarna 2019

Målet var å prøve å amme, i starten ble det endel flaske også, men ammingen løsnet og vi fikk til fullamming etter 2 måneder :)

4. SoriaMoira Elsker forumet

Ja, amme til barna ikke ville mer, og det gikk heldigvis veldig fint. :)

5. Bollebaker87 Elsker forumet Septembergull'17

Håpet jeg skulle få til å amme ogdet gikk veldig fint. 1,5 år nå og ammes fortsatt mye på natten og dagtid når jeg ikke er på jobb

6. MariaS Forumet er livet VIP ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Novemberlykke 2016

Planen var å prøve så godt jeg kunne å amme, og helst minst ett år.
    Med første gikk planen i vasken, med andre gikk det tipp topp :)

7. Ceccii86 Forumet er livet Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

Hadde plan om å amme, men dessverre gikk ikke det, så etter ca 3 mnd var det slutt og vi gikk over på flaske. Hadde vi klippet tungebåndet tidligere (gjorde det da hun var rundt 5 mnd), hadde det muligens reddet ammingen.

8. tulips Gift med forumet

Med første håpet jeg på å amme, men innerst inne hadde jeg en fornemmelse om at jeg kom til å bli flaskemamma(pga brystløft) og det ble jeg. Fikk dårlig ammehjelp, så og si ikke-eksisterende hjelp(både på barsel og av HS). Jeg fikk ikke til å amme, han fikk ikke til å henge på puppen. Ble flaskebarn på sykehuset. Fikk låne pumpe av helsestasjonen, men fikk ikke ut noe særlig. Max 40ml på et døgn, og det skjedde ikke ofte. Vanligvis lå det på 20ml. Jeg holdt ut med pumping i 6 uker. Da holdt jeg ikke ut mer. Det var en befrielse å bli kvitt pumpa, men også sårt at han ikke kunne få morsmelk. Da han var 2,5 år fikk vi bekreftet at han har stramt tungebånd, takket være meg - at jeg tok opp stramt tungebånd! Burde vært oppdaget på barsel!!

Håpet på å amme andre barnet også, men det ble også flaskebarn. Samme problem med henne, klarte ikke å få henne til å holde på puppen. Ikke noe ammehjelp. Ble flaskebarn på sykehuset fra første stund. De på barsel sa det ikke var noe håp for ammingen pga min historie med brystløft og flaskebarn fra før + at jeg hadde en liten en fra før å ta meg av. Da jeg kom hjem fra sykehuset opplevde jeg bittelitt brystspreng for første gang i hele mitt liv, så da prøvde jeg å legge henne til før hvert flaskemåltid. Måtte bruke ammeskjold. Det gikk, men etter at samboeren min begynte på jobb igjen så hadde jeg ikke tid til å drive med det lenger da jeg hadde et barn på 11,5 mnd i tillegg. Måltidet tok over 1 time med amming og flaske. Hvert måltid ble en kamp til slutt. Fikk bekreftet stramt tungebånd da hun var 8 mnd, også takket være meg. Hun hadde strammere enn storebroren. Hårreisende at det ikke ble oppdaget på barsel eller av HS! Hadde jo spiseproblemer hele veien :(

Vi ønsker oss et barn til etterhvert. Da skal sjekke tungebåndet med en gang. Har fortsatt et håp om å få til ammingen..

Last edited: 18 Mar 2019 kl 12:11

Del denne siden