hadde dere gitt ut passet?

Jeg hadde aldri gitt han noe pass uten å vite hvor han skal ta med barnet. Dersom min eks hadde vært så barnslig, hadde jeg ringt hans mor og fortalt henne om saken, så tipper jeg hun hadde kunnet både fortelle hvor de skulle, og gitt han beskjed om at slik oppfører man seg bare ikke!!:p
hahaha, det hørtes ut som noe jeg kunne ha gjort om jeg og samboeren hadde flyttet fra hverandre :p

Hadde ikke gitt passet uten å vite hvor de skulle!

Er en selvfølge å si hvor man skal på ferie om det er her eller andre land med eller uten pass!

så lenge du har hovedannsvaret så er det du som bestemmer! Om man har vert gift eller samboer så har det ingenting å si så lenge faren har skrevet under på farskaps papirene!
Ikke F om jeg hadde gitt fra meg passet om bf hadde sakt noe slikt!! Er han barnslig nok til å si noe slik så er han rett og slett for barnslig og uannsvarlig til å ta vare på ett barn og på den ferien!
Er man gift et det ikke noe å signere på, da er det delt.

For samboere ble dette endret for noen år siden, tidligere måtte mam signere på delt foreldrerett, nå følger det mer automatisk, så lenge farskapet er velkjent.

Men, å ta barnet på ferie uten å fortelle ungen hva de skal er jo... Ikke noe som tyder på en oppegående far da.

Mor mister ikke "alle rettigheter" om far får delt foreldrerett, så saksbehandler har vært veldig unøyaktig her. Men det med retten til å nekte noen å dra utenlands er en av disse tingene.

Ja det var det jeg husket.
De har rett på å si sin mening men ikke bestemme helt selv. Ville pushet på jeg da om at samværet ikke fungerer igjen og igjen til dere blir hørt.

Last edited by a moderator:
Om det kun går på det økonomiske for han så kan du vel bare la være å kreve mere bidrag, så kan datteren din få være med sammen med deg, istedenfor å være hos noen hun ikke vil være hos.

Nei det ville jeg ikke gjort. Ikke hvis han ikke sier hvor de skal. Som mor må jeg vite hvor i verden barnet mitt befinner seg. Itillegg er barnefaren her opprinnelig fra en annen kant av verden. Så jeg hadde nok bekymret meg for en eventuell bortføring hvis situasjonen hadde vært slik at han nektet å si hvor de skulle.

Hadde ikke gitt ut passet om han ikke ville fortelle meg det nei

Etter alt du har fortalt (uansett situasjon og hvordan fyren er), så hadde jeg forlangt å få vite hvor han skulle ta datteren/sønnen min. Ferdig med den saken. Helt alvorlig, hva om noe skulle skjedd småen? Hva om småen var på andre siden av Norge eller i norden generelt? Ville ha satt meg på første fly, men nei, det kan jeg jo ikke. Jeg vet jo ikke hvor ungen min er i verden.

Barnefaren er langt fra moden nok til å ta vare på barnet i mine øyner. Han er (etter det du har fortalt om han), hevngjerrig, barnslig, uansvarlig, dumdristig og motbydelig.

Er dette resultatet av den nye kjæresten, eller var han sånn fra starten av? Fysj.

Aldri verden om jeg hadde gitt fra meg passet om han ikke sa hvor han skulle ta med ungen min? Det føler jeg selv jeg har rett til å vite som mamma!

Men han trenger jo helt tydelig ikke passet da, siden han fortsatt skal ha ho på ferie, selv uten pass.

Jeg hadde IKKE godtatt å ikke visst hvor i verden barnet mitt var! Og når han ikke vil si det til deg, så vet vel ikke jenta heller!? Så uforutsigbart og utrygt tenker jeg..

Er han til å stole på ift barnet?
Hvorfor kan han ikke si det? Kun for å være kverulerende? Hadde krevd å vite det. Det er barnet ditt også. Og hvis noe skjer! For en tulling! Hvor gammel er han?

Back
Topp