hadde dere gitt ut passet?

så lenge du har hovedannsvaret så er det du som bestemmer! Om man har vert gift eller samboer så har det ingenting å si så lenge faren har skrevet under på farskaps papirene!
Ikke F om jeg hadde gitt fra meg passet om bf hadde sakt noe slikt!! Er han barnslig nok til å si noe slik så er han rett og slett for barnslig og uannsvarlig til å ta vare på ett barn og på den ferien!

Hadde aldri livet gitt fra meg passet da! For oss mødre, så er jo det viktigste å vite hvor våre barn befinner seg hen.

Jeg hadde ikke gitt fra meg passet om jeg ikke viste hvor de skulle! Om du er usikker på om dere har delt foreldreansvar eller ikke for det er noe annet enn delt omsorg. Så kontakter du folkeregisteret for de har den informasjonen!

Hadde ikke gitt fra meg noe pass nei før jeg hadde visst hva planene var....

Jeg hadde faktisk ikke latt noen ha samvær med barna mine om de ikke samarbeidet og hadde god kommunikasjon med meg!!! Hvordan i huleste har ungen det oppi dette å bare bli sendt til samvær med far som plutselig tar henne med på en utenlandsferie hun ikke er forberedt på eller vet om (eller har fått beskjed om å ikke fortelle om)? Det må være en link mellom barnets to bosteder så de ikke føler de lever et dubbeltliv. Det skal være godt samarbeid mellom foreldre hvis barnet bor litt hos begge, uansett samværsfordeling. Og den ene forelderen skal ikke ha makt og drive med skremsel, trussel eller utpressing. Dette synes jeg er bekymringsfullt. Mener å huske du har skrevet noe ang bf før som ikke var bra.

Jeg hadde sagt at han ikke fikk lov å ta henne med på utenlandstur, men at han kanskje hadde fått lov om han hadde oppført seg ansvarsfullt - noe han ikke har gjort/gjør med å nekte deg informasjon om deres felles barn. Hadde sendt han sitat ang krav til fullmakt.
Hadde også bestilt time til mekling med ny saksbehandling ang foreldresamarbeid.
At noen ikke samarbeider er dessverre ikke grunn nok til å ikke la barnet ha samvær med den parten. Dt gjelder både mamma og pappa.

Ville aldri gitt passet uten at man får vite hvor den andre parten skal ta med barnet, man vil jo alltid vite hvor barnet er, man vet jo aldri om det plutselig skulle skje noe.

At noen ikke samarbeider er dessverre ikke grunn nok til å ikke la barnet ha samvær med den parten. Dt gjelder både mamma og pappa.
Selvfølgelig gjelder det begge foreldrene. Men jo det er grunn nok til at barnet ikke bor der delvis. Å ha omsorg for barn innebærer å ta hensyn til dets psykiske helse også, og om foreldrenes handlinger går utover barnet så kan samværsordning endres da den skal ivareta hvert enkelt barns behov. Samvær trenger ikke innebære overnatting.

Og hvis jeg ikke husker heeeelt feil så måtte vel denne jenta nesten tvinges til samvær hun ikke ville, og hadde noe spesielle behov som gir på psykisk helse. Nå er det mulig jeg husker feil altså...

Selvfølgelig gjelder det begge foreldrene. Men jo det er grunn nok til at barnet ikke bor der delvis. Å ha omsorg for barn innebærer å ta hensyn til dets psykiske helse også, og om foreldrenes handlinger går utover barnet så kan samværsordning endres da den skal ivareta hvert enkelt barns behov. Samvær trenger ikke innebære overnatting.

Og hvis jeg ikke husker heeeelt feil så måtte vel denne jenta nesten tvinges til samvær hun ikke ville, og hadde noe spesielle behov som gir på psykisk helse. Nå er det mulig jeg husker feil altså...
Nei det er ikke grunn nok om det havner i retten hvertfall. Man kan gjerne ønske at det skulle vært sånn.
Finnes tusenvis av par som ikke snakker med hverandre,,men det skal ikke gå utover barnet som har rett på samvær med begge foreldre.Om de ikke blir fulgt opp ang medisiner, matintoleranse og andre lignende ting er det noe annet selvsagt.

Nei det er ikke grunn nok om det havner i retten hvertfall. Man kan gjerne ønske at det skulle vært sånn.
Finnes tusenvis av par som ikke snakker med hverandre,,men det skal ikke gå utover barnet som har rett på samvær med begge foreldre.Om de ikke blir fulgt opp ang medisiner, matintoleranse og andre lignende ting er det noe annet selvsagt.
Det kommer litt an på hvor langt det går/hvor grovt det er. Og hvilket syn hver enkelt dommer har på delt samvær tenker jeg også. Vet om en far som fikk full omsorg for barna, mor kom bare på besøk en periode før hun fikk tilbake delt omsorg. Alt fysisk ble tatt hånd om som mat, klær, levering i bhg osv. Men som regel så får jo foreldrene beskjed om å skjerpe seg og de får veiledning. Forskjell på foreldre som er psykopater og foreldre som bare er barnslige og ikke tenker. Ingen saker kan sammenlignes da og vet jo ikke så mye om ts sin situasjon. Hvis det er politianmeldelse med trusler og bekymringsmelding til bv så blir det tatt mer alvorlig.

Helt greit at ungene reiser på ferie med besteforeldre eller den andre forelderen, men det er vel vanlig folkeskikk å snakke om turen på forhånd? Så kan du snakke med barnet om landet de skal til, og hva det kan forvente. Da blir nok barnet trygt og... Høres ikke kjekt ut om han ikke vil si det bare for å være ekkel. Men stoler du på han, så kan du vel ikke nekte :) om du lager et nummer ut av det, synes han kanskje det bare er morsomt?

Det kommer litt an på hvor langt det går/hvor grovt det er. Og hvilket syn hver enkelt dommer har på delt samvær tenker jeg også. Vet om en far som fikk full omsorg for barna, mor kom bare på besøk en periode før hun fikk tilbake delt omsorg. Alt fysisk ble tatt hånd om som mat, klær, levering i bhg osv. Men som regel så får jo foreldrene beskjed om å skjerpe seg og de får veiledning. Forskjell på foreldre som er psykopater og foreldre som bare er barnslige og ikke tenker. Ingen saker kan sammenlignes da og vet jo ikke så mye om ts sin situasjon. Hvis det er politianmeldelse med trusler og bekymringsmelding til bv så blir det tatt mer alvorlig.
Helt klart at det kommet an på hvor grovt det er ja

Jeg hadde aldri gitt det fra meg! For en idiotisk ting å holde på med :p jeg ville visst hvor barnet mitt var og skulle. Tenk om noe skulle skje??

Jeg ville ikke gitt han passet til mitt barn!! Jeg ville forlangt å vite hvor mitt barn skulle på ferie og jeg ville vite hvilket evnt hotell. Hva om noe skulle skje? Hva om du MÅ ha tak i dem ASAP, og han ikke svarer på tlf? Nei, maken til barnslige greier. Jeg ville kun sendt barnet mitt til utlandet med en voksen, ikke en drittunge! (Beklager, men nå ble jeg skikkelig oppgitt på dine vegne. Håper det ordner seg for deg!!!)

Kan signere nesten alle over her med det de sier. Et barn skal jo føle seg trygg. Samtidig kan jeg personlig si at om det ble slutt mellom meg og bf etter ungen vår blir født, og han hadde begynt å oppføre seg sånn. Nei, passet hadde havnet i safen og jeg hadde blitt skeptisk mtp å gi han ansvaret for lille gutten videre. Hvorfor skulle du ikke få vite hvor han skal feriere med barnet? Hva er baktanken?

Mulig jeg er kynisk, men ser ingen god grunn eller gyldig grunn for å hemmligholde et ferieopphold utenlands?

Aldri i verden om jeg hadde gitt han passet hvis ikke jeg (og barnet) fikk vite hvor de skulle på forhånd. Hadde vært livredd for at noe skulle skje og jeg ikke visste hvor de var, livredd for at han tok med ungen til et sted som er fullstendig uegnet for barn, og i grunn ikke interessert i å sende barnet mitt ut av landet med en person som helt tydelig er både umoden og uvillig til å samarbeide for barnets beste.

Nei, det hadde jeg ikke!

Back
Topp