Hadde dere akseptert det?

ORIGINAL: siljegulli

NEI, du forventer ikke for mye. Jeg hadde aldri i livet akseptert det! All ære til deg som faktisk har holdt ut så lenge... Du skal faktisk fungere når ungene er store også.

sign

ORIGINAL: Mrs Lutz

vel... jeg tror jeg ville foreslått at jeg kunne jobbe redusert. hatt en dag fri i uken til å handle, rydde og slappe av siden de andre dagene var ganske hektiske. om han jobber så mye så bør han få bra betalt.

jeg er alenemor og dro fordi jeg orket ikke være alene om alt i et forhold....

Et godt forslag, men ser du sier at han ikke tjener noe spesielt mer enn deg. Mulig du tjener veldig bra, men en jobb der man er borte nesten hele året burde lønnen være veldig god. Ellers synes jeg ikke jobben er verdt det, i forhold til hvor mye man går glipp av. Enda en grunn synes jeg til at samboeren din bør finne seg noe annet.

Jeg hadde ikke akseptert at sambo hadde vært så mye borte! Stå på krava[;)]!

ORIGINAL: *LC*

ORIGINAL: Mrs Lutz

vel... jeg tror jeg ville foreslått at jeg kunne jobbe redusert. hatt en dag fri i uken til å handle, rydde og slappe av siden de andre dagene var ganske hektiske. om han jobber så mye så bør han få bra betalt.

jeg er alenemor og dro fordi jeg orket ikke være alene om alt i et forhold....

Et godt forslag, men ser du sier at han ikke tjener noe spesielt mer enn deg. Mulig du tjener veldig bra, men en jobb der man er borte nesten hele året burde lønnen være veldig god. Ellers synes jeg ikke jobben er verdt det, i forhold til hvor mye man går glipp av. Enda en grunn synes jeg til at samboeren din bør finne seg noe annet.

Jeg hadde ikke akseptert at sambo hadde vært så mye borte! Stå på krava[;)]!

Jeg syntes absolutt ikke dette er et komprimiss, han er like lenge borte, og HUN skal gi opp litt av jobben sin? Nei!

JEg hadde aldri orket å ha det sånn - og all ære til alle dere som faktisk har en slik hverdag! Jeg ville heller vært alene, og ikke irritert meg over å ha en samboer som aldri var hjemme, enn å sitte i et forhold å føle meg alene.

Ikke et familieliv jeg hadde vært intr i å leve nei[:)]
Er man alene så er man alene. Er man to så er man to[:)]

Jeg hadde ikke orket å være alene om alt halve året. Der hadde han nok fått valget om å bytte jobb eller flytte ut.

Det tror jeg nok ikke jeg hadde orket nei, så all ære til deg som har holdt ut til nå.
Hadde nok enten vurdert å flytte nærmere hans jobb eller å gå ned i stillingsprosent selv om du jobber 100%.
Han kan jo hvertfall være flink til å handle inn all mat til dere for en uke og sånn når han er hjemme i helgen, vil jo tro at det hjelper deg en del i hverdagen [:)]

Hadde ikke vært snakk om.

ORIGINAL: babyto

Ikke et familieliv jeg hadde vært intr i å leve nei[:)]
Er man alene så er man alene. Er man to så er man to[:)]

Signerer..

Men si meg. Har du ikke krav på noe stønader ol når du er så mye alene? Det tror jeg, og da kunne du kanskje hatt råd til å ikke jobbe 100% men heller fått litt tid til bare deg selv.

Jeg drømmer om bitte litt tid til meg selv, eneste jeg får av det er på kvelden etter at barna er i seng.

ORIGINAL: Biramar

Sånn har jeg det hver dag, hele året jeg.....bare jeg må opp halv seks[8|]

Er det konkurranse om hvem som har det værst eller?

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Nei, jeg hadde ikke akseptert det. Man må jo bare møtes på halvveien i en familie, og det der ligner ikke på midten av noen vei, for å si det sånn.

eg og! og i tillegg jobber jeg i barnehage 100%,så eg e sliten ja!ungene har vært syk i ett kjør! men sånn er det å være mamma[;)]prøver¨å gjøre det beste ut av det[:)]

men jeg hadde nok ikke akseptert det om jeg hadde en samboer! synes han må ta litt mer av arb.hjemme,være litt med fam.sin[:)]
ORIGINAL: Biramar

Sånn har jeg det hver dag, hele året jeg.....bare jeg må opp halv seks[8|]

Synst på ein måte du skal holde ut,.For i dagens samfunn er det ik enkelt og finne seg nytt arbeid, å i hvertfall ik så lenge du stiller uten fagbrev .Han har vell ei bra lønn. + at det faktisk er veldig mange som har det slik. Det er ik rett og true han heller med at du flytter pga arbeidet hans..Det synst eg ik heilt henger på Greip..

jeg hadde ikke giddi det!! da hadde jeg heller vært alene hele tiden

Hadde jo vært verre hvis du hadde sett en slik ordning som flott.. hehe.. det betyr jo bare at du ønsker å tilbringe mer tid sammen med han og familien.

Kan ikke forstå at han synes det er noe greit - han mister jo MYE tid sammen med barna.

En slik arbeidstid i lengden er jo drepen for en familie - i mine øyne. Hva med at han tar seg en utdanning slik at han får en bedre jobb som igjen vil gi han mulighet til å være familiefar ellers i uka også og ikke bare i helgene.. Vet at utdanning koster men da tar man jo opp lån til det.

Synes ikke du er sytete eller storforlangandes - du ønsker det beste for HELE familien og det inkluderer jo at han bidrar med mer tid for deg og barna.

Håper dere finner utav det!

Jeg er sammen med sambo for å være sammen med han, hvis han skulle vært så mye borte så hadde jeg ikke orket. synd, men sant.

Jeg hadde klart det dersom han kom hjem torsdagen i stedet for fredagen tror jeg. Jeg har mye hjelp av foreldrene mine, så kan ikke se det for meg dersom jeg ikke hadde hatt det.

I tillegg ville jeg gått ned i stilling selv. Ellers kunne jeg ikke sett for meg det i uoverskuelig fremtid nei...håper dere finner en bedre løsning[:)]

sett deg ned med mannen din og fortell han akkurat hvordan du føler det, og prøv å kom til en ordning sammen.

her har gubben hjem reise hver 14. dag, altså to uker borte-enhelg hjemme og sånn fortsetter det.
han blir sendt rundt om i norge(og av og til til utlandet)
det var en jobb han fikk rett etter vi ble sammen, og jeg likte det ikke spessielt til å begynne med.
men vi snakket mye om det og det var en unik mulighet for han, så vi prøvde.

men jeg sa jo alltid at det IKKE ble aktuelt hvis det kom et barn inn i bildet.
men arbeids markedet har endret seg litt, og han som før kanskje ganske greit kunne funnet en ny jobb, har ikke så mye valg akkurat nå.
vi har snakket mye om det og jeg hvet at dette komer til å bli tøft framover(selv om jeg kanskje ikke hvet hvor tøft)

men uansett, poenget mitt er at det her kommer i alle fall ikke til å fungere hvis ikek dre begge re instilt på å få det til å funke, hvis du går hjemme og er bitter og irritert på at alt arbeidet ligger på deg, så kommer dere til å slite...

håper dere kommer fram til en løsning som passer for hele familien[:)]

Her er også sambo borte fra mandag til fredag hver uke. Hjemme hver helg.. Hele året..

Selvfølgelig akspeterer jeg det! Hvis ikke hadde jeg i utgangspunktet ikke vært sammen med han og fått barn sammen med han....

Legger til at mange mødre her i bygda er anleggsenker. Vi skulle gjerne hatt mannfolka sammen med oss mye mer, men sånn er det.
Hadde ikke falt meg inn å kreve at han hadde bytta jobb.. Men vi er jo alle forskjellige. Hvis dette er noe du ikke føler du håndterer, så må du nesten ta deg en prat med han.

Har vært sånn her hele året de siste 3 årene. Nå har ikke vi unger. Men når vi får det kan jeg ikke godt begynne å kreve at han skal være mere hjemme. Jeg setter pris på pengene vi har pga hans jobbing. Å det gjør at vi sitter rimilig greit i det her i livet. Å det er veldig deilig og betryggende [;)]

Jeg hadde Akseptert det !

Nei, vet du hva, det hadde jeg ikke akseptert.. Hvis jeg skulle vært så mye alene med alt, så kunne jeg like gjerne vært alenemor..

Når skal du komme deg ut på ting da? Man har jo lyst til å se kjæresten sin og, så da frister det sikkert ikke så mye og stikke ut og finne på ting alene, når han for en gangs skyld er hjemme?

Jeg hadde satt ned foten, og bedt han om å begynne å se seg om etter en ny jobb..

Back
Topp