Hadde dere akseptert det?

ORIGINAL: *MammaLykke*

Da hadde han fått valget rett og slett... Flink er du!

Takk [:)]

Oi[&:]

Jeg hadde ikke likt det. Blir liksom ikke et familie liv. Har jo vært perioder sambo har måttet være borte grunnet jobb, men en uke her og der kan jeg leve med.

Vet ikke om jeg hadde likt og levd slik med en partner jeg kun så litt i helgene og ellers måtte jeg jobbe, barn hus osv alene. Tror ikke mini her heller hadde vært så glad for så lite tid med sin pappa.

I Japan tror jeg det er ganske vanlig, der sover en del menn på togstasjonene i sånne bokser med en seng og tv.

min mann skal begynne å jobbe 12-20 hver dag + helg innimellom, å selv om det ikke er sammenlignbart så klart kjenner jeg at jeg blir litt svett av å skulle ha hele ansvaret alene.(Når man har samboer har man visse forventninger). Jeg hadde absolutt ikke akseptert at sambo var mer eller mindre borte hele året nei!!

Det er mye å ta hensyn til her. Selvfølgelig familien, men også framtiden deres. Får han ny jobb, om han sier opp? Hvordan blir det om han ikke får jobb? Kan ikke familien flytte dit hvor jobben hans er? Om han jobber 8-17 noen mnd'er i året, kan det kanskje ordnes slik at han kan det hele året?

Men når dette har sagt, så hadde det ikke vært et alternativ å ha det slik som du beskriver hele året rundt nei.....Ikke store deler av det heller.

ORIGINAL: Biramar

Sånn har jeg det hver dag, hele året jeg.....bare jeg må opp halv seks[8|]

Skjedde noe rart her, alt hang seg, men svaret ble tydeligvis postet før jeg var ferdig å skrive[8|]

Det jeg skulle skrive var:
Sånn har jeg det og, hele året[8|] MEN, jeg er alene, og da er livet bare sånn. Hadde jeg hatt samboer derimot, hadde det ikke vært akseptert!

Jeg er alene tre UKER i strekk, med TRE barn.. Men sambo er da FULLSTEDNDIG hjemme de tre ukene etterpå..
Han er altså faktisk hjemme halve året- og NEI, jeg hadde ikke ville hatt et sånn liv som du beskriver..

Er det eneste muligheten for jobb så hadde vi flyttet alle sammen, eller så fikk han utdanne seg til noe annet..

ORIGINAL: Lolodi

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Hva har det med saken å gjøre?

Det har jo ganske mye med saken å gjøre. Hvis man har samboer, forventer man kanskje at man skal være to om det. Er man alenemor, så har man jo bare seg selv og må akseptere det.

Jeg har ikke nevnt noe om alenemor vs. samboer. Jeg spurte bare hva Biramar sitt utsagn hadde med HI sin situasjon å gjøre.

Skjedde noe rart her, alt hang seg, men svaret ble tydeligvis postet før jeg var ferdig å skrive[8|]

Sånn har jeg det og, hele året[8|] MEN, jeg er alene, og da er livet bare sånn. Hadde jeg hatt samboer derimot, hadde det ikke vært akseptert!

Da skjønner jeg posten din litt bedre. [:)]

Jeg har det på akkurat samme måte.
Vi har tre små barn på 2 mnd, 2 år og 3 år. Så jeg er hjemmeværende. Jeg har ikke noe problemer med det nå som jeg bare er hjemme. Men jeg hadde aldri verden akseptert det dersom jeg var i jobb selv. Han kommer hjem seint fredagskveld, og reiser søndagskveld, eller natt til mandag.
(Han jobber 12-15 timers dager, så han blir nok mere sliten enn meg)

Så skjønner godt at du setter ned beinet, siden du er i jobb selv.

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Da skjønner jeg posten din litt bedre. [:)]

jeg satt og skrev, plutselig var hele skjermen "fryst" og alt hang.... Men nei, var ikke meningen å være frekk eller noe mot HI[:)]

Hadde ikke orket det.

Jeg blir sur å frustrert bare av å tenke på det.
Tusen takk for alle synspunkter [:)] 

Aldri i verden. Gubben her er hjemme fra 07:45/08:00 og til 18:00 hver ukedag.
Og det er på kanten av hva jeg orker. Håper på bedre arbeidstider etterhvert.
Slitsomt at det tar en time å komme seg til/fra jobb.

Ja, det blir jo en alenemortilværelse i hverdagen. Har han prøvd å søke andre jobber, da? Er vel verdt et forsøk i småbarnsperioden?

ORIGINAL: Juliette

Ja, det blir jo en alenemortilværelse i hverdagen. Har han prøvd å søke andre jobber, da? Er vel verdt et forsøk i småbarnsperioden?

Han sier at det ikke finnes noe interessant... for han trives i den jobben han har, å han kan aldri få noe tilsvarende igjen.
Det er jo forsåvidt sant, men han har ikke noe interesse av å lete etter en annen jobb engang.

Jeg har det også sånn halve året og synes det er utrolig slitsomt.... men mannen min er i samme situasjon som din, at han ikke har noen ordentlig utdannelse, bare erfaring og endel sertifikater... og da er det skummelt å takke nei til en jobb når man ikke vet om man får en annen.

Håper han forstår hvordan du har det også da. Ikke lett å ha ansvar for alt hjemme i tillegg til å jobbe selv. Er perioder hvor jeg er totalt utslitt når han endelig kommer hjem, og det er han og så da blir vi bare sittende i hver vår sofa og ikke orke noen ting...

Ja det hadde jeg akseptert.
Dere snakka vel sammen før han tok en slik type jobb.

jeg synes at han burde tenke litt på deg å. han har også valgt å få barn. han kan ikke sette alt ansvar over på deg. har min gubbe prioritert så dårlig, har jeg flytta fra han. en ting at en blir alene med barna, men en bli jo som singel uten å kunne dra ut å sjekke.

Synes han det er greit da å være så mye borte fra familien sin?
Synes nesten det er en verre tanke enn det å sitte med alt alene.

All ære til deg!
Her hadde det ikke vært aktuelt ihvertfall.
Håper dere finner en løsning som funker for dere begge.

ORIGINAL: Gothia

Ja det hadde jeg akseptert.
Dere snakka vel sammen før han tok en slik type jobb.

Han hadde samme arbeidsgiver da vi ble sammen. Bare at han hadde en 7-15 jobb hele året da. Det er først de siste årene at arbeidsgiver har funnet ut at han skal sende vekk sambo på vår, sommer og høsten. Hadde sambo nektet, hadde han fått fyken.

Back
Topp