Ha med partner på oul?

Tenker å ringe inn dagen før :)
Jeg leste meg hvertfall opp på sykehuset sine sider på nett, og det var andre regler for UL og å ha med barnefar, enn det var for "vanlige" pårørende på andre avdelinger. Tror en del steder prioriterer å ha med barnefar, for det er/kan være så viktig ift tilknytning/opplevelsen av at det ER et barn etc. Særlig nå som det ikke er anbefalt å ha med far på de vanlige svangerskapskontrollene. Pluss at det er jo ganske heavy greier de sjekker på UL, sånn når man tenker over det! Sjekker jo "alt" av organiser og vekst og sånt.

Jeg leste meg hvertfall opp på sykehuset sine sider på nett, og det var andre regler for UL og å ha med barnefar, enn det var for "vanlige" pårørende på andre avdelinger. Tror en del steder prioriterer å ha med barnefar, for det er/kan være så viktig ift tilknytning/opplevelsen av at det ER et barn etc. Særlig nå som det ikke er anbefalt å ha med far på de vanlige svangerskapskontrollene. Pluss at det er jo ganske heavy greier de sjekker på UL, sånn når man tenker over det! Sjekker jo "alt" av organiser og vekst og sånt.
Står på Ahus sin nettside at man ikke får ha mer partner på undersøkelser og ultralyder :(
Synes det blir så dumt da ultralyden er like viktig for begge foreldre..

Sniker fra februar.. noen som har vært på OUL på Ahus Nordbyhagen i det siste? Fikk du ha med partner?
Har om 4 dager og fikk SMS idag om «besøkstopp for pårørende» tolket det som at jeg må komme alene:nailbiting:
Jeg var der mandag for 4 dager siden, måtte alene.

Står på Ahus sin nettside at man ikke får ha mer partner på undersøkelser og ultralyder :(
Synes det blir så dumt da ultralyden er like viktig for begge foreldre..
Enig! Syns det er skikkelig synd at barnefar ikke får være med. Det er begge vårt første barn og merker at han ikke har noe forhold til graviditeten helt enda siden han har misset ultralyden hvor du faktisk får sett barnet og at det lever noe der inne. Vi drar nok på en privat rundt uke 28-30 :happy:

Har vært på Rikshospitalet minst 10 ganger dette svangerskapet og vært alene alle gangene. Savnet ikke mannen noe særlig bortsett fra da jeg måtte på føden pga blødninger. Ultralyden da var nervepirrende, kunne trengt mannen da. Vet ikke helt hva jeg hadde gjort om det gikk galt da.

nei så teit! Var ei som ringte i går og fikk da beskjed om at han kunne vente i glassgaten.. så vi får se hvordan det blir..
Jepp! Tror det dessverre kommer mye an på hvilken vakt man møter innenfor døra :mad:

Back
Topp