Høy BMI?

Ja :)

Jeg tok glukosebelastningen i uke 28 men det var det eneste.

Rart de skal gjøre så forskjellig. :confused: Men det er jo noen steder hvor de tar alle over 25 år, og andre igjen "bare" førstegangsfødende over 25 - så det er jo tydeligvis litt forvirring rundt retningslinjene. Er vel ikke så lett når 70% plutselig skal igjennom sånt. :p
 
Jeg har ganske høy bmi, jeg er veldig bekymret for dette når jeg skal til legen. Hvordan har dere andre opplevd dette????
 
Jeg har ganske høy bmi, jeg er veldig bekymret for dette når jeg skal til legen. Hvordan har dere andre opplevd dette????
Jeg sa ifra til legen at jeg veier meg hjemme samme dag, for å drive og hoppe mellom så mange ulike vekter blir missvisende og ikke korrekt.. Ellers så synes jeg ikke legen hang seg noe oppi dette med vekt og bmi.



I følge vekten min og høyde, så har jeg en høy bmi... Men får også beskjed om at jeg ikke ser så overvektig ut, har også en fysisk ktiv jobb ute på anleggsplasser...så dette med bmi synes jeg er ett stor tull og hvisvas! Det gjenspeiler ikke hvor mye muskelmasse, fettprosent, vann eller noe som faktisk er i kroppen .

Da samboeren min drev med vektløfting fikk han beskjed om at han var sykelig overvektig (fedme), men kroppen hannes bestod mest av muskler (lav fettprosent), så dette bmi tullet kan de fint pakke inn og sende til månen for min del[emoji4]kan heller sjekke hva kroppen faktisk består av istede for kun høyde og vekt[emoji4]
 
I retningslinjene står det førstegangsfødende og over 25 år, og noen steder tolker de det visst som både alle førstegangsfødende og de over 25 år. Vet flere som har måttet ta den pga de er over 25 år, selv om de har barn fra før og har BMI på under 25.

Jeg må også ta det, er 21, så under 25, men BMI på 28...
Er det BMI det kommer ann på eller alder?[emoji4]
 
Jeg må også ta det, er 21, så under 25, men BMI på 28...
Er det BMI det kommer ann på eller alder?[emoji4]

Da er det BMI, alle med BMI over 25 anbefales visst å ta den nå. Før var det de med BMI over 27, så etter gamle regler skulle du også tatt den (jeg hadde BMI på 27-28 før forrige svangerskap, og måtte ta den da også pga det).
 
Da er det BMI, alle med BMI over 25 anbefales visst å ta den nå. Før var det de med BMI over 27, så etter gamle regler skulle du også tatt den (jeg hadde BMI på 27-28 før forrige svangerskap, og måtte ta den da også pga det).
Det var sånn når jeg gikk med forrige. Og tror jeg tok testen men jordmor var egentlig uenig i at jeg trengte det da hun mente jeg ikke var overvektig da.

Veide 5-6 kilo mer nå enn sist så nå slipper jeg ihvertfall ikke unna
 
Back
Topp