Ja
Jeg tok glukosebelastningen i uke 28 men det var det eneste.
Rart de skal gjøre så forskjellig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja
Jeg tok glukosebelastningen i uke 28 men det var det eneste.
Jeg sa ifra til legen at jeg veier meg hjemme samme dag, for å drive og hoppe mellom så mange ulike vekter blir missvisende og ikke korrekt.. Ellers så synes jeg ikke legen hang seg noe oppi dette med vekt og bmi.Jeg har ganske høy bmi, jeg er veldig bekymret for dette når jeg skal til legen. Hvordan har dere andre opplevd dette????
I retningslinjene står det førstegangsfødende og over 25 år, og noen steder tolker de det visst som både alle førstegangsfødende og de over 25 år. Vet flere som har måttet ta den pga de er over 25 år, selv om de har barn fra før og har BMI på under 25.
Jeg må også ta det, er 21, så under 25, men BMI på 28...
Er det BMI det kommer ann på eller alder?[emoji4]
Det var sånn når jeg gikk med forrige. Og tror jeg tok testen men jordmor var egentlig uenig i at jeg trengte det da hun mente jeg ikke var overvektig da.Da er det BMI, alle med BMI over 25 anbefales visst å ta den nå. Før var det de med BMI over 27, så etter gamle regler skulle du også tatt den (jeg hadde BMI på 27-28 før forrige svangerskap, og måtte ta den da også pga det).