Håpet om nummer to <3

PP3 CD12

Litt pessimist i dag. Det er 5 dager siden mensenslutt, og på de fem dagene har jeg har NULL utflod! Helt tørt der nede! Det må jo være et dårlig tegn? Pleier alltid å ha utflod, uansett hvor i syklusen.

jeg drikker min siste kopp salvie-te i dag og tar siste kapsel bidronninggele. Har lest at det kan hindre eggløsning hos noen, og tar ingen sjanser.

Jeg har kjøpt inn grapefruktjuice, siden det kan øke elslim. Føler jeg må gjøre noe hvertfall :dance008

Det eneste lyspunktet er at jeg ikke har fått mellomblødning til nå *bank i bordet*

Håper sånn at eggløsning kommer ila denne uka! Vi skal på konsert 5 juli og hvis jeg får eggløsning senest søndag denne uka, så får jeg vite om jeg er blitt gravid eller ei innen konserten. Kjedelig å måtte være edru på konsert fordi det er for tidlig å teste og man kan være gravid :dontknow

PP3 CD13

Da har jeg tatt min første eggløsningstest denne syklusen, og den er ikke akkurat noe å rope hurra for:
Screenshot_20240618_194155_Premom.jpg
MEN! Nå i kveld dukket utfloden opp, og det gikk rett på eggløsningsslim! Hurra! Da er det kanskje ikke lenge til eggløsning :knegg:

Screenshot_20240619_155843_Premom.jpg
Fremdeles svake tester. Men har hatt litt murringer i høyre eggstokk i dag. Håper det betyr at eggløsning nærmer seg.

PP3 CD15

Stusslige greier:
Screenshot_20240620_143337_Premom.jpg
Og det var bare den ene dagen med eggløsningsslim. Helt tørt i dag og i går. Veldig rart!

Nååå begynner det å skje noe :Heartred
Screenshot_20240622_185032_Premom.jpgScreenshot_20240622_185018_Premom.jpg
Oppdaget litt eggløsningsslim i dagmorges også. Tipper eggløsning skjer på mandag :)

Aksjer lagt inn i dag med conceive plus, også skal vi få lagt inn i morgen og mandag også. Spennende!

PP3 CD19 1DPO

Da var eggløsningen over!
Fikk positiv test i går. Premom mener eggløsning er i dag, men jeg hadde tydelige eggløsningssmerter på høyre side kl 19:30 i går kveld, så jeg er temmelig sikker på at egget slapp da.
Regner meg derfor som 1 dpo i dag :Heartred
Aksjer ble lagt 26 timer før eggløsning, 10 timer før eggløsning, og to timer etter eggløsning. Samt dagen derpå. Så det skal ikke stå på det :laughing002

Screenshot_20240624_144153_Premom.jpg
Screenshot_20240624_144135_Premom.jpg

Da begynner ventingen. Starter med progesteron i morgen kveld (Cyclogest) når jeg er 2 dpo.

I tillegg tar jeg L-Arginin, folat, omega 3, Sink, B6, probiotika, E-vitamin og Q10.

Skal prøve å vente med graviditetstest til jeg er 12 dpo. Det er fredag 5 juli, når vi skal på konsert. Så får testen bestemme om de to enhetene jeg tar meg da bli alkoholfrie eller ei :knegg:

PP3 CD23 5DPO

Dagene snegler seg av gårde. Kjenner jeg blir litt misunnelig på de som er lengre i DPO-land. Typ 8-9 dpo liksom, de kan jo teste snart!

Jeg har altfor høye forventninger denne PP'en. Ingen mellomblødning, tidligere eggløsning, aksjer lagt på de rette dagene. Og så leste jag at man er ekstra fertil de tre første syklusene etter en abort, og dette er min tredje!

Klarer ikke tenke på annet. Mindre effektiv på jobb. Prøving er jo en heltidsjobb i seg selv :excited001

Håper helga går fort!

Ellers er det absolutt ingen symptomer. Men det forventer jeg ikke heller, egget har jo ikke festet seg enda. Ifølge min research fester egget seg søndag, mandag eller tirsdag. Krysser fingrene!

PP3 CD27 9DPO

I går kveld før jeg sovnet fikk jeg vondt nederst i magen og ble glad - tenkte det kunne være festesmerter. Men dengang ei! Smerten tiltok, så kom kvalmen, og så endte jeg halve natta på badet. Magevirus/matforgiftning eller noe slikt. Ikke graviditet ihvertfall :angry1 Ble bedre om morgenen, så er på jobb i dag. Går rundt halvkvalm, og det er irriterende, for det er jo på grunn av magen og ikke graviditet!

Ellers nada symptomer. Skal klare å holde meg til fredag før jeg tester. Liker å leve i håpet. Blir så lei meg av negativ test, så jeg drøyer det lengst mulig :Heartred

PP3 CD28 10DPO

Symptomjakten er i gang! I går kveld hadde jeg noe som lignet på eggløsningsslim. Og i dag hadde jeg litt murringer nederst i magen. Også er jeg veldig sulten hele tida.

Disse tingene kan jo bety at mensen kommer også, så jeg prøver å ikke få opp forhåpningene.

Mannen til min søster har sterilisert seg, så da fikk jeg en eske med tidligtester av henne. Kanskje jeg skal ta en slik i morgen. Da er jeg 11 dpo, og det er jo kanskje innafor? Synes fredag er så laaaaangt borte, men er jo bare to dager til :woot:

PP3 CD29 11DPO

Jeg var et svakt menneske igår ettermiddag og røk på en tidligtest. Helt blenda :yuck:

Gikk selvfølgelig helt i kjelleren og tenkte at løpet var kjørt.

Men i dag har jeg lest rundt omkring at Metode sin tidligtest er dårlig og slår ut sent. Det gir meg håp!

Skal være sterk og leve i håpet til i morgen. Da tar jeg en Make Sure test før vi skal på konsert. Det er visst en av de bedre testene. Hvis den er negativ skal jeg unne meg et par øl som trøst :Heartred

PP3 CD30 12DPO

Næmmen!!!!

Jeg er jo gravid!

Test fra Make Sure og tidligtest fra Metode:
20240705_122915.jpg
Tidligtesten fra metode (den rosa) kan jo bare gå og legge seg. Den skal gi resultat med hcg på 10 og skal kunne tas fra 6 dager før menstruasjon. Likevel fikk jeg blenda på ettermiddagen 10 dpo, og så kjempesvak strek i dag 12 dpo!
Make sure har bedre strek og den slår ut på 25 i hcg! Teit.

Men uansett er jeg kjempeglad! Er helt skjelven her jeg sitter.

Nå blir det edrukonsert på meg ❤️

PP3 CD29 11DPO

Jeg var et svakt menneske igår ettermiddag og røk på en tidligtest. Helt blenda :yuck:

Gikk selvfølgelig helt i kjelleren og tenkte at løpet var kjørt.

Men i dag har jeg lest rundt omkring at Metode sin tidligtest er dårlig og slår ut sent. Det gir meg håp!

Skal være sterk og leve i håpet til i morgen. Da tar jeg en Make Sure test før vi skal på konsert. Det er visst en av de bedre testene. Hvis den er negativ skal jeg unne meg et par øl som trøst :Heartred
Jeg fikk negativ på medtode tidlig test, men gravid var jeg! I tillegg så fungerer de egentlig bare (brukt 5-6 dager før foventet mens) for dem som har "normalt lang syklus". Når det er 5 dager til forventet mens hos meg, er det bare 6 dager siden eggløsning og da er det ikke nok hcg å måle. Krysser fingrene for deg.

PP3 CD30 12DPO

Næmmen!!!!

Jeg er jo gravid!

Test fra Make Sure og tidligtest fra Metode:
Vis vedlegget 438992
Tidligtesten fra metode (den rosa) kan jo bare gå og legge seg. Den skal gi resultat med hcg på 10 og skal kunne tas fra 6 dager før menstruasjon. Likevel fikk jeg blenda på ettermiddagen 10 dpo, og så kjempesvak strek i dag 12 dpo!
Make sure har bedre strek og den slår ut på 25 i hcg! Teit.

Men uansett er jeg kjempeglad! Er helt skjelven her jeg sitter.

Nå blir det edrukonsert på meg ❤️
Oi! Så ikke denne! GRATULERER!!! ❤️❤️❤️

4+1

Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle teste hver dag slik jeg gjorde sist, for å unngå å stresse hvis testen ikke hadde økt.

Men her er jeg, stresset allikevel :yuck:

Testen har jo økt i styrke, men har den økt nok på 3 dager??

20240708_102234.jpg
Hvis jeg sammenligner med forrige graviditet, så var jo testen jeg tok 11 dpo like sterk som 15 dpo nå. Men den graviditeten endte i BO, så....

Jeg får bare krysse fingrene og be til høyere makter om at dette går veien likevel :Heartred

4+2

På grunn av de svake testene var jeg og målte HCG hos legen i dag, og skal måle igjen om to dager (torsdag).

Håper det stiger som det skal!

Denne gangen skal vi vente med å fortelle folk at jeg er gravid til jeg har vært på ultralyd og sett et bankende hjerte.
Per nå er det kun jeg, mannen og mamma som vet. Sist fortalte jeg hele min familie, hele hans familie, og hele vennegjengen om det i uke 8 (fordi vi var alle samlet i påsken, og det var greit å fortelle når vi var samlet (og flere var på besøk utebys fra) og siden folk merket at jeg ikke drakk.

Da hadde jeg ultralyd rett etter påske, og det var ganske vondt å måtte sende melding til alle og fortelle at det ikke gikk bra, midt oppi sorgen :Heartred

Back
Topp