Håpet om nummer to <3

PP2 CD3

Dette var rart. Jeg har vanligvis veldig kraftig mens, med MYE blod og koagler de første 3 dagene, mensensmerter og lett hodepine. Varer som regel i 7-8 dager.

Nå hadde jeg sparsommelig blødning hele lørdag og søndag, og ingenting når jeg sto opp i dag. Ingen smerter. Kan dette regnes som mens og ny syklus mon tro? Eller er det kluss i syklus etter aborten?

Dette er jo den første menstruasjonen siden mai 2022, da jeg ble gravid med sønnen min. Har kun har abortblødningen siden det. Kan graviditet og fødsel endre mensen så ekstremt? Dette var rart. Jeg har også hørt at man får ekstra kraftig mens den første gangen etter abort, men dette var jo skikkelig pinglete.

Kan det være festeblødning? Må ta en test litt senere i dag. Håper egentlig ikke det er graviditet, for det ble mye alkohol i helga. Trodde jeg var trygg! Også var det firmatur med jobben til mannen, med skikkelig drikkekultur og gratis drikke. Tenkte liksom at dette var min siste fest før ny prøveperiode :eek:

PP2 CD3

Dette var rart. Jeg har vanligvis veldig kraftig mens, med MYE blod og koagler de første 3 dagene, mensensmerter og lett hodepine. Varer som regel i 7-8 dager.

Nå hadde jeg sparsommelig blødning hele lørdag og søndag, og ingenting når jeg sto opp i dag. Ingen smerter. Kan dette regnes som mens og ny syklus mon tro? Eller er det kluss i syklus etter aborten?

Dette er jo den første menstruasjonen siden mai 2022, da jeg ble gravid med sønnen min. Har kun har abortblødningen siden det. Kan graviditet og fødsel endre mensen så ekstremt? Dette var rart. Jeg har også hørt at man får ekstra kraftig mens den første gangen etter abort, men dette var jo skikkelig pinglete.

Kan det være festeblødning? Må ta en test litt senere i dag. Håper egentlig ikke det er graviditet, for det ble mye alkohol i helga. Trodde jeg var trygg! Også var det firmatur med jobben til mannen, med skikkelig drikkekultur og gratis drikke. Tenkte liksom at dette var min siste fest før ny prøveperiode :eek:
Det kan høres litt ut som en festeblødning ja, ellers så er det ikke uvanlig med litt syklusskluss etter en abort. Håper på det første! ❤️ Og selvom du har tatt deg en fest eller to så går det nok bra, hvis egget først festet seg nå i helgen. Bare ikke ta noe mer nå før du vet ;) :love7

Da er test tatt og den er helt blenda:
20240506_124957.jpg
Blødningen har fortsatt, men er fremdeles ganske sparsom. Og ingen mensensmerter. Skikkelig rart :rolleyes:

PP2 CD4

Der kom de vanlige smertene og blødningene som hører til mensen.

Litt greit at det er "normalt", selv om det er slitsom!

Begynte med Tostran (testoserongel) i går, og tar fra før Q10 og folat.

PP2 CD10

Jeg ble ferdig med mensen i går, og nå begynner jeg å bli litt spent.

I året før jeg ble gravid med sønnen vår hadde jeg som regel eggløsning CD 21-28, men akkurat den syklusen jeg ble gravid med han hadde jeg eggløsning på CD 16. Hadde aldri hatt så tidlig eggløsning før. Om det var på grunn av at jeg brukte Tostran, eller fordi jeg var på ferie hele den uka, det vet jeg ikke. Kanskje avslapning og mye sol og D-vitamin hjalp? Da er det jo flaks at det er meldt skikkelig sydenvær denne uka, og fri på fredag og mandag!

Vi skal på besøk til hans familie torsdag - søndag, så aksjelegging blir vrient akkurat da. Dersom det blir eggløsning på CD 16 nå også, så er jo det på søndag, så det blir jo litt kinkig timing... Men jeg pakker med meg eggløsningstester, og hvis de slår ut så får vi det nok til på et vis ;)

Jeg kjenner at jeg har altfor høye forhåpninger til denne prøveperioden, og fallhøyden er stor. Må jo bare krysse fingrene!

PP2 CD15

Nå forstår jeg ingenting.

Når jeg sto opp i går på 17 mai og gikk på do, så kom det masse blodig utflod. Fortsatte å spotte hele dagen.

Det samme skjedde i dag, og jeg spotter hver gang jeg er på do. Og eggløsningstestene er helt negative. Lite eggløsningsslim også.

Eggløsning virker å være milevis unna. Aborten har sikker gitt skikkelig hormonubalanse. Kjenner jeg blir oppgitt :arghh:
Screenshot_20240518_141023_Premom.jpg

PP2 CD 16

Er på tredje dagen med spotting, i dag var det såpass at det dryppet friskt blod ned i doskålen :rolleyes:

Det føles ikke som starten på ny mens. Det blør lite, og ingen murringer. Også har jeg ikke den spesielle kroppslukten som følger med mens.

Har lest litt, og ser at det er vanlig med mellomblødninger i syklusene etter medisinsk abort. Virker som at man heller ikke er særlig fruktbar da.

Helt ærlig så kan jeg like godt få ny mensen hvis det likevel ikke er sjanse denne syklusen. Lei av at alt er på vent! :arghh:

PP2 CD18

Blør ikke i dag, så det er heldigvis over. Det har vært 4 dager med konstant spotting. Og kjempesvake eggløsningstester.

Ingen slim i dag heller, og humøret er på bunn. Jeg er skikkelig sur og irritert, og det er jeg nesten aldri! Det er sol ute, og jeg sov godt i natt, og vanligvis er jeg i topp humør, men ikke i dag. Føles som rett før mensen egentlig, men det kan vel ikke være? Med mindre jeg har en kjempekort syklus uten eggløsning?

Mannen reiser bort torsdag - mandag, så hvis jeg får eggløsning da er denne prøverunden dømt uansett. Håper nesten jeg får mensen nå, så får jeg unnagjort det mens han er borte. Får bare vente og se. Kjedelig.

PP2 CD21

Nei SÅ typisk!

I dag får jeg positiv eggløsningstest... Mannen er på tur og er borte til mandag. Vi la inn aksjer på onsdag, og eggløsning blir da i morgen (lørdag).
Snakk om uflaks!

Det verste er jo at jeg hadde mulighet til å bli med på denne turen, men da det var påmelding var jeg jo gravid og takket nei. Tenkte jeg ikke orket det som gravid, og det er mye drikking involvert. Men hadde jeg blitt med kunne vi jo lagt inn aksjer i dag!!

Er det lov å håpe at sædcellene overlever i 3 døgn? Hadde ikke eggløsningsslim på onsdag, men har hatt masse i går og i dag :/

Her er testen:
1716543454009.jpeg

PP2 CD21

Nei SÅ typisk!

I dag får jeg positiv eggløsningstest... Mannen er på tur og er borte til mandag. Vi la inn aksjer på onsdag, og eggløsning blir da i morgen (lørdag).
Snakk om uflaks!

Det verste er jo at jeg hadde mulighet til å bli med på denne turen, men da det var påmelding var jeg jo gravid og takket nei. Tenkte jeg ikke orket det som gravid, og det er mye drikking involvert. Men hadde jeg blitt med kunne vi jo lagt inn aksjer i dag!!

Er det lov å håpe at sædcellene overlever i 3 døgn? Hadde ikke eggløsningsslim på onsdag, men har hatt masse i går og i dag :/

Her er testen:
Vis vedlegget 435908
Jeg er gravid med en 5 dager før eggløsning-baby nå, så man kan jo absolutt fortsatt ha en sjans med 3 dager før :)

PP2 CD21

Nei SÅ typisk!

Snakk om uflaks!

Her er testen:
Vis vedlegget 435908
De kan absolutt overleve i 3 døgn, opptil 5 er det som vanligvis blir sagt, og aksjer lagt 2 dager før el er visstnok det optimale ☺️ så en god sjangs kan det være! ❤️

PP2 CD26 5DPO

Jeg skriver 5 dpo, fordi jeg hadde eggløsningssmerter fredag kveld, så da tror jeg egget slapp samme dag som positiv eggløsningstest

Da trengte sædcellene bare leve i to døgn for å befrukte egget, så jeg er hakket mer optimistisk! :love017

Dagene går veldig sakte. Når jeg ble gravid med sønnen min kjente jeg festesmerter på kvelden 8 dpo, og fikk positiv test 12 dpo, så jeg skal prøve å vente til 12 dpo før jeg tester. Det er en hel uke til! :smiley-angelic001

Leser i denne studien at det beste er om egget fester seg 8-9 dpo for at det skal gå bra. 10 dpo er også greit, men større sjanse for å miste da:

PP2 CD33 12DPO
Da var testdagen her. Dagene har gått syyykt sakte, og jeg har vært sikker på at jeg var gravid, da jeg har følt på både kvalme, murringer i livmor og stikninger i puppene.

Men nå tok jeg en test nettopp, og resultatet var skuffende. Fikk bittelitt blod på papiret også, så det er vel et negativ tegn i tillegg.

20240605_110726.jpg

Da slutter jeg på Cyclogest (progesteron) i dag, så kommer vel TR på fredag eller lørdag.
Håper neste syklus blir uten mellomblødning og med tidligere eggløsning!

PP3 CD1

Blødningen har tatt seg litt opp så jeg regner dette som syklusdag 1.

Det er en dag før jeg trodde, og det er litt digg! Greit å komme i gang med ny syklus så fort som mulig :dance008

Mannen skal holde seg unna alkohol fram til eggløsning, og jeg holder meg unna fram til testdag. Håper det hjelper, i tillegg til ørten kosttilskudd på oss begge :smiley-angelic001

PP3 CD4

Jeg har en god følelse på denne syklusen. Mensen nå har alle de vanlige symptomene: kvalme, trøtthet, cravings og lett hodepine. Ikke akkurat topp stemning, men det føles hvertfall normalt!

De to forrige har ikke vært helt normale, og manglet mange av de typiske symptomene, så jeg tar det som et godt tegn at jeg er tilbake dit jeg pleier.

Håper jeg ikke får mellomblødning denne syklusen, og at jeg får tidligere eggløsning.

Jeg går på tostran, Q10, folat, omega 3, grapefruktkjerneekstrakt og bidronninggele (sistnevnte stopper jeg etter 10 dager).

Har også bestilt meg sink og L-arginin, for det husker jeg at jeg tok når jeg ble gravid med sønnen min :Heartred

Så bra at det ser ut til at du er på vei inn i normale sykluser! Krysser fingrene for at det klaffer for deg denne runden!

PP3 CD7

Da er mensen over, og jeg venter i spenning! Håper at det ikke kommer noen mellomblødning :dance008

Jeg har lest at man får kortere sykluser av eksponering av lys, spesielt tidlig om morgenen, så nå går jeg tur med hunden om morgenen og myser mot sola, i tilfelle det hjelper, haha! Kanskje derfor jeg fikk tidlig eggløsning den syklusen jeg ble gravid med sønnen min? Da var vi i Spania en uke, og eggløsningen kom på flyturen hjem, på syklusdag 16 (hadde positiv test dagen før, og kjente eggløsningssmerter på flyet).

Tenker jeg starter med eggløsningstester på CD13, da jeg aldri har fått tidligere eggløsning enn CD 16. Sist startet jeg med tester på CD10, og det var stress å teste i 10 dager, og hele tiden passe på å ikke drikke for mye vann, for at urinen ikke skulle bli utvannet :nailbiting:

PP3 CD8

Kan det blir for mye kosttilskudd?

I går begynte jeg med L-Arginin, og i tillegg kjøpte jeg salvie te, og skal drikke en kopp om dagen. Leste at det kan gi tidligere EL, så da løp jeg selvfølgelig til helsekosten og kjøpte :laughing002

Jeg tar altså probiotika, Q10, L-arginin, folat, omega 3, sink, E-vitamin, bidronninggele, jern og salvie te...
Mannen tar Q10, L-arginin, omega 3 og folat.

Vurderer å kjøpe Conceive plus, siden jeg brukte de små tubene når jeg ble gravid med sønnen min. Men når jeg ble gravid sist (som endte i BO/MA) så brukte jeg ikke det. Så vi klarer jo å bli gravid uten...

Back
Topp