Istedenfor innsett nå i oktober/november så ble jeg satt på Wegovy av fastlegen. Jeg var i ganske dårlig form og vekta bare økte og økte på tross av desperate forsøk på å slanke meg. Så da var det bare en ting å gjøre. Jeg ba om hjelp og legen skrøt veldig av medisinen og mente det var en god hjelp videre nå. Okay kjør på sa jeg. Trasig å ikke kunne få noe innsett igjen på en stund. Men det var helt klart for mitt eget beste. Ikke sikkert at det hadde blitt noe bra å bli gravid i den formen jeg var i.
Nå har jeg straks gått ned 4 kg og har akkurat kommet hjem fra tur sammen med mannen.

Det gjorde så godt å bare kunne kose seg oss to på tur. Jeg fikk svømt hver dag og det gjorde tydeligvis underverker for kroppen. Det pluss varmen gjorde at jeg fikk mye mer bevegelighet igjen. Jeg har forsøkt å opprettholde aktivitet etter at vi kom hjem. Gått mye tur og vært mye mer aktiv enn jeg var før vi dro på tur. Nå begynner det virkelig å bli bra. Jeg får til bare mer og mer. Så det var uten tvil helt riktig å starte på Wegovy. Jeg har null bivirkninger og har det tipp topp. For en gangs skyld noe medisin jeg tåler.
Etterhvert må jeg ta et valg, fortsette på Wegovy til jeg når idealvekt? Eller stoppe når det er greit nok i forhold til å skulle bli gravid? Jeg er jo ganske ivrig etter å få innsett igjen. Har 2 på frys fra eggdonasjon. Får diskutere dette med fastlegen tenker jeg. Hva han synes er lurt å gjøre. Jeg tenker da at hvis jeg blir gravid og fortsatt trenger hjelp til videre vektnedgang så er det jo bare å begynne på igjen etter fullført svangerskap. Jeg regner jo egentlig ikke med å være i noen sunn vekt etter et svangerskap, så kan hende det er like greit å da på en måte pause behandlingen og så fortsette etterpå. Man trenger jo ikke nødvendigvis å være syltynn for å ha et sunt svangerskap.