Håpet om et barn <3

Ja, syns også det var vanskelig å glede meg over deres lykke, og jeg følte meg så mislykket når vi ikke fikk det til. Nyt prøvingen av kjoler[emoji7][emoji7][emoji1305] ! Fructus femina heter det, men er blitt kaldt babyklister. Det er et homøopatisk legemiddel uten godkjent terapeutisk indikasjoner da.. syns det var litt skummelt men funka her og kjenner flere det har funka for :)
9cdae5f64a420ad9d9833129ff7423ed.jpg
Se her ja, hvor får jeg kjøpt dette? har de på apoteket? og er det dråper man drikker? Vil gjerne prøve :) Hva gjør det for kroppen, om du vet?
 
sniker litt jeg og ønsker deg masse lykke til! jeg vet godt hvordan du har det.. første frøkna satt ikke før på pp25 [emoji21] da var vi ferdig utredet for prøverør oppstart på riksen med diagnosen 'uforklarlig infertilitet' var planlagt om 3 uker (så kjenner også til frustrasjonen rundt denne 'diagnosen'.. hva kan man gjøre da liksom? når ingenting kan fikses...).. fikk helt sjokk da testen plutslig var positiv, ikke akkurat det jeg forventet siden vi kun hadde sex en gang i uken rundt EL den mnd [emoji85] .. men spire ble det, og har nå en frisk og rask to-åring som løper rundt [emoji4].

Jeg hadde også samme dilemmaet som deg ang. bryllup, så den dagen jeg og mannen min sa ja til hverandre så hadde jeg ei bittelita spire på 6 uker i magen.. hadde ikke akkurat valgt en gravid vebnelig meny.. så so much for at jeg hadde plukka ut gode viner og at vi hadde bestemt oss for spansk tapas med spekemat og gode oster til bryllupsmiddagen.. ble mye tilbehør på meg den dagen foråsidetsånn [emoji23]


På grunn av en kronglete vei mot storesøster så bestemte vi oss i høst for å begynne å prøve på et søsken. Så nå sitter jeg her i uke 32, gravid med lillesøster. Hadde forventa laaaang ventetid med prøverør og hele pakka denne gangen også, men kroppen min ville det tydeligvis annerledes.. mensen kom aldri, og spira satt denne gangen i pp1.. [emoji4]

så.. kroppen er merkelig, og ikke alltid lett og forstå.. hverken for oss selv eller de som jobber med dette hver dag! hold ut selv om det er tungt, mamma blir du til slutt uansett [emoji8] jeg ønsker deg masse lykke til og kaster ei bøtte med babystøv din vei [emoji228] [emoji173]
Tusen takk for at du forteller din historie. 25pp, det må ha føltes som en evighet (noe det er også egentlig). Morro at spira satt så fort igjen, det er virkelig fortjent etter den lange veien mot nr 1 <3
 
Se her ja, hvor får jeg kjøpt dette? har de på apoteket? og er det dråper man drikker? Vil gjerne prøve :) Hva gjør det for kroppen, om du vet?

Jeg bestilte det fra Danmark. Tror ikke du får tak i det i Norge. Vet at det er brukt før i Danmark i forbindelse med Ivf. som sykepleier selv er jeg egentlig veldig skeptisk til uregistrerte preparater og "helsekost". Men jeg har prøvd det med effekt og ei venninne av meg har prøvd det. Hun hadde to SA etter hverandre og på 3. Forsøk brukte hun dette og det gikk bra. Hun brukte det andre svangerskapet sitt også. Kan jo bare være tilfeldigheter, jeg vet ikke. Jeg kommer nok til å bruke det igjen :D

Det skal brukes fra EL og ut de første 12 ukene. 10 drp i et glass vann 3 ganger daglig.

http://www.floraton.com/da/fructus-femina-babyklister kan lese mer på denne linken.

Som sykepleier (!) tenker jeg at jeg ville vært forsiktig med å ta dette sammen med annen legemiddel som pergotime! Siden dette ikke er noe registrert preparat !
 
Jeg bestilte det fra Danmark. Tror ikke du får tak i det i Norge. Vet at det er brukt før i Danmark i forbindelse med Ivf. som sykepleier selv er jeg egentlig veldig skeptisk til uregistrerte preparater og "helsekost". Men jeg har prøvd det med effekt og ei venninne av meg har prøvd det. Hun hadde to SA etter hverandre og på 3. Forsøk brukte hun dette og det gikk bra. Hun brukte det andre svangerskapet sitt også. Kan jo bare være tilfeldigheter, jeg vet ikke. Jeg kommer nok til å bruke det igjen :D

Det skal brukes fra EL og ut de første 12 ukene. 10 drp i et glass vann 3 ganger daglig.

http://www.floraton.com/da/fructus-femina-babyklister kan lese mer på denne linken.

Som sykepleier (!) tenker jeg at jeg ville vært forsiktig med å ta dette sammen med annen legemiddel som pergotime! Siden dette ikke er noe registrert preparat !
Da har jeg bestilt! Greit å føle man var prøvd det meste hvertfall :D hadde jo vært supert å slippe ivf! Med tanke på pergo, går jeg jo bare på det annenhver mnd, så om den kommer innen el (for det skal taes fra negativ el test?) så rekker jeg å prøve det denne syklusen :D
 
Tusen takk for at du forteller din historie. 25pp, det må ha føltes som en evighet (noe det er også egentlig). Morro at spira satt så fort igjen, det er virkelig fortjent etter den lange veien mot nr 1 <3
25 pp var jo en liten evighet.. men tallene sier jo at 90% er gravid innen 2 år.. så ble en del av den statistikken da i det minste[emoji6][emoji23]

Vi prøvde og fokusere på litt andre ting mens vi holdt på (om ikke hadde jeg nok flydd på veggen ila de årene).. var kjærester, reiste masse og gjorde ting som har blitt litt vanskeligere å få til nå som vi har fått barn.. så jo hvor slitne og begrensa alle de med små barn rundt meg var [emoji12] jeg vet det er vanskelig men dere får prøve og nyte den tiden dere er i nå, den kommer ikke tilbake! Og plutselig sitter du der med fett hår, poser under øynene og en kidd hengende fast i puppen 24/7.. [emoji6][emoji228]
 
Da har jeg bestilt! Greit å føle man var prøvd det meste hvertfall :D hadde jo vært supert å slippe ivf! Med tanke på pergo, går jeg jo bare på det annenhver mnd, så om den kommer innen el (for det skal taes fra negativ el test?) så rekker jeg å prøve det denne syklusen :D

Hurra[emoji1319] det blir Spennede å følge deg nå :D
Jeg har tatt det fra positiv EL test. Litt usikker om det er rett eller ikke [emoji848]
Skjønner godt dere vil slippe ivf, hvem vil ikke det! Dyrt og psykisk krevende :( krysser alt for at det virker og at dere slipper ivf [emoji173]
 
Du vet det sikkert allerede, siden du er henvist to steder, at du har fritt sykehusvalg! :) dvs at du kan velge feks St Olavs som har så og si ingen ventetid. Det blir litt mer organisering av reiser osv, men du får dekket det meste av utgiftene fra Helfo. Jeg synes i allefall det var verdt det for å komme raskt igang. Eneste grunn til at vi venter nå er svar på en prøve som tar 4 uker å analysere. Om ikke hadde vi vært igang nå! Bare å sende meg en PM om du lurer på noe. Jeg har sjekket opp i alt rundt det å reise for ivf:)
 
Du vet det sikkert allerede, siden du er henvist to steder, at du har fritt sykehusvalg! :) dvs at du kan velge feks St Olavs som har så og si ingen ventetid. Det blir litt mer organisering av reiser osv, men du får dekket det meste av utgiftene fra Helfo. Jeg synes i allefall det var verdt det for å komme raskt igang. Eneste grunn til at vi venter nå er svar på en prøve som tar 4 uker å analysere. Om ikke hadde vi vært igang nå! Bare å sende meg en PM om du lurer på noe. Jeg har sjekket opp i alt rundt det å reise for ivf:)
Ja, jeg vet det egentlig. Som nevnt så er jeg jo henvist to steder, og om vi slipper å fly, hotellutgifter osv, er det lettest selv om det stort sett dekkes :) Satser på brev med time til forsamtale snart, da får jeg heller ta stilling til det da :) Blir spennende å følge deg videre, og håper spiren sitter med en gang :D
 
PP12 - CD7
Da ble det ingen spire denne gangen heller, og troen på å få det til selv blir mer og mer fjern. Vært vanskelig noen dager nå, og man blir nesten litt desperat og skal prøve alt.

Det positive er at vi har fått svar fra Porsgrunn, og skal til forsamtale 28/6! Hadde et håp om før sommeren, og det fikk vi til :D Måtte avlyse en ferie, men babystemmen kommer først nå! Får bare håpe vi får startet opp rett etter at det har vært Stengt i juli, også får vi 2-3 sykluser til å prøve selv om vi skulle fått det til selv :)
 
Så bra du har fått deg time til forsamtale :) Håper du snart har en spire i magen, med eller uten hjelp ❤
 
PP12 - CD7
Da ble det ingen spire denne gangen heller, og troen på å få det til selv blir mer og mer fjern. Vært vanskelig noen dager nå, og man blir nesten litt desperat og skal prøve alt.

Det positive er at vi har fått svar fra Porsgrunn, og skal til forsamtale 28/6! Hadde et håp om før sommeren, og det fikk vi til :D Måtte avlyse en ferie, men babystemmen kommer først nå! Får bare håpe vi får startet opp rett etter at det har vært Stengt i juli, også får vi 2-3 sykluser til å prøve selv om vi skulle fått det til selv :)

Skjønner deg så godt [emoji173] håper det kan hjelpe at dere nå er sendt videre og har fått en dato. Et vennepar av oss kom raskt i gang der og ble gravide på første! De hadde vært prøver i 2, 5 år! Ikke mist motet eller håpet[emoji173] dere blir foreldre og jeg tror sannsynligheten for at det blir i 2018 er veldig stor [emoji173]
Masse god påske til deg! Håper dere får er kjempe påske!
Kommer til å følge med her og på veien deres videre. Og hvem vet, kanskje det er litt klister som skal til ;)
 
PP12 - CD7
Da ble det ingen spire denne gangen heller, og troen på å få det til selv blir mer og mer fjern. Vært vanskelig noen dager nå, og man blir nesten litt desperat og skal prøve alt.

Det positive er at vi har fått svar fra Porsgrunn, og skal til forsamtale 28/6! Hadde et håp om før sommeren, og det fikk vi til :D Måtte avlyse en ferie, men babystemmen kommer først nå! Får bare håpe vi får startet opp rett etter at det har vært Stengt i juli, også får vi 2-3 sykluser til å prøve selv om vi skulle fått det til selv :)

Så bra at dere har fått en dato! :) Det er mye lettere å se lyset i tunnelen når man har noe å forholde seg til. Og det er jo faktisk ikke såå lenge til :)

Men håper selvfølgelig aller mest at dere får det til selv før det ❤️
 
Vi bestilte time til utredning på spiren fertilitetsklinikk.. men vi ble liggende med influensa hele gjengen å kunne ikke reise ned til timen.. jeg ble gravid et par uker etter. Tror oppriktig at det hjalp på for min del å slappe av å roe helt ned i den tro at vi skulle dra å finne ut av hva som var galt (om noe var galt) . Så jeg har stor tro på at den roen man får i kroppen i påvente en time til utredning kan gjøre mye [emoji4] Ønsker dere lykke til hvor enn dere ender [emoji173] Håper dere lykkes på egen hånd [emoji173]
 
Vi bestilte time til utredning på spiren fertilitetsklinikk.. men vi ble liggende med influensa hele gjengen å kunne ikke reise ned til timen.. jeg ble gravid et par uker etter. Tror oppriktig at det hjalp på for min del å slappe av å roe helt ned i den tro at vi skulle dra å finne ut av hva som var galt (om noe var galt) . Så jeg har stor tro på at den roen man får i kroppen i påvente en time til utredning kan gjøre mye [emoji4] Ønsker dere lykke til hvor enn dere ender [emoji173] Håper dere lykkes på egen hånd [emoji173]
Takk for at du deler historien din, og så flott at dere klarte det på egenhånd :D <3
 
Hvordan går det med deg? :)
Takk som spør! Det har gått bedre, er mye lei meg og nedfor, og googler meg ihjel for å få et håp i alt. SYns det på en måte er "dårlig gjort" at vi ikke får det til, og økonomien rundt IVF og alt stresser meg. Hadde mest sansynlig EL igår (tester ikke lenger), så har begynt med babyklister nå, bare for å ha prøvd alt liksom. Samt akupuntur neste pp.

Hvordan går det med deg og spira di? :D
 
Lykke til med babyklister [emoji173] håper det fungerer for dere [emoji173]
 
Takk som spør! Det har gått bedre, er mye lei meg og nedfor, og googler meg ihjel for å få et håp i alt. SYns det på en måte er "dårlig gjort" at vi ikke får det til, og økonomien rundt IVF og alt stresser meg. Hadde mest sansynlig EL igår (tester ikke lenger), så har begynt med babyklister nå, bare for å ha prøvd alt liksom. Samt akupuntur neste pp.

Hvordan går det med deg og spira di? :D

Det forstår jeg :( Jeg er helt enig! Skikkelig urettferdig er det! Jeg blir skikkelig trist av å tenke på at det skal være så vanskelig for noen :( Men om dere går offentlig er det vel ikke så mange kostnader? Eller?

Det må være veldig frustrerende når det ikke er påvist noe feil med noen av dere. Det fine er jo at det KAN klaffe av seg selv plutselig, så du må ikke gi opp håpet helt :) Jeg skjønner veldig godt at du gir opp litt altså og det er viktig å være realistisk men det kan jo skje. Lykke til med babyklister, håper dét kan gjøre susen!

Jeg tenker i hvert fall på deg ❤️

Det går greit :) Spiren har det bra såvidt jeg vet, jeg har det litt opp og ned. Det er tøft å akseptere og godta det som har skjedd og å skulle leve videre. Men det hjelper selvfølgelig veldig å ha et lyspunkt! Jeg skal prøve å få TUL denne uken eller neste bare for å få bekreftet at jeg faktisk er gravid og at det (forhåpentligvis) er liv :) Jeg har lite symptomer og er i god form så jeg klarer ikke helt å tro på det. Det er bra å være i god form, altså, men jeg føler meg ikke så veldig gravid enda.
 
Back
Topp