Hei. Prøver å hjelpe deg å svare på noen av spørsmålene dine
FF tror nok at du hadde EL natt til CD17, da det er vanligst på natta, men kan såklart skje andre tider på døgnet slik som på kvelden CD16. Det er umulig for FF å si når det skjedde mellom tempmåling CD16 og 17 og velger nok derfor siste alternativ, så man ikke skal tro man er kommer lengre i syklusen da det ikke er snakk om en hel dag hvis EL skjedde sent CD16. Litt rotete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener
EL skjer 1-2 dager etter positiv EL-test og negativ test neste morgen sier ingenting om egget har sluppet eller ikke. EL-testen sier bare noe om at kroppen prøver Jeg ville gått ut ifra at FF har rett og at du er 5dpo idag
Festedipp tror jeg personlig er en myte og man kan aldri vite sikkert om det faktisk var det eller var tilfeldig
Hei!
Så koselig at du legger igjen spor her i dagboken min
Jeg forstår godt hva du mener - tusen takk for god forklaring Jeg regner med at jeg skal ta utgangspunkt i FF sine beregninger, det er jo ikke krise når det er snakk om +/- 1 dag. Det er jo bedre mtp større sannsynlighet for å få positiv test feks 12 DPO når man faktisk er det (i "verste fall" 13 DPO) enn om jeg kun hadde vært 11 DPO.
Jeg vet at ikke det er alle som får festedip og det er jo ikke nødvendig for å bli gravid, men veldig spennende å spekulere og fundere over