Håperpånr3 lufter litt tanker

Hei. Prøver å hjelpe deg å svare på noen av spørsmålene dine:)
FF tror nok at du hadde EL natt til CD17, da det er vanligst på natta, men kan såklart skje andre tider på døgnet slik som på kvelden CD16. Det er umulig for FF å si når det skjedde mellom tempmåling CD16 og 17 og velger nok derfor siste alternativ, så man ikke skal tro man er kommer lengre i syklusen da det ikke er snakk om en hel dag hvis EL skjedde sent CD16. Litt rotete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener:happy:

EL skjer 1-2 dager etter positiv EL-test og negativ test neste morgen sier ingenting om egget har sluppet eller ikke. EL-testen sier bare noe om at kroppen prøver:) Jeg ville gått ut ifra at FF har rett og at du er 5dpo idag:)

Festedipp tror jeg personlig er en myte og man kan aldri vite sikkert om det faktisk var det eller var tilfeldig:)

Hei!

Så koselig at du legger igjen spor her i dagboken min :)

Jeg forstår godt hva du mener - tusen takk for god forklaring :) Jeg regner med at jeg skal ta utgangspunkt i FF sine beregninger, det er jo ikke krise når det er snakk om +/- 1 dag. Det er jo bedre mtp større sannsynlighet for å få positiv test feks 12 DPO når man faktisk er det (i "verste fall" 13 DPO) enn om jeg kun hadde vært 11 DPO.

Jeg vet at ikke det er alle som får festedip og det er jo ikke nødvendig for å bli gravid, men veldig spennende å spekulere og fundere over :)

CD23 og 6 DPO (går etter FF og ikke EL-testene, da ville jeg vært 7 DPO i dag)

Dagens graf. Tempen har gått litt ned igjen. Synes det var rart, for hele gårsdagen var jeg veldig varm og mannen kommenterte det. I tillegg var det vanskelig å sove i går fordi jeg var så varm. Regner absolutt med at termometeret har rett, for det er på samme betingelser jeg måler hver dag, så det er nok bare det at tempen minnast gått ned. I dag er jeg nemlig veldig kald :rolleyes:

upload_2020-5-4_12-6-29.jpeg

Dette er hentet fra FF. Synes det er rart med 67 poeng (i går var det 70), for jeg har akkurat like ting på «symptomlisten» som sist og da var jeg åpenbart ikke gravid. Eneste forskjellen er at jeg hadde plutselig vondt i hodet i går ettermiddag. Kom og gikk på 15 minutter. Pleier aldri å ha vondt i hodet, men hva som helst kan jo ha utløst det, så det synes jeg hadde vært rart om skulle vært et tydelig symptom. Varte så kort også. Drikker mye vann om dagen, så hyppig tissing er kanskje ikke så rart. Tar ingenting av dette for god fisk, så å få forhåpninger nå blir feil.

upload_2020-5-4_12-9-39.png

Er veldig vanskelig å tyde noen graf, men så lenge den er høy så er det jo håp da :)
Måtte dobbelsjekke min fra da jeg ble gravid, og den gikk opp og med 0.3 som hos deg der.

CD23 og 6 DPO (går etter FF og ikke EL-testene, da ville jeg vært 7 DPO i dag)

Dagens graf. Tempen har gått litt ned igjen. Synes det var rart, for hele gårsdagen var jeg veldig varm og mannen kommenterte det. I tillegg var det vanskelig å sove i går fordi jeg var så varm. Regner absolutt med at termometeret har rett, for det er på samme betingelser jeg måler hver dag, så det er nok bare det at tempen minnast gått ned. I dag er jeg nemlig veldig kald :rolleyes:

Vis vedlegget 325021

Dette er hentet fra FF. Synes det er rart med 67 poeng (i går var det 70), for jeg har akkurat like ting på «symptomlisten» som sist og da var jeg åpenbart ikke gravid. Eneste forskjellen er at jeg hadde plutselig vondt i hodet i går ettermiddag. Kom og gikk på 15 minutter. Pleier aldri å ha vondt i hodet, men hva som helst kan jo ha utløst det, så det synes jeg hadde vært rart om skulle vært et tydelig symptom. Varte så kort også. Drikker mye vann om dagen, så hyppig tissing er kanskje ikke så rart. Tar ingenting av dette for god fisk, så å få forhåpninger nå blir feil.

Vis vedlegget 325023
Tror den rekalkulerer hver dag på en måte, basert på hva de som var gravid merket av på den samme DPO du er. :) hvis du skjønte noe av den forklaringa

Vet du hva som stod på tempen i går? Stod det den var på vei opp?

Tror den rekalkulerer hver dag på en måte, basert på hva de som var gravid merket av på den samme DPO du er. :) hvis du skjønte noe av den forklaringa

Vet du hva som stod på tempen i går? Stod det den var på vei opp?

Er det jeg tenker også. Jeg fyller jo inn diverse "symptomer" daglig, så tror du har rett i det. Skjønte forklaringen ;) Takk :)

Nei, det klarer jeg ikke å huske. Er det noe jeg kan sjekke nå? Hvor står det i såfall?

Kom til å tenke på at jeg faktisk ikke vet hvor lang syklus jeg har denne gangen og at TR i utgangspunktet var beregnet til å være i morgen, dersom syklusen hadde vært på 23 dager som sist. Men jeg må vel bare ta utgangspunkt i at jeg har samme lutealfaselengde som sist, 13 dager, selv om det ikke nødvendigvis trenger å være min standard lengde? Jeg har jo ikke funnet ut hva min sykluslengde er enda, ettersom jeg tok ut hormonspiralen for noen uker siden, så det blir jo litt basert på EL i syklusene fremover.. Nei, nå kjenner jeg at jeg babler og begynner å overtenke ting.

En annen ting er at jeg ikke kjenner på testetrang i det hele tatt når jeg ikke er her inne, men så fort jeg begynner å lese om dere andre og når dere skal teste osv, da blir jeg skikkelig gira og får lyst til å teste ;) Kanskje ikke helt uvanlig :)

Er det jeg tenker også. Jeg fyller jo inn diverse "symptomer" daglig, så tror du har rett i det. Skjønte forklaringen ;) Takk :)

Nei, det klarer jeg ikke å huske. Er det noe jeg kan sjekke nå? Hvor står det i såfall?
Da ville jeg ikke tenkt på det :) tenkte kanskje den kunne også innvirket på scoren din :)

Liten oppsummering av dagen (6/7 DPO)

- Kjente veldig «verking» i magen på ettermiddagen i dag. Kjenner det når jeg ligger stille nå også. Går hele veien rundt til korsryggen, som et belte på en måte. Murrer veldig.

- Uvanlig forklaring kanskje, men følelsen av å ha en magetaske / rumpetaske på magen når jeg ligger. Som om det er noe litt «tungt» der.

- Veldig kald på kvelden, temp på 36,28.

- Synes puppene ser annerledes ut nå på kvelden. Fyldigere kanskje? Ingen vondter i verken brystvortene eller selve puppene. Ingen synlige blodårer som mange beskriver eller endring i farge på areola.

- Masse verking i korsryggen

- Litt kremet utflod, ikke mye. På vei mot tørt kanskje?

- 1 kvise i pannen da jeg våknet :yuck:

- Tisser mye, men drikker mye vann, så det forklarer seg selv.

Gikk tur på over 1 mil i kveld, dusjet etterpå selvfølgelig. Kan det ha noen påvirkning på noe av det ovenfor?

Tror det var det..

Hm, jeg håper jo selvfølgelig det er skikkelig avgjørende for graviditet i mitt tilfelle :p:D Men det spørs nok :) Var det samme dag for deg eller bare en dag i DPO?

Vi har begge dropp på dag 3 ser jeg. Ellers er det ikke så veldig likt.
Men om du våkner i løpet av natten eller sover litt med åpen munn (om du måler i munnen) så kan jo det endre tempen.

Vi har begge dropp på dag 3 ser jeg. Ellers er det ikke så veldig likt.
Men om du våkner i løpet av natten eller sover litt med åpen munn (om du måler i munnen) så kan jo det endre tempen.

Jeg våknet mye om natten i starten av syklusen, men de siste par-tre dagene har jeg sovet dypere. Pleier aldri å sove med munnen åpen, men det kan jo forekomme sikkert, uten at jeg vet det. Både i går og i dag hadde jeg nøyaktig samme temp.

Jeg våknet mye om natten i starten av syklusen, men de siste par-tre dagene har jeg sovet dypere. Pleier aldri å sove med munnen åpen, men det kan jo forekomme sikkert, uten at jeg vet det. Både i går og i dag hadde jeg nøyaktig samme temp.

Oij. Så spennende. Er den helt lik på dag 5og6? :eek:

CD 24 og 7/8 DPO

I dag viser FF appen at jeg har 72 poeng "pregnancy points". Tempen er nøyaktig lik som i går.
Hadde masse verking i korsryggen da jeg la meg i går kveld, men det tror jeg er fordi jeg gikk så langt på kveldingen i går.

Det er så mange her inne som får positive g-tester og det er så stas! Kjempegøy å se alle de fine, rosa strekene og jeg føler sånn med de på gleden de må føle. Samtidig så tenker jeg at det er mindre sannsynlighet for at jeg får positiv fordi noen må jo faktisk få negativ også... MEN.....

Jeg sjekket livmortappen akkurat og den er totalt annerledes enn den har vært alle andre dager fra jeg begynte å sjekke i midten / slutten av mars. Jeg tror nemlig det er dette som kalles tett plugget og med slimpropp foran......! Jeg skjelver og er nesten overbevist om at jeg er gravid nå - fallhøyden er så sykt stor! Jeg har som mål å ikke teste før til fredag, for da er jeg 10 eller 11 DPO, men herregud så spent jeg er nå!! Nå sa jeg akkurat til mannen at jeg tror jeg er gravid, men jeg er så redd for at jeg har tatt feil... Hva om livmortappen ikke var lukket sist fordi jeg ikke fikk EL? Er det mulig? Jeg må sjekke litt bedre etterpå, har et møte å Teams med jobben om få minutter, men guuuuud så spennende....!!!!
(Kjenner det blir fryktelig vondt og flaut dersom jeg faktisk ikke er gravid nå som jeg "sier" det høyt....)

CD 24 og 7/8 DPO

I dag viser FF appen at jeg har 72 poeng "pregnancy points". Tempen er nøyaktig lik som i går.
Hadde masse verking i korsryggen da jeg la meg i går kveld, men det tror jeg er fordi jeg gikk så langt på kveldingen i går.

Det er så mange her inne som får positive g-tester og det er så stas! Kjempegøy å se alle de fine, rosa strekene og jeg føler sånn med de på gleden de må føle. Samtidig så tenker jeg at det er mindre sannsynlighet for at jeg får positiv fordi noen må jo faktisk få negativ også... MEN.....

Jeg sjekket livmortappen akkurat og den er totalt annerledes enn den har vært alle andre dager fra jeg begynte å sjekke i midten / slutten av mars. Jeg tror nemlig det er dette som kalles tett plugget og med slimpropp foran......! Jeg skjelver og er nesten overbevist om at jeg er gravid nå - fallhøyden er så sykt stor! Jeg har som mål å ikke teste før til fredag, for da er jeg 10 eller 11 DPO, men herregud så spent jeg er nå!! Nå sa jeg akkurat til mannen at jeg tror jeg er gravid, men jeg er så redd for at jeg har tatt feil... Hva om livmortappen ikke var lukket sist fordi jeg ikke fikk EL? Er det mulig? Jeg må sjekke litt bedre etterpå, har et møte å Teams med jobben om få minutter, men guuuuud så spennende....!!!!
(Kjenner det blir fryktelig vondt og flaut dersom jeg faktisk ikke er gravid nå som jeg "sier" det høyt....)
Håper håper håper at du er gravid !! :Heartred

Back
Topp