Jeg har litt ting jeg har lyst til å plotte ned
Ang. medisiner
Jeg gleder meg så fælt til å begynne på medisiner, men gruer meg samtidig veldig. Både for jeg er livredd for sprøyter, svimer av ved vaksiner for eksempel. Men jeg er også livredd for sterke bivirkninger da det kun er meg,mannen og mine to søstre som vet om det her. Hvis jeg får hetetokter på jobber håper jeg det er noe som er "overkommelig" hvis du skjønner? Er også redd for å få blåmerker av sprøytene for i sommermånedene (jobber mye ute) går jeg i topper og de kan skli opp og da er det veldig synlig. Vi har også felles gutt/jente garderobe(Jeg er eneste jenta så heh) så blir problem hvis noen da kommer og skal skifte samtidig med meg og jeg ser mishandla ut på magen..
Ang.familien
Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å få noe "samhold" med familien min fordi de syns jeg bor så langt unna. Søstern som fikk ei jente i januar får besøk støtt og stadig, popper innom, hjelper til med handling etc. Jeg bor ca 25-30 min unna og er redd for å tilbringe hele min svangerskap/barsel periode alene...
Ang. sammenligning
Jeg er KJEMPE STRESSA for at jeg kommer til å sammenligna alt med mitt svangerskap med søstern sitt. For henne var det vanskelig å være gravid, tåler motgang dårlig. Redd også for at hvis jeg ikke er i form en dag og må "klage litt" at mamma og søstrene kommer til å kaste på meg "Åja, Når hun var dårlig så var hun pinglete sa du".
Ang. svangerskap
Hvordan kommer jeg til å takle et svangerskap? Jeg er litt overvektig, ca 166 høy og veier 71 kg ca. Har da en BMI på 25,8, som regnes som lett overvekt. Ikke er jeg høy heller så er redd jeg kommer til å bli kjempe stor?
Ang. jobb
Jeg er nervøs ang jobb da jeg har en jobb som ikke er veldig kompatibel med svangerskap. Mye vibrasjoner, mye tunge løft,mye tunge dytt, mye kjemikalier. Kommer jeg til å kunne jobbe i det hele tatt? Må jeg ta svangerskapspenger fra typ uke 12? Det passer veldig dårlig da det er mye forandringer på jobb om dagen om vi får mye større handling del etc.
Var visst en god del jeg ville plotte ned
Å jeg håper fremdeles at jeg får bruke denne syklusen på riksen og at det blir plass til meg!! Forskjellen blir da enten uttak uke 24 eller uke 26 så er ikke så stor forskjell men jeg har allerede ventet så lenge