Håper så inderlig på en liten spire!

Venter fortsatt på menstruasjon :cat:

Fått notat på minjournal.no nå om medisiner og notat om hva som ble gjort på forsamtale :)

Der står det at jeg skal gå på Gonal F 150, med kontrolldag på dag 8 :) Håper jeg får begynne spray i slutten av april!!

Kryss fingrene!! :Heartred
Så spennende!! Håper tia går fort for dere fremover nå :excited001

Mens ble meldt inn på lørdag!! :excited001

Og jeg fikk svar idag!!! :excited001

*trommevirvel*:excited001:excited001:excited001:excited001:excited001

.... Det var fullt :shifty:

De har satt meg på venteliste da! Med regnet uttak i uke 22 :rolleyes: Håper jeg får plass denne syklusen! :oops:

Men!
Later som at "vi er i gang" :laughing001

Mens ble meldt inn på lørdag!! :excited001

Og jeg fikk svar idag!!! :excited001

*trommevirvel*:excited001:excited001:excited001:excited001:excited001

.... Det var fullt :shifty:

De har satt meg på venteliste da! Med regnet uttak i uke 22 :rolleyes: Håper jeg får plass denne syklusen! :oops:

Men!
Later som at "vi er i gang" :laughing001
Åååh, så typisk! Da blir det ny nedtelling til uke 22 da... :rolleyes: Håper tida flyyyyr :angel8

Åååh, så typisk! Da blir det ny nedtelling til uke 22 da... :rolleyes: Håper tida flyyyyr :angel8
Ja nedtelling til da har det vært hele tiden! Men hvis det ikke går denne syklusen blir uttaket i uke 26!

Skal ha lang protokoll så 1mnd medisiner først og det blir eventuelt fra slutten av april :D

Ja nedtelling til da har det vært hele tiden! Men hvis det ikke går denne syklusen blir uttaket i uke 26!

Skal ha lang protokoll så 1mnd medisiner først og det blir eventuelt fra slutten av april :D
Åi, sånn ja! Da skjønner jeg :p
Håååper du får plass uke 22 da! Typisk at det skal være fullt :rolleyes: Er tydeligvis mange som vil ha mars(-ish)-babyer :hilarious:

Åi, sånn ja! Da skjønner jeg :p
Håååper du får plass uke 22 da! Typisk at det skal være fullt :rolleyes: Er tydeligvis mange som vil ha mars(-ish)-babyer :hilarious:
Blir midten av februar for meg! Mellom 15-19 februar, tenk valentine baby a :rolleyes: Men ja det håper jeg også!!

Blir midten av februar for meg! Mellom 15-19 februar, tenk valentine baby a :rolleyes: Men ja det håper jeg også!!
Åå, det hadde vært perfekt med en liten valentins-baby :happy093

Åå, det hadde vært perfekt med en liten valentins-baby :happy093
Jaaaaa! ❤️ Mannen har bursdag 8 februar og jeg 9 januar så da hadde vi samla alle tre på 2 måneder :hilarious:

Jaaaaa! ❤️ Mannen har bursdag 8 februar og jeg 9 januar så da hadde vi samla alle tre på 2 måneder :hilarious:
Her har mannen, jeg og lille bursdag i løpet av 3 uker om sommeren, og det er utrolig greit mtp bursdagsselskap :hello2

Her har mannen, jeg og lille bursdag i løpet av 3 uker om sommeren, og det er utrolig greit mtp bursdagsselskap :hello2
Ja ikke sant! Er det jeg tenker også! Blir ikke 2 måneder, blir vel heller 1 måned egentlig :hilarious:
Da kan man ha alle tre feira sammen i en familiebursdag :woot:

Ja ikke sant! Er det jeg tenker også! Blir ikke 2 måneder, blir vel heller 1 måned egentlig :hilarious:
Da kan man ha alle tre feira sammen i en familiebursdag :woot:
Utrolig greit :gen014:hilarious:

Jeg har litt ting jeg har lyst til å plotte ned :dead:

Ang. medisiner

Jeg gleder meg så fælt til å begynne på medisiner, men gruer meg samtidig veldig. Både for jeg er livredd for sprøyter, svimer av ved vaksiner for eksempel. Men jeg er også livredd for sterke bivirkninger da det kun er meg,mannen og mine to søstre som vet om det her. Hvis jeg får hetetokter på jobber håper jeg det er noe som er "overkommelig" hvis du skjønner? Er også redd for å få blåmerker av sprøytene for i sommermånedene (jobber mye ute) går jeg i topper og de kan skli opp og da er det veldig synlig. Vi har også felles gutt/jente garderobe(Jeg er eneste jenta så heh) så blir problem hvis noen da kommer og skal skifte samtidig med meg og jeg ser mishandla ut på magen..

Ang.familien

Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å få noe "samhold" med familien min fordi de syns jeg bor så langt unna. Søstern som fikk ei jente i januar får besøk støtt og stadig, popper innom, hjelper til med handling etc. Jeg bor ca 25-30 min unna og er redd for å tilbringe hele min svangerskap/barsel periode alene...

Ang. sammenligning

Jeg er KJEMPE STRESSA for at jeg kommer til å sammenligna alt med mitt svangerskap med søstern sitt. For henne var det vanskelig å være gravid, tåler motgang dårlig. Redd også for at hvis jeg ikke er i form en dag og må "klage litt" at mamma og søstrene kommer til å kaste på meg "Åja, Når hun var dårlig så var hun pinglete sa du".

Ang. svangerskap

Hvordan kommer jeg til å takle et svangerskap? Jeg er litt overvektig, ca 166 høy og veier 71 kg ca. Har da en BMI på 25,8, som regnes som lett overvekt. Ikke er jeg høy heller så er redd jeg kommer til å bli kjempe stor?

Ang. jobb

Jeg er nervøs ang jobb da jeg har en jobb som ikke er veldig kompatibel med svangerskap. Mye vibrasjoner, mye tunge løft,mye tunge dytt, mye kjemikalier. Kommer jeg til å kunne jobbe i det hele tatt? Må jeg ta svangerskapspenger fra typ uke 12? Det passer veldig dårlig da det er mye forandringer på jobb om dagen om vi får mye større handling del etc.

Var visst en god del jeg ville plotte ned :laughing001

Å jeg håper fremdeles at jeg får bruke denne syklusen på riksen og at det blir plass til meg!! Forskjellen blir da enten uttak uke 24 eller uke 26 så er ikke så stor forskjell men jeg har allerede ventet så lenge :sad010

Positiv EL test idag :)

IMG_20190422_100542.jpg

Fikk lyst til å skrive litt til deg etter jeg leste alle grubleriene dine. Jeg er også sånn. Ligger og grubler, særlig om nettene.

Ang. vekt:
Du har da en flott vekt i forhold til høyden din!! :)

Ang. det å føle seg ensom under graviditet og barsel:
25-30 min er ikke veldig lang vei. Du kan kanskje lufte disse tankene for moren din/ søstra di, og høre hva de tenker. Vær åpen om at du ønsker å ha dem tett på. Mange holder tilbake for å ikke trenge seg på. Kanskje de blir glade for å høre at du tenker slik. Jeg vet ikke hvordan familiesituasjonen din er hjemme (samboer?), men kanskje det kan være hyggelig å reise på små overnattingsbesøk til moren din i barseltiden. Godt med litt avlastning. Min erfaring er at jeg fikk et mye nærere forhold til min mormor. Nettopp fordi hun bodde lengre vekke, og jeg alltid var der i lengre perioder om gangen. :)

Jeg bor i et annet land enn min familie, såeh... :p Jeg synes ikke 25 minutter er noe særlig store greier :) Det klarer dere fint!

Og du, om du må sykemeldes i uke 12 så blir du sykemeldt. Who cares :D Viktigst er du og spira i magen.

Lykke til :Heartred

Angående vekt/høyde så er eg lavere og tyngre en deg og kan fortell at det ikkje er ensbetydig med å bli stor. Man alle er ulik som gravid. Eg legger kunn på meg på magen, men få ikkje serlig stor mage heller. Så no er egvi ike 31 og fremdeles folk som ikkje ser det vist eg har jakke på eller ser meg bak fra. Ser da ut som før :hilarious:

Min bor 30 min unna og ser ho støtt både no som gravid og i barseltiden sist. Mye hjelp, støtte og sosialt

Eg har vært mer eller mindre sykemeldt fra eg ble gravid. Jobbet noen prosent en periode og sån er det no bare.

Og til slutt uansett hva man planlegger og tenker på forhond blir det ofte ikkje slik. Lykke til :Heartpink

Fikk lyst til å skrive litt til deg etter jeg leste alle grubleriene dine. Jeg er også sånn. Ligger og grubler, særlig om nettene.

Ang. vekt:
Du har da en flott vekt i forhold til høyden din!! :)

Ang. det å føle seg ensom under graviditet og barsel:
25-30 min er ikke veldig lang vei. Du kan kanskje lufte disse tankene for moren din/ søstra di, og høre hva de tenker. Vær åpen om at du ønsker å ha dem tett på. Mange holder tilbake for å ikke trenge seg på. Kanskje de blir glade for å høre at du tenker slik. Jeg vet ikke hvordan familiesituasjonen din er hjemme (samboer?), men kanskje det kan være hyggelig å reise på små overnattingsbesøk til moren din i barseltiden. Godt med litt avlastning. Min erfaring er at jeg fikk et mye nærere forhold til min mormor. Nettopp fordi hun bodde lengre vekke, og jeg alltid var der i lengre perioder om gangen. :)
Jeg bor i et annet land enn min familie, såeh... :p Jeg synes ikke 25 minutter er noe særlig store greier :) Det klarer dere fint!

Og du, om du må sykemeldes i uke 12 så blir du sykemeldt. Who cares :D Viktigst er du og spira i magen.

Lykke til :Heartred
Angående vekt/høyde så er eg lavere og tyngre en deg og kan fortell at det ikkje er ensbetydig med å bli stor. Man alle er ulik som gravid. Eg legger kunn på meg på magen, men få ikkje serlig stor mage heller. Så no er egvi ike 31 og fremdeles folk som ikkje ser det vist eg har jakke på eller ser meg bak fra. Ser da ut som før :hilarious:

Min bor 30 min unna og ser ho støtt både no som gravid og i barseltiden sist. Mye hjelp, støtte og sosialt

Eg har vært mer eller mindre sykemeldt fra eg ble gravid. Jobbet noen prosent en periode og sån er det no bare.

Og til slutt uansett hva man planlegger og tenker på forhond blir det ofte ikkje slik. Lykke til :Heartpink

Jeg har helt glemt å svare dere jeg!
Tusen takk for så fine oppmuntrende ord!

CD30 | 12DPO | PP12

12dpo idag og ingen tr, men merker det murrer godt i korsryggen så et nok rett rundt hjørnet! Denne tr skal meldes inn til riksen også skal jeg begynne på synarela snart!! ❤️

CD30 | 12DPO | PP12

12dpo idag og ingen tr, men merker det murrer godt i korsryggen så et nok rett rundt hjørnet! Denne tr skal meldes inn til riksen også skal jeg begynne på synarela snart!! ❤️
Ååå, så spennende! Gleder meg til oppdateringer fra deg :Heartred

Back
Topp