Håper så inderlig på en liten spire!

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
MayDay2021
September To Remember 2022
Hei!
Jeg er ei jente på 25 år som bor ved siden av et jorde, en bekk, en nabo og en skog!
Mannen er 32 år gammel og vi har vært sammen i snart 8 år, samboere siden 2012! Vi har tre katter men ønsker oss nå et lite barn :happy:
Vi fant ut tidlig i februar at vi hadde liten til ingen sjanse til å få barn på egen hånd, vi ble derfor videresendt til IVF. Under ser dere fremgangen vår!

Her er tidslinja mi!

• 17 mai 2018 - Kastet p pillene
  • 23 sept 2018 - Første bekreftet eggløsning
  • 03 des 2018 - Gynekolog time
  • 21 des 2018 - Blodprøver
  • 25 jan 2019 - Mannen tar blodprøver
  • 29 jan 2019 - Sædprøve levert Ullevål
  • 07 feb 2019 - Telefon fra gynekolog, liten sjans for å unnfange på egen hånd
  • 07 feb 2019 - Henvisning send til IVF, Rikshospitalet/Ullevål
  • 25 feb 2019 - Tilkalling til forsamtale
  • 19 mars 2019 - Forsamtale
  • 6 april 2019 - Menstruasjon meldt inn, satt på venteliste till egguttak i uke 22
  • 17 april 2019 - Fullt på riksen denne syklusen, meld inn neste mens
  • 06 mai 2019 - melde inn mens

Det som står under her skrev en nervøs liten meg som hadde prøvd i....3 måneder :hilarious: Jeg er ikke stolt men det var sånn min situasjon var for kort tid siden... Dette vil vise at mye skjer på kort tid i dette gamet!!

Hei!

Jeg er helt ny her på forumet men kjente at jeg trengte et sted jeg kunne være litt "anonym" og prate om ting som plager meg!
Jeg og samboeren har prøvd siden mai, uten hell enda.

Søsteren min er gravid med termin i januar, og jeg og min mor var i London for noen uker siden og handlet masse klær til min kommende niese.

Jeg kjøpte da også noe til min (forhåpentligvis) kommende sønn/datter. Men kjenner nå at jeg er så klar, gira og i ren ekstase over tanken å få barn at jeg tørr nesten ikke tenke på å ta en test en gang!
Jeg vet ikke hvorfor panikken har rammet meg så hardt nå men jeg begynner å svette i hendene bare jeg ser testene jeg har liggende under vasken.

Jeg er også redd for om jeg ikke er gravid om jeg har "innbilt svangerskap". Jeg har vært svimmel og kvalm i flere dager og hormonene er virkelig i høygir, ingen ville likt å se meg se på løvenes konge nå hvis dere skjønner, det hadde ikke vært et pent syn!
Mensen min skal egentlig komme neste torsdag men jeg vet jo at noen ganger blør man selv om man er gravid, og flere i min familie har hatt helt vanlig mensen under hele graviditeten.

Og der kommer neste redsel!
Min mor sier at ingen i vår familie har hatt noe problem med å bli gravide! Mamma har 3 døtre, bestemor har 4 barn og alle har minst 2,3 eller 4. Søsteren min ble gravid mens hun spiste å piller som gomp godteri, men hva hvis jeg er den første?

Takk for at du har lest gjennom alt for det første, og tusen takk om du har noe lurt å si! :)
Originalt skrev august 2018

Last edited:
Velkommen til forumet :)

Spennende å være prøver!
Før du krisemaksimerer så ta en test rundt forventet mens :)
Du er ung (i følge brukernavnet ditt), du har ikke vært prøver mer enn 2-3 mnd'er, noe som er veldig kort igrunn. I løpet av 1 år er er 80-85% av kvinner under 30 år blitt gravid.
Familiehistorikken er på din side. Men, det er jo også enn mann inne i bildet, det har jo også noe å si ift å bli gravid.
Det er vanlig å vente 1 år før man tar utredning, men viss du føler veldig på dette om alt er ok med dere, så går det an å ta en fertilitetssjekk privat. Koster ca. 2000,-. Da sjekker de både deg og mannen.
Men som sagt, statistikken er på din side :)

Masse lykke til! Håper du er gravid allerede (snart blir gravid).

Velkommen til forumet :)

Spennende å være prøver!
Før du krisemaksimerer så ta en test rundt forventet mens :)
Du er ung (i følge brukernavnet ditt), du har ikke vært prøver mer enn 2-3 mnd'er, noe som er veldig kort igrunn. I løpet av 1 år er er 80-85% av kvinner under 30 år blitt gravid.
Familiehistorikken er på din side. Men, det er jo også enn mann inne i bildet, det har jo også noe å si ift å bli gravid.
Det er vanlig å vente 1 år før man tar utredning, men viss du føler veldig på dette om alt er ok med dere, så går det an å ta en fertilitetssjekk privat. Koster ca. 2000,-. Da sjekker de både deg og mannen.
Men som sagt, statistikken er på din side :)

Masse lykke til! Håper du er gravid allerede (snart blir gravid).

Ja det stemmer at det er kort tid vi har prøvd og jeg er ung! Er derfor jeg på en måte ikke forstår den 'angsten' på en måte :) Men skal ta en test neste uke så får vi se :)

Ja det stemmer at det er kort tid vi har prøvd og jeg er ung! Er derfor jeg på en måte ikke forstår den 'angsten' på en måte :) Men skal ta en test neste uke så får vi se :)
Er jo bra du er obs på at også unge kan slite med å bli gravid.
Fikk selv barn som 17 åring, måtte igjennom prøverør som 23 åring pga mannlig faktor,(samme mannen til begge barna), så det er flere unge der ute som må ha hjelp.
Krysser fingrene for positiv test :)

Velkommen hit til forumet! :D
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skiver og trur den angsten for det er mer vanlig enn hva man trur!
Det er i alle fall ikke lette tanker å bære på alene!
Forumet er heldigvis en fin plass å få ventilert litt! ;)
Som det blir nevn ovenfor, dere har virkelig statistikken med dere!
Det blir spennende å følge dere videre på deres vei til en liten spire!
Håper det klaffer for dere snart og masse lykke til! :Heartred

Hei! Jeg fikk min første i oktober ifjor. Jeg slutta på pillene i mai -16 og trodde det skulle klaffe rimelig kjapt. Men der tok jeg feil. Tiden gikk og vi var begge frustrerte og trodde kanskje det kunne være noe galt.. men så plutselig 8 måneder etterpå i januar -17 så ble jeg gravid, den måneden vi egentlig ikke gikk inn for å prøve noe særlig. Nå er han 10 måneder [emoji813]️ prøv å ikke stress, det tar ofte litt tid for noen. Vanlig å hvertfall prøve 6 måneder før spira sitter, i allefall hvis du har brukt hormonprevensjon før.
Plutselig sitter du der med en positiv test! Masse lykke til [emoji2] det her er en god plass å få ut tanker og få litt motivasjon [emoji4]

Jeg er helt sånn som du! :hungover:Men prøver å berolige meg selv med at det kan ta tid. Noen dager fungerer det andre dager må jeg på internett og lese alt jeg finner om temaet. :hilarious:

Jeg har også begynt å lese i "På vei", en bok av Gro Nylander. Den anbefaler jeg virkelig! Ho er overlege på føden på rikshospitalet og kan mye om feltet!:D

Lykke til med prøvingen!

Tusen takk for hyggelige svar alle sammen! Det er så godt å høre at denne angsten er ganske 'normalt'!:p Samboeren min gleder seg også til barn men syns jeg er merkelig som har begynt å kjøpe klær, tenkt på hvor stellebordet skal stå på badet og alt mulig sånt;) Jeg har forventet mens torsdag neste uke(08.08) så vi får se!:happy:

Tusen takk for hyggelige svar alle sammen! Det er så godt å høre at denne angsten er ganske 'normalt'! Samboeren min gleder seg også til barn men syns jeg er merkelig som har begynt å kjøpe klær, tenkt på hvor stellebordet skal stå på badet og alt mulig sånt Jeg har forventet mens torsdag neste uke(08.08) så vi får se!

Det virker på meg som du planlegger veldig framover! Jeg vet ikke hvordan du er, men det hadde stressa meg. Du har uansett nok av tid til å kjøpe klær og andre ting samtidig som du kan planlegge alt av ting NÅR du er gravid. Så hvorfor stresse deg selv mer ved å starte med dette før du er gravid? Du kommer helt sikkert til å bli gravid, så det er nok ikke sikkert du trenger å stresse mer enn nødvendig. :happy:

Det virker på meg som du planlegger veldig framover! Jeg vet ikke hvordan du er, men det hadde stressa meg. Du har uansett nok av tid til å kjøpe klær og andre ting samtidig som du kan planlegge alt av ting NÅR du er gravid. Så hvorfor stresse deg selv mer ved å starte med dette før du er gravid? Du kommer helt sikkert til å bli gravid, så det er nok ikke sikkert du trenger å stresse mer enn nødvendig. :happy:
Nei stresser ikke med det i det hele tatt egentlig :p Jeg liker bare veldig godt å ha ting ferdig tidlig, er litt kontroll frik for å si det sånn :smiley-angelic002

Jeg hadde et svakt øyeblikk og tok en test selv om jeg bare er 11dpo. Den var veldig ugyldig, kontroll streken syntes bare så vidt og jeg klarte å få urin i vinduet og over markeringen og hele pakka:shifty: Skal heller prøve å dyppe i morgen :p

Jeg hadde et svakt øyeblikk og tok en test selv om jeg bare er 11dpo. Den var veldig ugyldig, kontroll streken syntes bare så vidt og jeg klarte å få urin i vinduet og over markeringen og hele pakka:shifty: Skal heller prøve å dyppe i morgen :p

Vil også bare legge til i dagboken at jeg er i prøveperiode 3!:cat:
Og at jeg i 4 dager nå har vært både kvalm og uggen, hatt strekkfølelser og "murringer" i magen, mest på høyre side rett ved hoftekulen... Vet igjen da ikke om det er en spire eller om hodet mitt innbiller seg det... :bag:

Vet ikke om bildet kommer opp men GT idag var veldig negativ, så får se om tr kommer på onsdag ellers går vi inn i pp4 :cat:
a>

Hmmm , Idag hadde jeg brun og slimete utflod? Da spørs det igjen da ; festeblødning eller starten på tr? Var kun tidlig på formiddagen så har det gitt seg igjen? Aiaiaiaiaiai, spennende! :angelic:

Hmmm , Idag hadde jeg brun og slimete utflod? Da spørs det igjen da ; festeblødning eller starten på tr? Var kun tidlig på formiddagen så har det gitt seg igjen? Aiaiaiaiaiai, spennende! :angelic:
Ahh, spennende! :D Krysser fingrene for festeblødning og en liten spire;)

Back
Topp