Håndarbeid

Jeg har tenkt å strikke dette nydelige settet (Fluffy heldress, Jord clothing). Har også holdt på med et ganske stort teppe en stund (bilde fra starten), tenker det kan bli fint å ha i vognen/bilstolen.
Så fine! Og veldig kult teppe! Deilig med skikkelig mange farger :Heartred

Jeg og samboer synes hentesettet "Thea og Theo" fra House of Yarn er veldig fint. Foreslått garn er BABY ULL 100 % merino ull superwash, alternativt "Soft Merino" (som jeg forøvrig ikke finner på nettsiden til hespegarn.no).

Er det andre alternative garn å strikke settet i? Noen erfaringer?

Jeg og samboer synes hentesettet "Thea og Theo" fra House of Yarn er veldig fint. Foreslått garn er BABY ULL 100 % merino ull superwash, alternativt "Soft Merino" (som jeg forøvrig ikke finner på nettsiden til hespegarn.no).

Er det andre alternative garn å strikke settet i? Noen erfaringer?
Woolly light fra Jord clothing, baby ull lanett fra Sandnesgarn, merino fra knitting for olive.

Blant andre :happy:

Jeg har begynt med Bella teppe og har tenkt å strikke Selmas sovedrakt etterpå. Perfekt til vinterbaby

Jeg har begynt med Bella teppe og har tenkt å strikke Selmas sovedrakt etterpå. Perfekt til vinterbaby
Har handlet inn garn til det samme som deg + Thea og Theo hentesett. Settet og sovedrakten skal vi «delegere» til mamma og mormor som overraskelse om at en liten er på vei, sammen med en hilsen fra babyen. Teppet lurer jeg på å strikke selv! Er det vanskelig?

Til storesøster strikket jeg marys royale svøpe … går enda Ann bruke det så blir nok å bruke det også men til lillesøster holder jeg på med Herborg teppe som ligner litt ..❤

Har handlet inn garn til det samme som deg + Thea og Theo hentesett. Settet og sovedrakten skal vi «delegere» til mamma og mormor som overraskelse om at en liten er på vei, sammen med en hilsen fra babyen. Teppet lurer jeg på å strikke selv! Er det vanskelig?

Teppet er ikke så vanskelig, men man må følge med da det er nytt mønster på hver runde. Veldig lett å miste en maske eller gjøre feil, men blir veldig fint til slutt

Et lite sett fra petite knit med matchende gensere til storesøster :Heartred

Holder på med et Louise hentesett fra havrebarna også! Og så skal det bli en bitteliten Sunday balaclava. Men må prioritere litt barnehagestrikk til storesøster nå som det plutselig er 4 grader på morgenen!
1000023604.jpg1000023605.jpg

Da var teppet ferdig, nå gjenstår bare å finne en heldress, lue, sokker og votter å strikke ! Utrolig nok så er tepper som dette enkelt å strikke, men hater å strikke babyplagg på pinne nr 3

Vedlegg

• Snapchat-1780083540.jpg
    Snapchat-1780083540.jpg
    422,9 KB · Visninger: 12
Strikker❤️ Akkurat nå er det garntopia babyteppe til lille i magen og lillelam sin baby/barnepakke med votter, sokker og lue til lille og storebror!

Et lite sett fra petite knit med matchende gensere til storesøster :Heartred

Holder på med et Louise hentesett fra havrebarna også! Og så skal det bli en bitteliten Sunday balaclava. Men må prioritere litt barnehagestrikk til storesøster nå som det plutselig er 4 grader på morgenen!
Vis vedlegget 444981Vis vedlegget 444982
Så koselig med matchende gensere . Jeg har ikke kommet i gang enda, men ble inspirert til å strikke en søsken genser. Har ganske mye strikka klær fra før, men ikke så mye som matcher ☺️

Back
Topp