Håndarbeid

Ja, det er ekstra stas å velge farger da ;)
Ja, jeg strikket veldig mye i nøytrale farger, gul, grønn osv til første (jente), men det har gradvis blitt mer og mer rosa og lilla, stort sett på bestilling fra henne :laughing002 så om det blir jente nå blir det nok en del rosa eller lilla med en gang :laughing002

Ja, jeg strikket veldig mye i nøytrale farger, gul, grønn osv til første (jente), men det har gradvis blitt mer og mer rosa og lilla, stort sett på bestilling fra henne :laughing002 så om det blir jente nå blir det nok en del rosa eller lilla med en gang :laughing002
Det er jo ekstra gøy da, for da vil de jo bruke det :happy: det som er kjekt med baby er at de ikke er kresne sånn at en kan velge det en liker best selv ;)

Det er jo ekstra gøy da, for da vil de jo bruke det :happy: det som er kjekt med baby er at de ikke er kresne sånn at en kan velge det en liker best selv ;)
Det er veldig sant! Utbytte det før de begynner å bestemme at de bare skal bruke den gamle genseren med Minnie mus-ører :laughing002

Har enormt mye jeg har strikket til de to første De er født i mars og April, så nr 3 kan arve masse ! Men holder på med "Dyrene i Afrika" teppe til mageboeren nå, gjenstår bare å feste kantene rundt teppet ☺️

Vedlegg

• Screenshot_20240729_220009_Chrome.jpg
    Screenshot_20240729_220009_Chrome.jpg
    856,3 KB · Visninger: 36
Har enormt mye jeg har strikket til de to første De er født i mars og April, så nr 3 kan arve masse ! Men holder på med "Dyrene i Afrika" teppe til mageboeren nå, gjenstår bare å feste kantene rundt teppet ☺️
Så utrolig fint :Heartred :Heartred For et fantastisk stykke arbeid!!

Kjenner meg igjen i den :hilarious:

Nyydelig:love7

For et håndarbeid!! Nydelig

Nå som jeg føler meg veldig sikker på at jeg får en gutt til kom endelig strikke-inspirasjonen tilbake!

Ønskelisten er mye lenger enn jeg vet jeg kommer til å strikke, men her er noe av det;
- Older body (omhu -strikk til de minste)
- På skrå romper, med lange ermer (knit we do)
- Havrebukser (kfo)
- Havre-slå-om (kfo)
- Bregnebukser (kfo)
- Traktorgenser (til mellomste) (kfo)
- Islender (1 år - sendt bestilling til babyens tante)
- Stripelars hipsterlue (Klompelompe)
- Aran bloomer (Lene Holme Samsøe)
- Bouclebukser (Aftenstrikk)
- Lucaromper (kfo)
- Moby Sweater og slipover (Petiteknit)
- Miniselbu

Synes strikk med tekstur er så fint til gutter.
Har jo endel fra før, og kommer nok som sist å bruke raglanjakka fra guttestrikkeboka. Den har jeg flere av med dobbel perlestrikk. Selmas sovedrakt venter klar, og Sunday suit blir nok like mye brukt til denne babyen som de to andre.

Ellers må jeg fullføre noen gamle ufoer; hindergenser mangler litt på ermene og flippergenser manger litt på ett erme og halsen. En Olives strømpebukse i litt større str. mangler strikk i livet. De to første kan mellomste og kanskje også eldste bruke før babyen arver det.

+ selbuvotter til meg selv og et par tova votter. Har rota bort alt av hansker og votter (på bussen), så trenger nye trillevotter.

Wooooow…!! :wideyed: :notworthy Fysøren..! For en bragd!
Arvestykke :Heartred

Dere som er inne i strikkeverden, hvor får man kjøpt ferdigstrikket til barn og voksne.. foruten finn eller tise?

Noen som vet? :Heartred

Dere som er inne i strikkeverden, hvor får man kjøpt ferdigstrikket til barn og voksne.. foruten finn eller tise?

Enkelte har sin egen salgskonto på instagram, men de pleier å annonsere at de legger ut nye ting det på originalprofilen sin. Gjerne i story. Hanne Orlien og Mammastrikk har blant annet det. Mammastrikk la nylig ut noe på Tise som hu annonserte på Instagram. Hverdagspuls har også solgt plagg vis instagram. Ellers ville jeg kanskje lagt inn en bestilling på Finn og etterspurt det du ønsker eller f.eks. kanskje #garnbestilling i et innlegg på Instagram kunne funka?

• Liker
Reactions: B82

Folk tar på seg oppdrag i denne gruppa!

Aner ikke hvorfor linken kommer opp på finsk språk el.lign, men det er norsk side altså! Hehe..

Vedlegg

• IMG_8999.jpeg
    IMG_8999.jpeg
    476,7 KB · Visninger: 4
  • Liker
Reactions: B82
Oi, tusen takk for veldig mange flotte tips! Skal sjekkes!! :Heartred

Jeg har tenkt å strikke dette nydelige settet (Fluffy heldress, Jord clothing). Har også holdt på med et ganske stort teppe en stund (bilde fra starten), tenker det kan bli fint å ha i vognen/bilstolen.

Vedlegg

• Screenshot_20240819_130410_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    Screenshot_20240819_130410_com.duckduckgo.mobile.android.jpg
    863,1 KB · Visninger: 21
  • IMG_20220417_111015.jpg
    IMG_20220417_111015.jpg
    6,2 MB · Visninger: 21
Jeg har tenkt å strikke dette nydelige settet (Fluffy heldress, Jord clothing). Har også holdt på med et ganske stort teppe en stund (bilde fra starten), tenker det kan bli fint å ha i vognen/bilstolen.
Bruker du fluffy (som er på salg i flere farger på jord clothing sine nettsider nå), blir den sååå myk. Har en genser i den og den har holdt seg så deilig myk! Tenkte kanskje å strikke en Selmas sovedrakt til, bare i fluffy!

Bruker du fluffy (som er på salg i flere farger på jord clothing sine nettsider nå), blir den sååå myk. Har en genser i den og den har holdt seg så deilig myk! Tenkte kanskje å strikke en Selmas sovedrakt til, bare i fluffy!
Ja tenkte det :) Gleder meg! Takk for tips, skal sjekke ut jord sin egen side.

Back
Topp