Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Veldig finFerdig med en heldress her også, i Jord fluffy garn. Med tanke på at det er den første dressen jeg har strikket syns jeg det ble ganske bra![]()
Kjempefin! Blir veldig god å ha i vinter!Ferdig med en heldress her også, i Jord fluffy garn. Med tanke på at det er den første dressen jeg har strikket syns jeg det ble ganske bra![]()
Så finFanadressVis vedlegget 447902

Kjempefint!Et lite Louise hentesett klart til lillebrorOg ekstra tøfler, lue og votter av restegarnet.
Vis vedlegget 450378
Jeg har strikket og brukt luer i alpakka på min største uten problem da hun var baby . Strikket også Selmas sovedrskt i alpakka. Og strikket masse i silke/alpakka som er veldig godt som babyplagg. Har aldri tenkt at alpakka skulle være noe problem. Eneste er at jeg unngår de kvalitetene som er for fluffy for at babyen ikke skal få småhår i øynene osv. Og om jakken uansett skal være utenpå andre klær burde ikke det være noe problemJeg har til baby og de minste barna bare strikka med merinoull/tynn merino fra ulike leverandører, silk mohair (lite til små barn), alpakka silke, duo og lerke/tynn lerke. Jeg hadde så lyst til å strikke en jakke til mini i str. 0-3 mnd i brunmelert farge, og har et stort garnlager. Hadde derfor ikke lyst til å kjøpe nytt garn da jeg fant ti (!) år gamle rester av et alpakkagarn fra Sandnesgarn. Alpakka vil jeg i utgangspunktet tenke at babyer ikke skal ha på huden, men samtidig så kjennes det utrolig glatt og mykt ut i hendene mine. Litt som alpakka silke, som jo er fantastisk å ha på nyfødt.
Nå bare satset jeg og strikket en jakke, men hva tror dere? Vil en liten baby tåle det? Tanken er å ha en body i bomull eller merinoull under, så det blir ev. hudkontakt i halsen og håndledd/hender. Er det noen som faktisk har testet alpakka fra SG på et lite barn?
Herlig! Da kan jeg kanskje endelig bli kvitt enda mer rester! Takk!Jeg har strikket og brukt luer i alpakka på min største uten problem da hun var baby . Strikket også Selmas sovedrskt i alpakka. Og strikket masse i silke/alpakka som er veldig godt som babyplagg. Har aldri tenkt at alpakka skulle være noe problem. Eneste er at jeg unngår de kvalitetene som er for fluffy for at babyen ikke skal få småhår i øynene osv. Og om jakken uansett skal være utenpå andre klær burde ikke det være noe problem![]()