Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg kom over denne på en blogg, men finner ikke ut hvor den kommer fra!
Noen som har sett den? Det stod et sted "kjoleoppskrift fra viking", men jeg tror at de egentlig mente et annet bilde.
Kan alltids trikse den til selv, men det er så mye enklere å ha ferdig oppskrift.
Vis vedlegget 280972
Vis vedlegget 281044
Wuhu. Da har jeg kommet så langt at jeg kan starte på mønsterdiagrammet [emoji4]
Jeg kom over denne på en blogg, men finner ikke ut hvor den kommer fra!
Noen som har sett den? Det stod et sted "kjoleoppskrift fra viking", men jeg tror at de egentlig mente et annet bilde.
Kan alltids trikse den til selv, men det er så mye enklere å ha ferdig oppskrift.
Vis vedlegget 280972

Å, tusen takk! Å bare tegne mønsteret gjør jo jobben noen hakk enklere.Fikk tips i strikkegruppa at det kunne være en variant av denne
Vis vedlegget 281058
Vis vedlegget 281059
Ai låvv ju!Denne ble spurt om i en annen gruppe jeg er med i for en stund tilbake. Da ble denne linken lagt med: https://www.nb.no/nbsok/nb/56207836413185f5272376f89a4e9d3c?index=1#17
Kom også opp denne linken. Du kan nå sjekke den ut![]()
Prøvd djevelluer?Dere erfarne strikkere. Jeg trenger en god lue til jenta mi på 4 måneder. Alle jeg har strikket til nå har øreklaffer, men hun kaster hodet sitt så mye frem og tilbake når hun skal sove at klaffene bare havner over ansiktet [emoji85] har dere noen tips til lue uten klaffer som sitter godt? Og gjerne er litt fin også [emoji6]
Må bare få ferdig puttykjolen, så er det opp for å finne garn.Håper du får strikka kjolen nå da![]()
Klompelompe har fine luer uten klaffer. Feks lillemor, Gustav, gromgutt osv.
Ah, djevelluer ja, hadde et par sånne til storebror, det hadde jeg glemt! Det skal prøves! Skal sjekke ut de dere nevner fra klompelompe ogsåPrøvd djevelluer?
Dådyrkysen fra klompelompe satt veldig godt på mi frøken.
Ai låvv ju!![]()
Er som en gjeng med vandrende oppslagsverk!Augustfolk altså - fikser alt!
Jeg lurer også på noe (igjen..)Har så lust å strikke dale-oppskrift (Pynt til Pia, fra boken strikk til godungen). Den skal strikkes i Lille Lerke. Men er det noen alternativer til garnet? Har prøvd å google litt, men finner ikke egentlig ut noe fornuftig.