Håndarbeid

Vis vedlegget 278600 Vis vedlegget 278601

Denne uken har jeg gjort ferdig romperen og luen til Leah. Sistnevnte er litt vel stor (dere på snap så jo at samboeren min nesten passet den :p). Igår begynte jeg på bakdelen av jakken min! Første egostrikken! Og tenker prøve være flink å fullføre jakken min + en bukse (mangler fra skrittet og opp) og jakke (mangler ermer) til Leah før jeg begynner på noe nytt. Teppene som også er UFO haster ikke.

Men kjenner jeg meg selv rett så er det plutselig noe nytt prosjekt på vei før den tid..
Hun var forresten himla søt i den lua da!! :love7

Er lua strikket i merino? Det vokser ofte i vask, så det kan hjelpe å bløte den ut også putte den i sentrifugen på full guffe! Det måtte jeg gjøre med mariusgenseren til mannen som plutselig ble gigastor etter vask, og den gikk rett tilbake til opprinnelig størrelse :)

Baby merino ja.. Hmmm, får nesten vurdere det ja :P Men hva mener du med bløte den ut?

Altså putt den i vann først. Trenger ikke vaske den på nytt, men den må være gjennomvåt før du putter den i sentrifugen :)

Åja sånn ja :) Skal prøve når maskinen er ledig! Takk for tips ❤️

Jeg har lyst å strikke, men prosjektet mitt ligger igjen i bilen utenfor. Dørstokkmila er for lang i kveld.

Egentlig ganske stolt av meg selv! Siste året har jeg strikket: 3 rompere, (snart) 4 jakker til Leah, 4 bukser, 2 bleiebukser, smokkelenke, sokker, luer, votter, smekker og mer! Og er i gang med jakke til meg selv!

Ikke dårlig for en daværende nybegynner og med elendig form :P

3BA38CEE-A793-4755-8692-296175FD6F35.jpeg CC9CC702-314B-42F5-84E9-3B5EDE88DA3B.jpeg

Egentlig ganske stolt av meg selv! Siste året har jeg strikket: 3 rompere, (snart) 4 jakker til Leah, 4 bukser, 2 bleiebukser, smokkelenke, sokker, luer, votter, smekker og mer! Og er i gang med jakke til meg selv!

Ikke dårlig for en daværende nybegynner og med elendig form :P

Vis vedlegget 279159 Vis vedlegget 279160

Flinkis altså!! Heldige Leah som får så mye fint. [emoji1303]

Flinkis altså!! Heldige Leah som får så mye fint. [emoji1303]

Så fort jeg er ferdig med genseren min blir det barnehagestrikk til neste høst :D Hun har nok å velge i nå ut sesongen :P Og er såpass varm at jeg ikke helt ser for meg at så mye mer enn lette bomullsklær blir brukt når gradene stiger ;)

Så fort jeg er ferdig med genseren min blir det barnehagestrikk til neste høst :D Hun har nok å velge i nå ut sesongen :P Og er såpass varm at jeg ikke helt ser for meg at så mye mer enn lette bomullsklær blir brukt når gradene stiger ;)

Jeg jukset litt der, og har tatt vare på det som er laget til de to eldste, så jeg tror han er godt dekket første året i bhg. [emoji6] Må lage litt flere vester. Jeg elsker vester på gutter [emoji56].

Jeg jukset litt der, og har tatt vare på det som er laget til de to eldste, så jeg tror han er godt dekket første året i bhg. [emoji6] Må lage litt flere vester. Jeg elsker vester på gutter [emoji56].

Fordel med fler ja :P

Skulle ikke legge opp nytt prosjekt jeg.... :bag::bag:

Og i grå :P

Back
Topp