Håndarbeid

12F8BA7F-8A85-43A1-9904-6BEDECB71F37.jpeg

"Liten" bleiebukse! Passer nok til våren sammen med den gule jakken og ull under :)

Tror ikke jeg ville fått brukt opp alt garnet og oppskriftene jeg har om jeg så sluttet å jobbe og heller strikket på fulltid resten av livet :shy: Men klarer allikevel å komme med gode argumenter for meg selv hver gang jeg vil ha noe nytt :hilarious:
Man kan ALDRI få for mye garn. :D

Tror ikke jeg ville fått brukt opp alt garnet og oppskriftene jeg har om jeg så sluttet å jobbe og heller strikket på fulltid resten av livet :shy: Men klarer allikevel å komme med gode argumenter for meg selv hver gang jeg vil ha noe nytt :hilarious:

Ikke gjenkjennelig i det heeeele tatt! :rolleyes:

Enig! Men på et punkt må man innse at man ikke skal leve evig, og strikking tar tid :hilarious: Ikke at jeg kommer til å slutte å hamstre da :angelic: Men kanskje jeg skal vie neste måned til å faktisk strikke, istedet for å kjøpe nytt :rolleyes:
Husk at når ungene blir store får man mer strikketid! ;)

Ja, men så tar det også lenger tid å strikke til dem i større størrelser :arghh::arghh::arghh:

Jepp.... Ser ikke for meg å strikke så mye større plagg fort neij. Da må det bli pinne 4-5 minst.

Jeg må ferdigstille litt ting nå fremover, har alt for mange prosjekter på gang :p Fikk gjort ferdig lillesøsters romper ikveld, har ermer, strikk og knapper igjen på ellens hentesett, er halvveis på lillebrors romper, har strikket skjørtet og begynt på ermene til augustkjolen og er halvveis på stjernekysen :hilarious: Også har jeg en hel skuff med halve prosjekter i skapet, men det snakker vi ikke om :bag:

Jeg må ferdigstille litt ting nå fremover, har alt for mange prosjekter på gang :p Fikk gjort ferdig lillesøsters romper ikveld, har ermer, strikk og knapper igjen på ellens hentesett, er halvveis på lillebrors romper, har strikket skjørtet og begynt på ermene til augustkjolen og er halvveis på stjernekysen :hilarious: Også har jeg en hel skuff med halve prosjekter i skapet, men det snakker vi ikke om :bag:

Akkurat nå har jeg, foruten to kofter til meg, «bare» en Vingejakke og Klokketeppe på pinnene, men jeg begynner på Putty lyse nå, og har garn til jakken + garn til blant annet en romper + jakke fra Sandnes, 3 Lillebrors romper, 2 bloomers ...og og og ...mange mange planer. Må begynne på en julekjole snart, og antrekk til dåpen. Herregud, må ordne med dåp også - dvs booke dato. Jeg får ikke gjort noe denne gangen, mens de to andre ungene nærmest var døpt på denne tiden ...:bag:

Har en lilja jakke til meg selv (ferdig med 1,5 erme), en rillejakke til frøkna (mangler bare siste ermet og montering) og siste del på en bukse/selebukse på aaaaaaaalt for små pinner. 2,5 pinne blir smått og tykt når man strikker stramt :P Burde ha valgt pinne 3,5 eller noe haha!

Og noen tepper, men de teller liksom ikke

Driver og gjør et forsøk på å ferdigstille en ego-UFO. Skal til slutt bli After Eight genseren designet av Irene Tunheim. :)
Hva har dere på pinnene i dag?

Vedlegg

• D6211C02-616E-41B7-9E58-D77AF1B572A9.jpeg
    D6211C02-616E-41B7-9E58-D77AF1B572A9.jpeg
    329,8 KB · Visninger: 17
Og det siste som kom av pinnene var denne rillestrikka omslagsjakken. Oppskrift funnet på garnstudio (Drops design) og garnet brukt var Drops fabel :)
Lettstrikket jakke, men festing av tråder og hekling av kant rundt er og blir litt kjedelig :p

Vedlegg

• 9D892394-C254-4F24-ADB6-54606A4A874B.jpeg
    9D892394-C254-4F24-ADB6-54606A4A874B.jpeg
    483,1 KB · Visninger: 16
Den blir nok helt himmelsk å ha på, selv om jeg kan skrive under på at å strikke på fluffy garn er håpløst ;)
Nydelige farger ❤️
Ja, jeg mistenker at det blir en ny favoritt! Har en lignende i hakket mindre fluffy garn, og den er brukt så mye at den har blitt fluffy. :p
Hvis den blir så god som jeg tror kan det hende at jeg om en stund glemmer hvor håpløst garnet er og strikker en til i andre farger. :p

Og det siste som kom av pinnene var denne rillestrikka omslagsjakken. Oppskrift funnet på garnstudio (Drops design) og garnet brukt var Drops fabel :)
Lettstrikket jakke, men festing av tråder og hekling av kant rundt er og blir litt kjedelig :p

Montering og den slags er alltid gørr gørr gørr ...

Back
Topp