Håndarbeid

Jeg kjøpte nyeste klompelompe boka vinterbarn og spurte mamma om hun kunne strikke en dinosaur heldress til minstemann. Hun fikk oppskrift av meg i går og i dag fikk jeg bilde tilbake. Hun har kommet godt igang allerede

Oldemor her har også kjøpt, så skal fint plukke litt diverse hun kan fikle med ;)

Ja. Strikking med baby tar tiiiiiiid ...

Ja. Strikking med baby tar tiiiiiiid ...
Ja, går ikke like fort som før :p Her strikkes det under amming, så har i det minste noen timer iløpet av dagen jeg sitte pent i ro og strikke :angelic: Men det blir ikke mange rundene før jeg blir avbrutt av noe.

Ja, går ikke like fort som før :p Her strikkes det under amming, så har i det minste noen timer iløpet av dagen jeg sitte pent i ro og strikke :angelic: Men det blir ikke mange rundene før jeg blir avbrutt av noe.

Prøver på det samme, men ikkr alltid like lett, i alle fall ikke med montering og litt sånne styrete ting hvor man må konsentrere seg skikkelig.

Prøver på det samme, men ikkr alltid like lett, i alle fall ikke med montering og litt sånne styrete ting hvor man må konsentrere seg skikkelig.
Nei, det må bli litt enklere prosjekter enn det! Her strikkes det på en kjole, så er ganske greit å kombinere. Hoverproblemet vårt for tiden er at hun hele tiden slipper taket fordi hun er så tett i nesa. Så blir liksom bare noen få masker om gangen før jeg må hjelpe henne på igjen :p

Jeg sliter litt med valg av garn til en sorbet cardigan (eller genser) ...hva synes dere?

EABC859E-57B1-4D22-BE32-17206D54ADCE.jpeg

D2DA21D4-7F23-4B2C-985C-15224C4F8329.jpeg

C88C0201-79A1-4B10-A111-C420F01587E8.jpeg

Høstfarger. Jeg heller veldig mot 3 (grønt), men er usikker. Va tycks?

Nei, det må bli litt enklere prosjekter enn det! Her strikkes det på en kjole, så er ganske greit å kombinere. Hoverproblemet vårt for tiden er at hun hele tiden slipper taket fordi hun er så tett i nesa. Så blir liksom bare noen få masker om gangen før jeg må hjelpe henne på igjen :p

Jeg finner ikke helt gode stillinger å strikke i jeg, enten er hodet hennes i veien, eller beina, eller hele ungen ...:p:hilarious:

Ikke lett å strikke når hun er i nesten kolikk-modus og på enten bysses eller holdes på.. Sovet så korte perioder for tiden. Og generelt urolig :(

Min første tanke var - blå eller lys rosa. Neste tanke - har hun postet bildet to ganger? Tredje tanke - åååå, det er kun nederste nøste som forandrer seg... da likte jeg best grønn [emoji1303]

Haha. Ja, det var jo så opplagt for meg, men skjønner godt at det ikke var så lett å se sånn med en gang. Så en variant med noen av de samme fargene som var så innmari fin, så jeg tror det blir bedre ferdig strikket enn det bildet evt gir inntrykk av.

Da er vi ganske enig!

Jeg hadde gått for bilde 2, men fine varianter alle :)

Det er min andre favoritt. Jeg er veldig veldig glad i blått - og egentlig derfor jeg vurderer grønt, fordi jeg som regel alltid velger blått.

Det er min andre favoritt. Jeg er veldig veldig glad i blått - og egentlig derfor jeg vurderer grønt, fordi jeg som regel alltid velger blått.

Da er vi to! Jeg er også veldig glad i blått, og velger alltid det :) Men forandring fryder, og grønt er jo skikkelig lekkert sammen med de andre fargene der :)

Da er vi to! Jeg er også veldig glad i blått, og velger alltid det :) Men forandring fryder, og grønt er jo skikkelig lekkert sammen med de andre fargene der :)

Ja, eller - det er i alle fall noe med å bevege seg utenfor komfortsonen. Det er jo greit å ha noe annet enn blått i garderoben også, egentlig. :p Men du skal se det blir blått allikevel.

Det var ein veldig fin grønfarge :) lykke til :)

Ja, synes jeg også. Lun farge.

Garn til sorbet er utsolgt overalt, så jeg legger det på is inntil videre. Like greit, for jeg har nok garn og nok prosjekter any way. Snorkfrøken sovnet rundt midnatt og jeg har hatt min hellige strikketime før loppekassa.

Bare 80 cm igjen ...:p

36F17987-2B0E-4A9F-90DA-E79BA3523611.jpeg

Noen som vet om noen som syr og/eller dekorerer omslagsbodyer? Fine stoffer, print eller broderier.

Last edited:
Back
Topp