Håndarbeid

1/2 på første ermet av lilja cardigan! Bare mye igjen :P

Bittesmå votter til lillesøster (Fjottevott fra Klompelompes Vinterbarn).
Og Dinosaurlue til storebror.
4aa4f73bbae2e6b7f94b4e821dae434f.jpg
24853fa52f35564fb3f75882abd20f6a.jpg

Lurer på hvor mye arbeid det er å sy en body om til omslagsbody. Ser for meg at hvis man finner et stoff som passer, så kan man lage underste omslaget ganske enkelt.
Nå må vi ikke skifte så mange bodyer pr dag lengre, så omslag er ikke like "dødsnødvendig", men foretrekker de langt på vei fortsatt.

Garn til sorbet er utsolgt overalt, så jeg legger det på is inntil videre. Like greit, for jeg har nok garn og nok prosjekter any way. Snorkfrøken sovnet rundt midnatt og jeg har hatt min hellige strikketime før loppekassa.

Bare 80 cm igjen ...:p

Vis vedlegget 275027
Fiint! Jeg elsker mitt, virkelig det beste jeg noengang har strikket. Brukes hver dag, og får så mye skryt av det :D
Hvordan syns du det er å strikke? Jeg syns det gikk overraskende fort unna når jeg tok meg tid til det :p

Jeg strikker augustkjolen fra sandnes garn for øyeblikket. Leste ei på instagram som mente den fløy av pinnene i minste størrelse, men det skjer ikke her :p Snart ferdig med skjørtet da, så begynner nok på ermene idag eller imorgen :)

Fiint! Jeg elsker mitt, virkelig det beste jeg noengang har strikket. Brukes hver dag, og får så mye skryt av det :D
Hvordan syns du det er å strikke? Jeg syns det gikk overraskende fort unna når jeg tok meg tid til det :p

Det blir så mykt, luftig og godt! Og ja - det går overraskende fort å strikke. Potensiale til å bli ferdig før jul er liksom virkelig til stede! Jeg har strikket 25 cm straks, og foruten litt knøling der jeg har rotet med hvor jeg var i mønsteret, så er det et takknemlig mønster å strikke. Jeg teller mye når jeg strikker og dette er lett å følge uten å måtte se på mønsteret hele tiden. Går litt på autopilot etterhvert. Gleder meg til det er ferdig! :D

Jeg strikker augustkjolen fra sandnes garn for øyeblikket. Leste ei på instagram som mente den fløy av pinnene i minste størrelse, men det skjer ikke her :p Snart ferdig med skjørtet da, så begynner nok på ermene idag eller imorgen :)

Augustkjolen er kjempefin, men fly av pinnene? Patentstrikk flyr ingen steder ...:bag:

Jeg ble ferdig med Putty bleiebukse i kveld og har begynt på Knotteshorts. Parallellt med teppet altså. Skal jo strikke jakken og kysen til Putty også, men veksler litt. Strikker det i 6-9 mnd uansett, og bleiebuksen er jo gedigen. Ingen fare om jeg bruker litt tid på resten. Så mye fint, so little time ...

Augustkjolen er kjempefin, men fly av pinnene? Patentstrikk flyr ingen steder ...:bag:

Jeg ble ferdig med Putty bleiebukse i kveld og har begynt på Knotteshorts. Parallellt med teppet altså. Skal jo strikke jakken og kysen til Putty også, men veksler litt. Strikker det i 6-9 mnd uansett, og bleiebuksen er jo gedigen. Ingen fare om jeg bruker litt tid på resten. Så mye fint, so little time ...
I hvert fall ikke på pinne 2,5 :p Jeg strikker den i minste størrelse, men ble litt skeptisk når jeg innså hvor mye jobb det er. Vil jo den skal kunne brukes lenge da. Men så er det meningen hun skal bruke den i bryllup og flere anledninger ibhøst, og da blir det dumt med 6-9 mnd :rolleyes:

Jeg strikka også mye parallellt med teppet. Gikk fort i slutten når jeg ville bli ferdig, men så var ungen inni magen på den tiden da :p
For øvrig er strikkelista så lang at jeg får mareritt om den :hilarious:

42BFEDAA-88E0-4042-9E4B-2A865DDC6450.jpeg

I hvert fall ikke på pinne 2,5 :p Jeg strikker den i minste størrelse, men ble litt skeptisk når jeg innså hvor mye jobb det er. Vil jo den skal kunne brukes lenge da. Men så er det meningen hun skal bruke den i bryllup og flere anledninger ibhøst, og da blir det dumt med 6-9 mnd :rolleyes:

Jeg strikka også mye parallellt med teppet. Gikk fort i slutten når jeg ville bli ferdig, men så var ungen inni magen på den tiden da :p
For øvrig er strikkelista så lang at jeg får mareritt om den :hilarious:

Der sier du noe - man blir nesten stressa av alt man vil strikke og har planer om. Gådd!

Hvis du strikker kjolen med litt kortere ermer og evt noen cm lenger skjørt, så kan den nok brukes lenge allikevel. Ofte er jo skjørtene ganske korte på baby- og småbarnskjoler, så uproblematisk å forlenge det litt.

Der sier du noe - man blir nesten stressa av alt man vil strikke og har planer om. Gådd!

Hvis du strikker kjolen med litt kortere ermer og evt noen cm lenger skjørt, så kan den nok brukes lenge allikevel. Ofte er jo skjørtene ganske korte på baby- og småbarnskjoler, så uproblematisk å forlenge det litt.
Ja, jeg har lagt på litt på skjørtet, og legger på litt på ermene, så kan de brettes opp i starten tenker jeg :happy:
Apropos for mye planer, gikk jeg på både en garnsmell og strikkeboksmell i byen idag :hilarious: Tror jeg lovet meg selv garnkjøpestopp for noen måneder siden :angelic:

Last edited:
Erme nummer 2 på pinnene! Må finne fram strikkepinnen til resten av jakken snart :D

Ja, jeg har lagt på litt på skjørtet, og legger på litt på ermene, så kan de brettes opp i starten tenker jeg :happy:
Apropos for mye planer, gikk jeg på både en garnsmell og strikkeboksmell i byen idag :hilarious: Tror jeg lovet meg selv garnkjøpestopp for noen måneder siden :angelic:

Merkelig hvor fort gjort det er ...;) Å smelle litt altså! :bag:

Ferdig Putty
54C9F94E-120E-43CB-8151-E1E56DA1E431.jpeg

...strikket med feil garn i natt, så måtte rekke opp det jeg hadde gjort og begynne på nytt. Men det går ganske fort med denne shortsen heldigvis. Morsom å strikke også, og tror den blir veldig fin!
20D35D41-17A3-4E5D-9AF2-821E4A2193C5.jpeg

Så mye fint dere lager! Jeg holder på med en sokk nr2. Blir vel ferdig til et barnebarn eller noe med den farten jeg holder .

Jeg vurderer å lage en "best of august"-liste av alt dere har strikket og rett og slett betale noen for å lage kopier til meg. :p

Guttens grandtante har strikket en heldrakt som er skikkelig praktisk altså! Skal få lastet opp et bilde.

Merkelig hvor fort gjort det er ...;) Å smelle litt altså! :bag:
Tror ikke jeg ville fått brukt opp alt garnet og oppskriftene jeg har om jeg så sluttet å jobbe og heller strikket på fulltid resten av livet :shy: Men klarer allikevel å komme med gode argumenter for meg selv hver gang jeg vil ha noe nytt :hilarious:

Tror ikke jeg ville fått brukt opp alt garnet og oppskriftene jeg har om jeg så sluttet å jobbe og heller strikket på fulltid resten av livet :shy: Men klarer allikevel å komme med gode argumenter for meg selv hver gang jeg vil ha noe nytt :hilarious:

Hahahaha, samme her :P

Back
Topp