Håndarbeid

Nei da vet jeg søren ikke. Men snuppa di er jo ikke sååå stor heller ...:confused005
Jeg fant ut hvor feilen lå - det må være feil i maskeantall som skal plukkes opp rundt beina. Selv om jeg plukket opp flere enn det sto var det for trangt. Rakk opp vrangborden, og uten noe rundt kanten passer den akkurat. Litt snau over stumpen, så kunne godt vært noen cm høyere..

Noen som har tenkt å strikke juleantrekk? :)

Hva skal dere i så fall strikke, og hvilken størrelse?

Her er noen kjoler jeg vurderer å strikke til jul (i enten adventslilla, rødt eller hvitt) Str 6-9 mnd antakelig, kanskje str 1 år så det kan brukes lenge.
5E54CF32-090C-4CA9-AAC5-3E35D66BCCB6.jpeg

Inspirer meg gjerne med noe annet. Jeg er slett ikke sikker. Synes matroskjole er så nydelig også, feks. Skulle gjerne strikket Ministrikk sin, men de oppskriftene finnes jo ikke lenger.

Noen som kan anbefale et strikkepinnesett med utskiftbare pinner (rundpinner)? Er så vanskelig å vite hva som er bra! Jeg strikker mest til baby, så bør ha med de tynneste pinnene, helst str 2,5 men hvertfall fra str 3.

Sniker fra juli, men spør her siden dere virker som en rimelig stor gjeng med greie på håndarbeid :)

Har både knitpro symhonie og knitpro cubics (firkantete pinner) og liker begge to veldig godt :)

2,5 får du ikke med utskiftbar wire, da er pinnen for tynn til å gjøre overgangen solid nok. Men fra 3 og oppover funker det. Jeg er selv meget fornøyd med KnitPro, bruker det hele tiden. Ellers er Zink-pinnene KnitPro veldig gode, hvis du ikke trenger utskiftbar. Ikke trepinner, men utrolig gode å strikke med. Jeg har alle pinner i minste størrelse i dem, 2 og 2,5. Noen større også, bare fordi de er gode. De med utskiftbar er Symphonie eller Kubics. Smak og behag hva man liker der. Jeg liker begge, men synes Kubics brekker lettere i festet til overgang.
Tusen takk for informativt svar! Jeg skal sjekke ut alle du nevner :)

Her er noen få av de kjolene som er på min liste over aktuelle kandidater til juleantrekk. Noen av de med små moderasjoner. (Vil ikke ha lange ermer)
Jammen ikke lett å bestemme seg!

pixlr-1024x1024.jpg

Her er noen få av de kjolene som er på min liste over aktuelle kandidater til juleantrekk. Noen av de med små moderasjoner. (Vil ikke ha lange ermer)
Jammen ikke lett å bestemme seg!

Vis vedlegget 274358

Ok. Nå gjorde du meg forvirra!! Haha. Fine! (Vil ikke ha lange ermer jeg heller, men det kan man jo bare tilpasse selv hvis oppskriften har det).

Ok. Nå gjorde du meg forvirra!! Haha. Fine! (Vil ikke ha lange ermer jeg heller, men det kan man jo bare tilpasse selv hvis oppskriften har det).
Da er vi flere. :D
Det er så mange fine oppskrifter at egentlig skulle døgnet hatt 48 (strikke)timer og vesla gått i kjole hver dag. Og guttene også, for å få brukt alle.

Jeg skal for første gang strikke egostrikk! Gleder meg noe sykt til å få garnet! Har oppskrift på ingendikkedare (?), både genser og cardigan, men det får bli senere.

Valget falt på Lilja jakke av Anett Opheim i natur. Prøver bli ferdig til 3/11 så jeg kan bruke over blusen på navnefesten. Tror jeg dropper knappene, kjenner jeg meg selv blir det aldri brukt.

10B6E853-C8F5-462C-A6BC-29C83B317546.jpeg

Hadde også håpet å få strikket en cardigan lik den gule under i natur som Leah kan ha :)
FAE137F5-DC94-4889-824C-4C3C21B46CA0.jpeg

Vedlegg

• EB7747D2-C950-4F58-A4DA-269A19EA17BF.jpeg
    EB7747D2-C950-4F58-A4DA-269A19EA17BF.jpeg
    652,1 KB · Visninger: 32
Jeg kjøpte nyeste klompelompe boka vinterbarn og spurte mamma om hun kunne strikke en dinosaur heldress til minstemann. Hun fikk oppskrift av meg i går og i dag fikk jeg bilde tilbake. Hun har kommet godt igang allerede

Vedlegg

• 2152EAE5-4213-4550-A9D0-79536E846DD9.jpeg
    2152EAE5-4213-4550-A9D0-79536E846DD9.jpeg
    427,5 KB · Visninger: 46
Back
Topp