Noen som har tenkt å strikke juleantrekk?
Hva skal dere i så fall strikke, og hvilken størrelse?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Strikker nok en kjole til lilleNoen som har tenkt å strikke juleantrekk?
Mulig dansekjolen fra ministrikk, men er usikker på om den vil passe da den starter på 1 år. Men vet mange sier den er liten i størrelsen og begynner å bruke den veldig tidlig. Ellers gjerne dahliakjolen fra Lene Holme Samsøe eller puttykjolen fra Sandnes garn Dansekjolen er kjempesøt! (*skrive opp på listen*)Strikker nok en kjole til lilleMulig dansekjolen fra ministrikk, men er usikker på om den vil passe da den starter på 1 år. Men vet mange sier den er liten i størrelsen og begynner å bruke den veldig tidlig. Ellers gjerne dahliakjolen fra Lene Holme Samsøe eller puttykjolen fra Sandnes garn
blir nok i størrelse 6 mnd tipper jeg, så den kan brukes en stund. Kjole er så kjedelig når der blir så mange masker på bunn
![]()
Vis vedlegget 274317 Vis vedlegget 274318
Jeg gir altså snart opp tiddelibom! Denne kortbuksen er strikket med riktige mål og antall masker i størrelse 3 måneder. Jeg får den ikke en gang på vesla!![]()
Vis vedlegget 274317 Vis vedlegget 274318
Jeg gir altså snart opp tiddelibom! Denne kortbuksen er strikket med riktige mål og antall masker i størrelse 3 måneder. Jeg får den ikke en gang på vesla!![]()
Ææ, nei, det har jeg ikke sjekket! Det kan forklare hvorfor alt blir størrelse mikroskopisk selv om jeg velger 3 mnd...Grattis med fullført skjerf!
Og så kjedelig med romperen. Jeg har strikket den samme med seler, bare sliter med å få selene ferdig ...ikke prøvd den altså, men den ser mer enn stor nok ut, vel etter rettelser. Urk. Må være noe galt med den oppskriften du har også. Har du sjekket rettelsene til boka, om det er feil i oppskriften du har brukt?
Google det, så finner du alle rettelsene på nett. Det er en del. Her var cm-målene helt på jordet, skjønte ikke noe, og så viste det seg jo at førsteutgaven er full av feil ...
Står ingenting om hverken Olavas sommerdrakt eller kortbuksen... hmm. Kanskje jeg har en baby som bare ikke passer deres plagg. Har ikke opplevd lignende med andre oppskrifter.
Jeg elsker knitpro nova cubics, men det er ikke alle som liker firkantede pinner.Noen som kan anbefale et strikkepinnesett med utskiftbare pinner (rundpinner)? Er så vanskelig å vite hva som er bra! Jeg strikker mest til baby, så bør ha med de tynneste pinnene, helst str 2,5 men hvertfall fra str 3.
Sniker fra juli, men spør her siden dere virker som en rimelig stor gjeng med greie på håndarbeid![]()
Takk for svar! Skal sjekke ut knitproJeg elsker knitpro nova cubics, men det er ikke alle som liker firkantede pinner.
Mange skryter av de andre settene til knitpro, men de har jeg selv ikke prøvd.
Noen som kan anbefale et strikkepinnesett med utskiftbare pinner (rundpinner)? Er så vanskelig å vite hva som er bra! Jeg strikker mest til baby, så bør ha med de tynneste pinnene, helst str 2,5 men hvertfall fra str 3.
Sniker fra juli, men spør her siden dere virker som en rimelig stor gjeng med greie på håndarbeid![]()
Står ingenting om hverken Olavas sommerdrakt eller kortbuksen... hmm. Kanskje jeg har en baby som bare ikke passer deres plagg. Har ikke opplevd lignende med andre oppskrifter.
Den dressen fra klompelompe fant jeg ut at jeg hadde strikket i minste størrelse, så var derfor den er for kort.![]()

Nei, ikke sant.. pussige greier. Gir oppskriften ett nytt forsøk, så får vi se om det funker den gangen.Nei da vet jeg søren ikke. Men snuppa di er jo ikke sååå stor heller ...![]()
Noen som har tenkt å strikke juleantrekk?