Håndarbeid

Noen som har tenkt å strikke juleantrekk? :)

Hva skal dere i så fall strikke, og hvilken størrelse?

Skulle gjerne gjort det, men får ikke så mye tid til strikking.

Men har begynt på en genser til minstemann da :) i str 1 år.

Strikker nok en kjole til lille :happy: Mulig dansekjolen fra ministrikk, men er usikker på om den vil passe da den starter på 1 år. Men vet mange sier den er liten i størrelsen og begynner å bruke den veldig tidlig. Ellers gjerne dahliakjolen fra Lene Holme Samsøe eller puttykjolen fra Sandnes garn :) blir nok i størrelse 6 mnd tipper jeg, så den kan brukes en stund. Kjole er så kjedelig når der blir så mange masker på bunn :p

Strikker nok en kjole til lille :happy: Mulig dansekjolen fra ministrikk, men er usikker på om den vil passe da den starter på 1 år. Men vet mange sier den er liten i størrelsen og begynner å bruke den veldig tidlig. Ellers gjerne dahliakjolen fra Lene Holme Samsøe eller puttykjolen fra Sandnes garn :) blir nok i størrelse 6 mnd tipper jeg, så den kan brukes en stund. Kjole er så kjedelig når der blir så mange masker på bunn :p
Dansekjolen er kjempesøt! (*skrive opp på listen*)
Har også vurdert dahliakjolen, men det er så vanskelig å bestemme seg. :p
Har sett en kjempefin lyseblå kjole et sted, men kommer søren meg ikke på hvor jeg har sett den. Typisk at man skulle glemme å skrive det ned før ammetåka slo til. :p

20180910_115010-1080x1080.jpg 20180910_114913-1080x1080.jpg

Jeg gir altså snart opp tiddelibom! Denne kortbuksen er strikket med riktige mål og antall masker i størrelse 3 måneder. Jeg får den ikke en gang på vesla! :arghh:

Vis vedlegget 274317 Vis vedlegget 274318

Jeg gir altså snart opp tiddelibom! Denne kortbuksen er strikket med riktige mål og antall masker i størrelse 3 måneder. Jeg får den ikke en gang på vesla! :arghh:

Grattis med fullført skjerf!

Og så kjedelig med romperen. Jeg har strikket den samme med seler, bare sliter med å få selene ferdig ...ikke prøvd den altså, men den ser mer enn stor nok ut, vel etter rettelser. Urk. Må være noe galt med den oppskriften du har også. Har du sjekket rettelsene til boka, om det er feil i oppskriften du har brukt?
Google det, så finner du alle rettelsene på nett. Det er en del. Her var cm-målene helt på jordet, skjønte ikke noe, og så viste det seg jo at førsteutgaven er full av feil ...

Grattis med fullført skjerf!

Og så kjedelig med romperen. Jeg har strikket den samme med seler, bare sliter med å få selene ferdig ...ikke prøvd den altså, men den ser mer enn stor nok ut, vel etter rettelser. Urk. Må være noe galt med den oppskriften du har også. Har du sjekket rettelsene til boka, om det er feil i oppskriften du har brukt?
Google det, så finner du alle rettelsene på nett. Det er en del. Her var cm-målene helt på jordet, skjønte ikke noe, og så viste det seg jo at førsteutgaven er full av feil ...
Ææ, nei, det har jeg ikke sjekket! Det kan forklare hvorfor alt blir størrelse mikroskopisk selv om jeg velger 3 mnd...

Noen som kan anbefale et strikkepinnesett med utskiftbare pinner (rundpinner)? Er så vanskelig å vite hva som er bra! Jeg strikker mest til baby, så bør ha med de tynneste pinnene, helst str 2,5 men hvertfall fra str 3.

Sniker fra juli, men spør her siden dere virker som en rimelig stor gjeng med greie på håndarbeid :)

Noen som kan anbefale et strikkepinnesett med utskiftbare pinner (rundpinner)? Er så vanskelig å vite hva som er bra! Jeg strikker mest til baby, så bør ha med de tynneste pinnene, helst str 2,5 men hvertfall fra str 3.

Sniker fra juli, men spør her siden dere virker som en rimelig stor gjeng med greie på håndarbeid :)
Jeg elsker knitpro nova cubics, men det er ikke alle som liker firkantede pinner. :)
Mange skryter av de andre settene til knitpro, men de har jeg selv ikke prøvd.

Jeg elsker knitpro nova cubics, men det er ikke alle som liker firkantede pinner. :)
Mange skryter av de andre settene til knitpro, men de har jeg selv ikke prøvd.
Takk for svar! Skal sjekke ut knitpro :) er det noe spesielt jeg bør være obs på når det gjelder sånne sett? Altså om det er noe som bør være med, eller annet som sier noe om kvalitet? Er så kjipt å gå på et bomkjøp.

2,5 får du ikke med utskiftbar wire, da er pinnen for tynn til å gjøre overgangen solid nok. Men fra 3 og oppover funker det. Jeg er selv meget fornøyd med KnitPro, bruker det hele tiden. Ellers er Zink-pinnene KnitPro veldig gode, hvis du ikke trenger utskiftbar. Ikke trepinner, men utrolig gode å strikke med. Jeg har alle pinner i minste størrelse i dem, 2 og 2,5. Noen større også, bare fordi de er gode. De med utskiftbar er Symphonie eller Kubics. Smak og behag hva man liker der. Jeg liker begge, men synes Kubics brekker lettere i festet til overgang.

Snik i vei forresten og del gjerne det du strikker!

Står ingenting om hverken Olavas sommerdrakt eller kortbuksen... hmm. Kanskje jeg har en baby som bare ikke passer deres plagg. Har ikke opplevd lignende med andre oppskrifter.
Den dressen fra klompelompe fant jeg ut at jeg hadde strikket i minste størrelse, så var derfor den er for kort. :p

Nei da vet jeg søren ikke. Men snuppa di er jo ikke sååå stor heller ...:confused005

Oldemor til frøkna har strikket en rød kjole :) Kan legge ut etterpå, veldig nydelig ❤️

Back
Topp