Håndarbeid

Valgte den selv, synes den er kjempefin! Svigermor ville hatt en av de andre i heftet, med enorme mengder blonder....

Det kan rett og slett bli litt for mye. Denne har det finslige med hullmønster, men samtidig er den så «ren».

Vrææææææl. Strikket minsten dukkejakke fra klompelompe. Står at man trenger 50g tråd, så da valgte jeg en farge jeg bare har ett nøste i. Og hva skjer? Det er for lite tråd til 2 cm erme!!! Jeg har sjekket tusen ganger at jeg har holdt strikkefastheten og alt... grrrrr - What to do? Rekke opp hele dritten, kaste hele dritten, eller lage perlestrikk-kanten på ermene med en annen farge? (Ocd-meg får vondt av alle alternativene).

Vrææææææl. Strikket minsten dukkejakke fra klompelompe. Står at man trenger 50g tråd, så da valgte jeg en farge jeg bare har ett nøste i. Og hva skjer? Det er for lite tråd til 2 cm erme!!! Jeg har sjekket tusen ganger at jeg har holdt strikkefastheten og alt... grrrrr - What to do? Rekke opp hele dritten, kaste hele dritten, eller lage perlestrikk-kanten på ermene med en annen farge? (Ocd-meg får vondt av alle alternativene).

Åååhrg. Sånt er så ergerlig! Men jeg hadde kanskje satset på å lage en kant i en annen farge, evt. en lysere eller mørkere variant av den fargen du strikker i.

Om du har igjen magebåndet til garnet så høre med blant annet strikkesiden på Facebook om noen har en rest av det nøstet med det garnet og partinr. Du kan være heldig.

Dårlig bilde, men her er dåpskjolen vår.
Vis vedlegget 266181

Oppskriften er fra Sandnes. Bedre bilde her. Men det er masse masse fint å strikke altså!
Vis vedlegget 266182
Den var kjempefin![emoji8] jeg har sett på en med hullmønster over hele kjolen, tror den er i samme heftet som den der?
Spørsmålet for min del er vel om man rekker å bli ferdig til dåpen, om man skal begynne å strikke 5 uker før termin

Image1531334950.145419.jpg

Begynt på sokker til tanta mi. (Hun som la ut snap av en sokk med hull i tåa for en stund siden og skyldte på studentlivet [emoji23])

IMG_4877.JPG

Ferdig med minsten-dukkejakke til Rolf. Får vondt i hele meg av slutten på de ermene, men orket ikke rekke opp igjen hele jakken for å lage kortere mellomrom mellom knapphullene, for da er sikkert jakken for liten når den en gang blir ferdig. Den lyse gråfargen var eneste fargen jeg hadde i samme garntype. Jaujau...

Har forresten jukset med mønsteret foran og laget det samme som på den hvite buksen jeg laget for noen dager siden.

Ble endelig ferdig med teppet her forleden!
Nå må det bare blokkes, og så er det klart .:)
Også fått fart på hulltightsen igjen. Mangler et halvt bein før de skal settes sammen.
Nå er jeg litt lei av grått. :p

Vis vedlegget 266435

Ferdig med minsten-dukkejakke til Rolf. Får vondt i hele meg av slutten på de ermene, men orket ikke rekke opp igjen hele jakken for å lage kortere mellomrom mellom knapphullene, for da er sikkert jakken for liten når den en gang blir ferdig. Den lyse gråfargen var eneste fargen jeg hadde i samme garntype. Jaujau...

Har forresten jukset med mønsteret foran og laget det samme som på den hvite buksen jeg laget for noen dager siden.

Syns den ble kjempefin jeg ❤️

Vis vedlegget 266435

Den ble jo kjempefin :)

Vis vedlegget 266435

Jeg syns den ble kjempesøt med grått jeg! Ser ut som det er med vilje :happy:

:stinkyfeet:
Ble endelig ferdig med teppet her forleden!
Nå må det bare blokkes, og så er det klart .:)
Også fått fart på hulltightsen igjen. Mangler et halvt bein før de skal settes sammen.
Nå er jeg litt lei av grått. :p
Ååå, jeg har enda 4/10 nøster igjen før teppet er ferdig :shifty: Men måtte prioritere hentesettet, så det ble klart igår i hvert fall

Back
Topp