Håndarbeid

Noen som syr her? Jeg tok frem min men har ikke sydd siden 7klasse .Fikk aldri tid til å sy etter jeg kjøpte den...

Skal stoffet alltid vaskes først? Hva bør man sy først?

Thanks!
Jeg vasker ikke alltid. :oops:
Liker å leve litt farlig. :D

Har aldri sydd det, liker best å sy i stretch ;) Men så at speiltvillingene hadde lagt ut en tutorial på babynest nå i løpet av de siste dagene :)
Hmmm. Skal prøve å lage en bukse med stretch i livet og . Men symaskinen bråker sånn. Billige greie så får aldri begynt når barna sover. Tips til litt stille symaskin?

Hmmm. Skal prøve å lage en bukse med stretch i livet og . Men symaskinen bråker sånn. Billige greie så får aldri begynt når barna sover. Tips til litt stille symaskin?
Har du en singer? Fly den ut vinduet!!

Anbefaler Brother, elsker min :) har en innov-is 55, men det finnes billigere varianter av den. Mange er fornøyde med janome også, men unngå for all del bernina (spesielt de du får hos stoff og stil) og singer...
husk å bruke stretchnål, og stretchsøm :) polyestertråd på bomullsjersey :)

Regner bare jeg blir rimelig skuffet hvis jeg bruker laaang tid og krefter så burde jeg vasket det først. Hehehe
Det er en mulighet for det, ja. Jeg syr alltid en størrelse større enn det jeg tror, for da vet jeg at det passer. :p
Men hvis man klarer å vente er det absolutt best å vaske først. :)

Anbefaler Brother, elsker min :) har en innov-is 55, men det finnes billigere varianter av den. Mange er fornøyde med janome også, men unngå for all del bernina (spesielt de du får hos stoff og stil) og singer...
Enig angående singer! Jeg ga min bort på finn, med advarsel.
Min vanlige er en janome dc6030. :love7

Takk for råd! Jeg fikk en av mannen dagen før han reiste offshore men tror ikke han har peiling. Jeg ble helt sjokkert over at Jeg fikk symaskin. Synes ikke det var fortjent .Men tør ikke bruke den før jeg har fått råd om en som er stille, hvis ikke er det ikke poeng å ha symaskin.
Men den tror jeg er singer ..Kan jo bare bytte den og kjøpe annen..

Takk for råd! Jeg fikk en av mannen dagen før han reiste ogmffsjorr, men tror ikke han har peiling. Jeg ble helt sjokkert over at Jeg fikk symaskin. Synes ikke det var fortjent .Mem tør ikke bruke den før jeg har fått råd om en som er dtille, hvis ikke er det ikke poeng å ha symaskin.
Men den tror jeg er singer ..Kan jo bare bytte den og kjøpe annen..
Har du mulighet til å bytte den anbefaler jeg VIRKELIG at du gjør det. Dårlig utstyr ødelegger virkelig gleden... hev min til fanden fort, og har nå en alt for dyr maskinpark på 3 maskiner [emoji14]

Har du mulighet til å bytte den anbefaler jeg VIRKELIG at du gjør det. Dårlig utstyr ødelegger virkelig gleden... hev min til fanden fort, og har nå en alt for dyr maskinpark på 3 maskiner [emoji14]
Går ikke ann å ta bilde men den heter: Singer (nooooo!!!) Fashion Mate 3337..

Har endelig bestilt meg boka "Kjærlighet på pinner" og har store planer om å sløse litt penger på salget til garnius :rolleyes: Sånn bare fordi jeg syns jeg fortjener litt trøsteshopping :angelic:

Strikking er en finfin hobby for deg i ukene fremover... [emoji1303]

Holder på med en liten lue til frøkna (må bare dobbeltsjekke imorgen at de kan/ønsker ha det garnet) og et teppe i mer passende størrelse ❤️

Enig angående singer! Jeg ga min bort på finn, med advarsel.
Min vanlige er en janome dc6030. :love7

Jeg er veldig glad i Janome.

Mamma hadde en gammel Singer, den var gull den. Men før de prøvde å endre konsept.

Min første maskin var Janome Easy Jeans. Det er et arbeidsjern av dimensjoner. Ikke så fryktelig mange «finesser», men den syr som heia gjennom også tykke, stive stoffer. Jeg angrer på at jeg solgte den, jeg skulle beholdt den OG kjøpt ny, ikke bare kjøpt ny.

Nå har jeg Janome MC6600 Pro, og den er helt super den. Har masse kraft og mange sømmer, kan også brodere bokstaver mm. Men til typ de enkle, gode jobbene (feks vognposer) mener jeg fortsatt Easy Jeans er best.

Ja, også har jeg en Janome-maskin til, MyLock 644d, en overlockmaskin.

Det minner meg om at jeg sjelden syr lenger. Det som jeg gjorde så mye og var så god på. Må kanskje ta opp den hobbyen igjen, når jeg har flyttet. Det er virkelig kjekt.

Har endelig bestilt meg boka "Kjærlighet på pinner" og har store planer om å sløse litt penger på salget til garnius :rolleyes: Sånn bare fordi jeg syns jeg fortjener litt trøsteshopping :angelic:

Det er deg vel unt!

Boken har jeg faktisk ikke hørt om, den må om mulig sjekkes ut.

Back
Topp