Håndarbeid

Plutselig er alt jeg har av klær betegnet til å passe fra midten av august og utover. Må i gang med å strikke prematurstørrelser [emoji33]
Tiddelibomstrikk har også veldig fine oppskrifter som går ned til prematurstørrelse :) Du kan jo se på oppskriftene på nettet om du liker noe av det. Enten kan man kjøpe digitale enkeltoppskrifter, eller så er det nylig kommet bok med mye fint!

Har ikke hjemme (jeg er veldig streng med meg selv på at et prosjekt må være ferdig før jeg får begynne på et nytt, og restegarnet lager jeg som regel sokker/votter av). Skal sende mannen/mamma ut på shopping i morgen. [emoji1303]

Du er flink [emoji50] Her har jeg sikkert 50-100kg garn og 10-15 påbegynte prosjekter som ligger[emoji849] Totalt unødvendig, skulle egentlig ønske jeg kun hadde garn til de prosjektene jeg jobbet med [emoji85] Alt garnet stresser meg [emoji56]

Ser sånn ut, ja. Til og med teppene er knapt større enn et A4-ark... Bare så kjedelig at det er helg. Må sende noen ut for å kjøpe garn. Skal bare høre med de på avdelingen først, om alpakkasilke er ok å bruke (jeg synes det er mykt og deilig), eller om det er for hårete og de heller ønsker ren babyull.
Vi fikk et teppe i alpakka silke når jenten min lå på nyfødt intensiven, og det ble veldig lite brukt pga det ble så hårete [emoji85]

Du er flink [emoji50] Her har jeg sikkert 50-100kg garn og 10-15 påbegynte prosjekter som ligger[emoji849] Totalt unødvendig, skulle egentlig ønske jeg kun hadde garn til de prosjektene jeg jobbet med [emoji85] Alt garnet stresser meg [emoji56]

Hadde det sånn en stund jeg også. Måtte bare gå for fullstendig skjerpings. Unntaket var en brodert juletrematte (også kalt evighetsprosjektet), som jeg la på hytta for ikke å klikke på det hjemme... så fint ut på bildet da jeg bestilte, men overså den bittelille detaljen at diameteren var 180 cm [emoji85]

Tiddelibomstrikk har også veldig fine oppskrifter som går ned til prematurstørrelse :) Du kan jo se på oppskriftene på nettet om du liker noe av det. Enten kan man kjøpe digitale enkeltoppskrifter, eller så er det nylig kommet bok med mye fint!

Skal sjekkes ut!

Snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart ferdig med olivesstrømpebukse i gammelrosa str 68 :D Mangler 14 runder glatt rundt og så ribben nederst :)

Det er da ingen som har sagt noe om at alle farger ikke går til begge kjønn. Mine gutter kan gå i rosa tyllkjole om de så vil.
Men de første små strikkeklærne skal ha enten rosa eller blå detaljer - akkurat som storebrødrene hadde.
Utenom det blir det nok heller lite rosa og lyseblått her i gården - jeg foretrekker jordfarger og retrofarger. ;)

Enig. Jeg tror det eneste jeg ikke ville kledt en nyfødt babygutt i, er lys rosa. Senere helt i orden. Og ellers synes jeg alt går til begge kjønn. Lyseblått er nydelig på jenter.

Enig. Jeg tror det eneste jeg ikke ville kledt en nyfødt babygutt i, er lys rosa. Senere helt i orden. Og ellers synes jeg alt går til begge kjønn. Lyseblått er nydelig på jenter.
Helt enig!
Leter etter garn i en helt nydelig blåfarge jeg har sett et bilde av. Det irriterer vettet av meg at jeg ikke finner riktig nyanse. Tenkte å strikke en lyseblå kjole med hvite detaljer. :)

Image1525035352.386083.jpg

Har igjen trådfesting og sy i knapper. Så er endelig lettvint (eller evighets) buksa ferdig [emoji4]

Rakket opp en del av heldressen idag, var et eller annet som ble helt feil så det ble ikke pent. Så da er utrolig nok den + litt av en sokk mine eneste uferdige prosjekter utenom 3 tepper som aldri sikkert blir ferdige :p

Rakket opp en del av heldressen idag, var et eller annet som ble helt feil så det ble ikke pent. Så da er utrolig nok den + litt av en sokk mine eneste uferdige prosjekter utenom 3 tepper som aldri sikkert blir ferdige :p

Flinkis! Kjedelig å rekke opp da, føles som dobbeltarbeid - minst!

Så fin den ble!! Hvor er det knapper?

På perlestrikken på høyre buksebein skal det være 5-6 knapper. Egentlig skal det være to knappestolper der men jeg juksa og strikka bare 5 m perlestrikk der.

Værste er at jeg trur Buksa er nesten like lang som guttungen [emoji23]

Back
Topp