Håndarbeid

Tom for garn for andre gang [emoji30] Min egen feil da.. Sjekka ikke strikkefastheten og endte opp med størrelse 1 år i stedet for 3-6 mnd [emoji85] Og fargen er mye mer grønn i virkeligheten!

IMG_7604.JPG

Måtte frem med den strenge pekefingern nå, kan ikke bare begynne på prosjekter men aldri fullføre!
Nei vet du, jeg trengte litt pause fra pinne 2,5 så jeg la opp til bladrillejakken på pinne 4,5 heller [emoji23] Også fikk jeg tak i nøstet jeg manglet til ankerdrakten, så da fortsatte jeg på den. Håpløst..
Se der ja! Sa det kom til å gå helt fint [emoji1319] Er ikke noen fan av ermestrikk selv, men det er fortsatt kjekkere enn mønster på vranga [emoji51]

Mønster på vrangen er helt fullstendig døden! Ellers liker jeg dårlig mønster der jeg strikker med mer enn to tråder samtidig. Det KAN gå med tre, men det er litt banning underveis på slike prosjekter og jeg unngår det så langt jeg kan. At det er flere farger i ett mønster er nå én ting, men det er det å strikke med alle fargene samtidig som er pain.

Nekter å gå og legge meg idag før selene er ferdig på denne! 11 cm igjen. Død over selestrikk [emoji88]

Lurt å strikke begge samtidig, så blir de ferdig i lik lengde til samme tid... [emoji1303]
Jeg må alltid strikke begge seler, ermer, bukseben og sokker samtidig. Hvis ikke blir det fort bare en :angelic: Så er det veldig greit å vite at de blir like lange ja, og at evt. økninger/fellinger havner på samme omgang :happy:

Jeg må alltid strikke begge seler, ermer, bukseben og sokker samtidig. Hvis ikke blir det fort bare en :angelic: Så er det veldig greit å vite at de blir like lange ja, og at evt. økninger/fellinger havner på samme omgang :happy:

Jeg noterer i oppskriften, så det går bra her. Prøvd noen ganger å strikke samtidig sokker med restegarn, men ender bare opp frustrert over at det ikke går fremover...

Plutselig er alt jeg har av klær betegnet til å passe fra midten av august og utover. Må i gang med å strikke prematurstørrelser [emoji33]

Plutselig er alt jeg har av klær betegnet til å passe fra midten av august og utover. Må i gang med å strikke prematurstørrelser [emoji33]

Ja, det må du :Heartblue Mener det er nøstebarn som har gitt ut en bok med oppskrifter til premature, sånn hvis du trenger litt ideer :)

Ja, det må du :Heartblue Mener det er nøstebarn som har gitt ut en bok med oppskrifter til premature, sånn hvis du trenger litt ideer :)

Takker! Har funnet en side som har link til masse gratisopppskrifter på luer, sokker og tepper til premature. Skal starte med noe som går raskt, så Rolf får noe hjemmelaget å ha på seg hvis han får komme litt ut av kuvøsen etter hvert [emoji1303]

Takker! Har funnet en side som har link til masse gratisopppskrifter på luer, sokker og tepper til premature. Skal starte med noe som går raskt, så Rolf får noe hjemmelaget å ha på seg hvis han får komme litt ut av kuvøsen etter hvert [emoji1303]

Høres ut som en veldig god plan :Heartred

Går raskt da i det minste ❤️

Går raskt da i det minste [emoji173]️

Ser sånn ut, ja. Til og med teppene er knapt større enn et A4-ark... Bare så kjedelig at det er helg. Må sende noen ut for å kjøpe garn. Skal bare høre med de på avdelingen først, om alpakkasilke er ok å bruke (jeg synes det er mykt og deilig), eller om det er for hårete og de heller ønsker ren babyull.

Ser sånn ut, ja. Til og med teppene er knapt større enn et A4-ark... Bare så kjedelig at det er helg. Må sende noen ut for å kjøpe garn. Skal bare høre med de på avdelingen først, om alpakkasilke er ok å bruke (jeg synes det er mykt og deilig), eller om det er for hårete og de heller ønsker ren babyull.

Satser på at noen kan få komme med litt garn til deg imorgen da :) Eller har du kanskje hjemme du kan bruke opp?

Satser på at noen kan få komme med litt garn til deg imorgen da :) Eller har du kanskje hjemme du kan bruke opp?

Har ikke hjemme (jeg er veldig streng med meg selv på at et prosjekt må være ferdig før jeg får begynne på et nytt, og restegarnet lager jeg som regel sokker/votter av). Skal sende mannen/mamma ut på shopping i morgen. [emoji1303]

Har ikke hjemme (jeg er veldig streng med meg selv på at et prosjekt må være ferdig før jeg får begynne på et nytt, og restegarnet lager jeg som regel sokker/votter av). Skal sende mannen/mamma ut på shopping i morgen. [emoji1303]

Fy så streng du er da :bag:

Back
Topp