Håndarbeid

Jeg er litt sur akkurat nå. Nesten ferdig med bena til pinsessbyxen (det geniale med ensfarget strikk og magic loop), og så oppdager jeg at jeg har fått et nøste feil parti på butikken. Og det synes. Kanskje ikke for mange av dere, men jeg ser det godt. Jeg får se hva jeg gjør, jeg mister litt motivasjonen av sånt. Hadde jeg dog visst det før jeg begynte å strikke hadde jeg enten kunnet bytte eller bruke det ene nøstet på overkropp og frynser, nå blir ett ben i hver farge. Jeg må tenke litt på denne før jeg strikker videre.

Men du kan ikke ta med nøstet tilbake til butikken og høre om de har det partiet igjen. Evt spør på strikkegrupper på fb om noen har igjen av den fargen og det partiet

Men du kan ikke ta med nøstet tilbake til butikken og høre om de har det partiet igjen. Evt spør på strikkegrupper på fb om noen har igjen av den fargen og det partiet

Joda, det er bare så ergerlig når du har strikket bena ferdig og skal til med å sette de sammen. Men nå er begge ben og sammenføyning i samme garn, og jeg fortsetter med samme garn inntil videre og der hvor langt jeg kommer. Om så volangene på rompa strikkes i den andre fargen, så er ikke det krise. Enten vil det knapt synes eller så blir det bare en gøyal «effekt». Jeg ser.

Får neppe byttet det nøstet som er strikket en del av allerede, eller?

Må vel helst være ubrukt ja

Må vel helst være ubrukt ja

Ja, samtidig er det jo til sist de i butikken som skal kontrollere at fargepartiet stemmer. Uansett så blir det symmetrisk ulikt parti nå, fremfor ett ben av hver, som jeg fortere ville irritert meg over enn å feks bruke det på bråt osv slik at det blir jevnt fordelt.

Ja, samtidig er det jo til sist de i butikken som skal kontrollere at fargepartiet stemmer. Uansett så blir det symmetrisk ulikt parti nå, fremfor ett ben av hver, som jeg fortere ville irritert meg over enn å feks bruke det på bråt osv slik at det blir jevnt fordelt.

Jeg fikk byttet er nøste som var feil parti engang. Dette var til et naturhvitt babyteppe jeg strikket til ei venninne. Hadde strikket godt over halve nøstet når jeg så det. Så skjønner frustrasjonen!!
Håper det ordner seg. Masse lykke til [emoji4]

På buksa jeg holder på med nå som går tregt (strikke ikke beina magic loop denne gangen. Så mangler jeg nå bare 16 riller så kan den samles til en bukse. Og jeg er lei av å strikke med 5 pinner og trur jeg kanskje har litt for lite garn til den likevel [emoji15]

Bare noen få runder på siste beinet nå før de skal settes sammen og strikkes videre! Skikkelig spent da det er første heldressen med arbeider og bein jeg skal strikke :)

Kjappinger altså! Jeg har akkurat startet på bein nr to på en bukse i str 1 år. Strikker ovenfra og ned, så er heldigvis siste innspurt...

På buksa jeg holder på med nå som går tregt (strikke ikke beina magic loop denne gangen. Så mangler jeg nå bare 16 riller så kan den samles til en bukse. Og jeg er lei av å strikke med 5 pinner og trur jeg kanskje har litt for lite garn til den likevel [emoji15]

Jeg hater strikke med 5 pinner så har kjøpt rundpinner på 23cm og 30cm, så bruker aldri 5 pinner mer:) Anbefales!!

Jeg hater strikke med 5 pinner så har kjøpt rundpinner på 23cm og 30cm, så bruker aldri 5 pinner mer:) Anbefales!!

Jeg liker heller ikke det og bruker magic loop, altså lang wire. Hvor får du tak i så korte rundpinner, de har ikke hatt det de butikkene jeg har vært innom og spurt etter det. Fikk tak i tre sånne små pinner som skal fungere på samme vis, men kun i metall. Jeg er ikke så glad i metallpinner.

Back
Topp